اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خواب جدید دولت ترکیه برای مناطق اشغالی شمال غرب استان حلب/ تلاش‌های جدید برای الحاق مناطق شمالی عفرین به خاک ترکیه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16994
  • 11 مهر 1397 - 21:52
خواب جدید دولت ترکیه برای مناطق اشغالی شمال غرب استان حلب/ تلاش‌های جدید برای الحاق مناطق شمالی عفرین به خاک ترکیه + نقشه میدانی

نیروهای ارتش ترکیه درصدد هستند حومه شمالی شهر عفرین را در شمال غرب استان حلب به بهانه ساخت پایگاه های نظامی از وجود غیرنظامیان تخلیه کنند. به گزارش اخبار جهادی، خبرها از شمال سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات به بهانه نظامی کردن مناطق اشغالی، ماجراجویی جدید را در دستور کار قرار داده […]

نیروهای ارتش ترکیه درصدد هستند حومه شمالی شهر عفرین را در شمال غرب استان حلب به بهانه ساخت پایگاه های نظامی از وجود غیرنظامیان تخلیه کنند.

به گزارش اخبار جهادی، خبرها از شمال سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات به بهانه نظامی کردن مناطق اشغالی، ماجراجویی جدید را در دستور کار قرار داده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، نیروهای ارتش ترکیه و گروه تروریستی درصدد هستند حومه شمالی شهر عفرین را در شمال غرب استان حلب به بهانه ساخت پایگاه های نظامی از وجود غیرنظامیان تخلیه کنند.

به گفته منابع میدانی، خانواده های گروه های تروریستی که پیشتر در این مناطق مستقر شده بودند هم شامل این قانون می شوند و باید این مناطق را ترک کنند تا فضا برای اقدامات مخرب ارتش ترکیه فراهم شود.

براساس اعلام نیروهای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی، غیرنظامیان باید از شهرک های حومه شمالی عفرین از جمله «زعره، خلیل، علی کار و هیاملی» خارج شوند؛ این شهرک ها در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده اند.

یک منبع میدانی به جزئیات اهداف دولت ترکیه در این محور اشاره کرد و گفت: آنکارا درصدد است با ساخت پایگاه های نظامی و تغییر بافت جمعیتی شهرک ها، حومه شمالی شهر عفرین را در یک تجاوز آشکار به خاک خود الحاق کند.

این منبع میدانی با بیان این که دولت ترکیه به دنبال امتیاز گیری بیشتر از دولت سوریه در مذاکرات سیاسی است، گفت: الحاق این مناطق مرزی به خاک ترکیه برخلاف قوانین بین المللی است.

وی با توضیح این که حتی به مردم این شهرک ها اجازه داده نمی شود وسایل خود را از مناطق اشغالی خارج کنند و فقط به آنان دستور خروج داده شده، افزود: دولت ترکیه تلاش می کند با ساخت مدارس و تکمیل زیرساخت های منطقه، مقدمات را برای ورود شهروندان خود آماده کند.

در حال حاضر، وضعیت در مناطق اشغالی در حومه شمال شهر عفرین امنیتی گزارش شده و نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی میزان بازرسی ها را در ایستگاه های ورودی شهرک ها افزایش داده اند.

به گزارش اخبار جهادی،، همزمان با تحرکات نیروهای ارتش ترکیه در مناطق اشغالی شمال غرب استان حلب، گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره)   درصدد حمله به نیروهای ارتش ترکیه و تروریست های موسوم به سپر فرات در حومه شهر عفرین است تا دامنه نفود خود را در این محور افزایش دهد.

براساس اطلاعات به دست آمده، سرکرده های میدانی هیات تحریر الشام جلسات و نشست های مختلفی را هم با تروریست های داعشی برگزار کرده اند و در تلاش هستند از کمک آنان در این محور استفاده کنند؛ قابل ذکر است تروریست های داعشی مدتی قبل موفق شدند از زندان های تروریست های فیلق الشام در منطقه جندریسه (جنوب غرب عفرین) فرار کنند.

انتهای پیام/

 

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.