اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا ادعای نتانیاهو علیه مکان موشک‌های حزب‌الله دروغ است؟

  • کد خبر : 17045
  • 14 مهر 1397 - 20:45
چرا ادعای نتانیاهو علیه مکان موشک‌های حزب‌الله دروغ است؟

یک رسانه لبنانی نوشت که هجمه‌های سیاسی و رسانه‌ای اخیر رژیم صهیونیستی علیه حزب الله ساختگی و به منظور عقده گشایی از ناتوانی آنها در مقابله با ایران و بازوان منطقه ای آن است. به گزارش اخبار جهادی، پایگاه خبری النشره لبنان در یادداشتی با عنوان «درباره موشک‌های حزب الله که اسرائیل آنها را لو داد»، جنجال […]

یک رسانه لبنانی نوشت که هجمه‌های سیاسی و رسانه‌ای اخیر رژیم صهیونیستی علیه حزب الله ساختگی و به منظور عقده گشایی از ناتوانی آنها در مقابله با ایران و بازوان منطقه ای آن است.

به گزارش اخبار جهادی، پایگاه خبری النشره لبنان در یادداشتی با عنوان «درباره موشک‌های حزب الله که اسرائیل آنها را لو داد»، جنجال اخیر رژیم صهیونیستی درباره توان موشکی حزب الله را در راستای تشدید مناقشه بین ایران و آمریکا و تخریب چهره حامیان منطقه‌ای ایران توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است: هجمه رسانه‌ای که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل با ادعای وجود انبارهای موشک حزب الله در نزدیکی فرودگاه بیروت به راه انداخت، اهداف مشخصی دنبال می‌کند تا جایی که می‌توان گفت نتانیاهو دامی برای دولت لبنان پهن کرده است.

النشره در در همین راستا به چند نکته در خصوص قضیه فوق اشاره کرد: نخست اینکه، نتانیاهو بالاترین تریبون بین‌المللی را برای این شایعه پراکنی برگزید که در چارچوب تلاش‌های بی‌وقفه اسرائیل برای بی‌اعتبار کردن حداکثری حزب الله است تا ادعا کند حزب الله با نقض همه قوانین نظامی شناخته شده، مناطق شهری مملو از سکنه را برای درگیری با اسرائیل به‌کارگرفته است.

اسرائیل از طریق رعب افکندن در دل گردشگران و ترویج فضای یک حمله نظامی احتمالی یا جنگی علیه لبنان که اصلا اسرائیل درصدد آن  هم نیست، می‌خواهد  تاثیرگذاری منفی بر بخش گردشگری لبنان داشته و ضمن برهم زدن چرخه اقتصادی در لبنان افکار عمومی را به سمت مخالفت با حزب الله سوق دهد.

دوم، اینکه نتانیاهو می‌دانست که با این هجمه رسانه‌ای علیه حزب الله مقامات رسمی لبنان را به واکنش وادار می‌کند و بدین ترتیب دولت و نهادهای لبنان را کاملا در کنار حزب الله نشان می‌دهد، گویی دولت لبنان با دفاع تمام قد از رفتارهای حزب الله بر روی همه اقداماتش سرپوش می‌گذارد.

توجیه حمله به مناطق شهری لبنان از هم‌اکنون

اسرائیل با این خدعه چند هدف را دنبال می‌کند نخست اینکه بر روند کمک‌های نظامی که ارتش لبنان بخصوص از آمریکا دریافت می‌کند تاثیر منفی گذاشته و همچنین هر گونه حمله به تاسیسات و زیر ساخت‌های لبنان در آینده را به بهانه ارتباط قوی بین دولت و حزب الله لبنان توجیه کند و دیگر اینکه در هر جنگ  آتی مناطق شهری را بمباران کند به بهانه اینکه حزب الله از غیرنظامیان لبنانی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

سوم اینکه، اسرائیل در حال حاضر به دنبال ورود به هیچ جنگی با لبنان نیست و همچنین به دنبال انجام هیچ عملیات نظامی معینی در مکان و زمان مشخصی هم نیست؛ در دانش نظامی کسی که پایگاه‌های نظامی سری را شناسایی می‌کند نظیر ادعایی که نتانیاهو درباره وجود پایگاه‌های حزب الله در اطراف فرودگاه بیروت دارد، یکی از این دو گزینه زیر را انتخاب می‌کند یا فورا مناطق مذکور را بمباران و تخریب می‌کند یعنی بلافاصله پس از رصد اطلاعاتی آنها را از بین می‌برد، یا دستکم این اطلاعات خود را محرمانه نگاه داشته و نقشه‌های جغرافیایی دقیق مربوط به این پایگاه ها را نزد خود حفظ می‌کند تا زمانی که جنگی بین دو طرف درگرفت، تا بدین ترتیب دشمن را گمراه کرده و این گونه القا کند که پایگاه‌های آن همچنان سری است.

به نوشته النشره اما طرف اسرائیلی هیچ کدام از این دو گزینه را عملی نکرد تا ثابت شود که این رژیم هیچ قدرت و تمایلی برای نقض جدی حریم امنیتی لبنان ندارد و دیگر اینکه اساسا هیچ انبار موشکی در اطراف فرودگاه بیروت نیست وگرنه اسرائیل اطلاعات مربوط به آن را نزد خود نگاه می‌داشت نه اینکه آن را فاش کرده و به حزب الله فرصت انتقال آن را بدهد، بنابراین روشن است که هجمه اسرائیل یک هجمه ساختگی سیاسی و رسانه‌ای است و ارتباطی با واقعیت حقیقی نظامی و میدانی ندارد.

چهارم اینکه، از جمله پیام‌هایی که نتانیاهو با این نطق گمراه‌کننده از تریبون سازمان ملل به لبنان مخابره کرد این بود که در هر رویارویی نظامی آتی بسیاری از پایگاه‌های حیاتی لبنان چه در پایتخت و چه در حومه آن بمباران خواهد شد بدون اینکه چیزی مانع این اتفاق شود؛ بنابراین پیام مذکور در چارچوب اعمال فشار روانی به منظور ایجاد رعب و تاثیرگذاری منفی بر رابطه بین دولت لبنان و حزب الله است.

النشره در پایان آورده است: بر کسی پوشیده نیست که حزب الله ده‌ها هزار موشک در اختیار دارد و برخی هم می‌گویند شمار آن به صدها هزار فروند در اندازه‌ها وانواع مختلف می‌رسد و هیچ کدام از آنها در برابر چشم مردم نشان داده نمی‌شود تا معلوم شود که هجمه‌های رسانه‌ای اخیر اسرائیل صرفا سیاسی و رسانه‌ای است و اسرائیل هم به دنبال ثابت شدن این ادعا نیست بلکه در چارچوب جنگ روانی دیپلماتیک این هجمه‌ها را به راه انداخته است.

این وبگاه لبنانی آورده است: جنگ سال ۲۰۱۶ هم ثابت کرد هواپیماهای اسرائیل، ماهواره‌ها و سرویس‌های جاسوسی آن جز در موارد معدود و نادر در شناسایی پایگاه‌های موشکی حزب الله ناتوان بودند و نیروی هوایی اسرائیل در آن زمان جز چند سکوی موشکی نتوانست چیز از زرادخانه‌های موشکی حزب الله را شناسایی کرده و هدف بگیرد و اکثر سکوهایی هم که بمباران شده بود در حین استفاده از آن شناسایی و مورد حمله اسرائیل قرار گرفت نه اینکه اسرائیلی‌ها از قبل به اطلاعاتی درباره موقعیت آنها دست یافته باشند چون این سکوها در عمق زیاد زیر زمین هستند و هیچ اثر و نشانه‌ای برای رهگیری این موشک‌ها حتی برای ساکنان پیرامون آن نیست.

النشره آورده است: به طور خلاصه باید گفت خبری از نه جنگ و نه هیچ حمله نظامی محدودی از سوی اسرائیل علیه لبنان نیست بلکه این هیاهوی صهیونیست‌ها تنها پیام‌های سیاسی و رسانه ای بی‌اعتباری است که لبنان هم با پیام‌هایی که چندان با آنها توفیر نمی‌کند جواب داده است یعنی در چارچوب همان درگیری بازی که از چند دهه پیش وجود دارد.

این وبگاه لبنانی در پایان تاکید کرد: به اطمینان می‌گوییم، [مکان] موشک‌های حزب الله برای اسرائیلی‌ها لو نرفته‌ اما اسرائیل در مرحله پیش رو زیاد از آن سخن خواهد گفت، آن هم در چارچوب کشمکشی فزاینده که بین اسرائیل و در پس آن آمریکا علیه ایران و حامیان منطقه‌ای این کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.