اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مقاومت هم جانبه ته‌مانده‌های داعش برای حفظ آخرین منطقه تحت اشغال در شرق سوریه/ پیشروی شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16808
  • 02 مهر 1397 - 9:28
مقاومت هم جانبه ته‌مانده‌های داعش برای حفظ آخرین منطقه تحت اشغال در شرق سوریه/ پیشروی شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات + نقشه میدانی

شبه نظامیان دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف غربی در ادامه عملیات خود علیه مواضع تروریست های داعش در شرق رود فرات موفق شدند خود را به پایگاه های تکفیری ها برسانند. به گزارش اخبار جهادی، شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از بیست و یکم شهریورماه امسال، عملیاتی را با پشتیبانی ائتلاف غربی برای پاکسازی […]

شبه نظامیان دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف غربی در ادامه عملیات خود علیه مواضع تروریست های داعش در شرق رود فرات موفق شدند خود را به پایگاه های تکفیری ها برسانند.

به گزارش اخبار جهادی، شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از بیست و یکم شهریورماه امسال، عملیاتی را با پشتیبانی ائتلاف غربی برای پاکسازی آخرین مناطق محدود متمرکز تحت اشغال ته مانده های گروه تروریستی داعش در جنوب شرق و جنوب استان دیرالزور (بخش شرقی رود فرات) آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری سنگین در حومه شرقی روستای مهم و راهبردی «باغور فوقانی» میان شبه نظامیان کُرد و تروریست های داعش همچنان در جریان است و هیچ کدام از طرفین موفق به پیروزی میدانی خاصی نشده اند.

به گفته منابع میدانی، همزمان با عملیات یگان های زمینی شبه نظامیان کُرد، یگان های توپخانه ای، موشکی و هوایی ائتلاف غربی به شدت مواضع تروریست های داعش را هدف قرار می دهند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی داعش با وجود حملات سنگین، اجازه پیشروی به شبه نظامیان کُرد را در حومه روستای «باغور فوقانی» نداده اند و در تلاش هستند با بالا بردن تلفات شبه نظامیان کُرد از میزان فشارها بر خود بکاهند.

شبه نظامیان کُرد با وجود پشتیبانی گسترده یگان های توپخانه ای و هوایی ائتلاف غربی، فقط چند ایستگاه دفاعی تروریست های داعش را به همراه چند انبار سلاح و تجهیزات نظامی در حومه روستای باغور فوقانی به تصرف درآورده اند.

در ۴۸ ساعت گذشته، حدود ۳۵ تن از شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها در حومه روستای «باغور فوقانی» کشته شده اند؛ تله های انفجاری کار گذاشته توسط عناصر تروریستی داعش هم تلفات شبه نظامیان کُرد را در حومه روستای «باغور فوقانی» افزایش داده است.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان کُرد در ساعات گذشته موفق به کشف و خنثی سازی ۷۵ تله انفجاری در منطقه شده اند؛ خبرها حاکیست، چند گروه از نیروهای کمکی شبه نظامیان کُرد از روستای باغور تحتانی به روستای باغور فوقانی اعزام شده اند.

از حومه شهرک راهبردی «هجین» خبر می رسد، درگیری میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و طرفین موفق به پیشروی میدانی قابل توجهی نشده اند؛ «هجین» مهم ترین و آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات است.

به گزارش اخبار جهادی، شبه نظامیان کُرد در ۱۰ روز گذشته فقط ۸ کیلومتر مربع در شرق رود فرات پیشروی کرده اند و درصدد هستند با ایجاد چند اردوگاه موقت، شهروندان محاصره شده را از مناطق درگیری در شرق رود فرات خارج کنند و سرعت پیشروی ها را افزایش دهند.

در حال حاضر، شهرک ها و روستاهای مهمی از جمله «باغور فوقانی، السوسه، الشعفه، الکشمه، ابوحسن، ابوالخاطر و هجین» با مساحت ۱۰۱ کیلومتر مربع در جنوب شرق و جنوب استان دیرالزور (بخش شرقی رود فرات) در اشغال عناصر تروریستی داعش است.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.