اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه| نشانه تأثیرگذاری سخنان نصرالله در جامعه صهیونیستی/ ژنرال اسرائیلی: حلقه محاصره ما تنگ‌تر می‌شود

  • کد خبر : 16773
  • 31 شهریور 1397 - 17:57
رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه| نشانه تأثیرگذاری سخنان نصرالله در جامعه صهیونیستی/ ژنرال اسرائیلی: حلقه محاصره ما تنگ‌تر می‌شود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند. به گزارش اخبار جهادی، کش‌وقوس‌های آخرین تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه، بازتاب رزمایش نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس، بازخورد درخواست ایران از سازمان ملل متحد […]

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.

به گزارش اخبار جهادی، کش‌وقوس‌های آخرین تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه، بازتاب رزمایش نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس، بازخورد درخواست ایران از سازمان ملل متحد برای مهار  برنامه هسته‌ای تسلیحاتی رژیم صهیونیستی، ادامه جوسازی در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ضعف‌های نمایان‌شده در دولت نتانیاهو جزو مهمترین مطالبی بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در هفته گذشته به آن پرداختند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در آخرین گزارش‌های خود در مورد ایران به‌دقت رزمایش جدید ارتش و سپاه را در آب‌های خلیج فارس رصد کرده در گزارشی در این رابطه نوشت: سپاه پاسداران و ارتش ایران مانور مشترکی را با مشارکت انواع مختلفی از جنگنده‌ها در خلیج فارس آغاز می‌کند، این رسانه به‌نقل از یک فرمانده ارشد در ارتش ایران نوشت: اقدامات خصمانه علیه ایران با ضربه‌ای ویرانگر پاسخ داده خواهد شد.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین با اشاره به درخواست نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل برای ملزم شدن رژیم صهیونیستی به پیوستن به کنوانسیون منع اشاعه و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای این درخواست ایران را غیرعادی و بیانیه تل‌آویو را هم در پاسخ به آن توصیف کرد.

آحارانوت به‌نقل از رئیس آژانس هسته‌ای رژیم صهیونیستی خبر داد: اسرائیل تهدیدهای ایران را در رابطه با ساختارهای هسته‌ای‌اش نمی‌تواند نادیده بگیرد و از این رو باید کاری برای حمایت از مراکز هسته‌ای خود انجام دهد و همین امر باعث شد تا سطح حفاظتی این مراکز افزایش یابد.

این روزنامه در حالی که با استناد به گفته برخی کارشناسان به ادامه خیالپردازی‌های خود  پرداخته این بار مدعی شد یکی از دلایل افزایش سطح حفاظتی این مراکز نگرانی از واکنش انتقامجویانه ایران نسبت به خارج شدن آرشیو هسته‌ای‌اش است.

در خبر دیگری این روزنامه اذعان کرد با وجود تلاش‌های انجام‌شده توسط سفیر آمریکا در آلمان برای متقاعد کردن شرکت فولکس‌واگن برای توقف فعالیت خود در تهران این شرکت همچنان به برخی از فعالیت‌های خود در ایران ادامه خواهد داد.

با وجود این، این روزنامه صهیونیستی تلاش کرد تا اظهار نظر یکی از مسئولین این شرکت آلمانی را در رابطه با اینکه شرکت پروژه‌های توسعه خود را در ایران متوقف می‌کند، به‌عنوان توقف همکاری با ایران به مخاطب خود القا کند.

در این حال روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی در آستانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد نتانیاهو در نیویورک با ترامپ دیدار می‌کند و با وی درباره افزایش فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران به رایزنی و تبادل نظر خواهد پرداخت.

به‌نوشته این روزنامه عبری‌زبان این دیدار اولین ملاقات دو نفر بعد از خروج ترامپ از برجام است که در شش هفته مانده به اجرایی شدن فاز دوم تحریم‌ها علیه ایران برگزار می‌شود.

یسرائیل هیوم با اشاره به اعلام ترامپ مبنی بر برگزاری نشستی در مورد تهران نوشت کاخ سفید مقرر کرد این نشست برگزار نشود، زیرا در این صورت موجب خواهد شد مسئولین ایرانی را رودرروی ترامپ صف‌آرایی کنند.

سخنرانی سید حسن نصرالله در روز عاشورا نیز بازتاب خاصی در این روزنامه عبری‌زبان داشت. این روزنامه تحت عنوان “نصرالله: با وجود تلاش‌های اسرائیل موفق به دستیابی به موشک‌های نقطه‌زن شدیم” نوشت: رهبر حزب‌الله توانمندی نظامی خود را ستود و تأکید کرد تلاش‌های مقاومت برای دستیابی به سلاح ثمربخش بوده است، او همچنین خواهان حمایت از دیگر شاخه‌های (مقاومت) مورد حمایت ایران در یمن و بحرین شد.

سخنان سید حسن نصرالله آن‌قدر در جامعه صهیونیستی تأثیرگذار بود که حتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هم به آن واکنش نشان داد.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص تلاش کرد تا با انتشار سخنان تهدیدآمیز نتانیاهو در واکنش به سخنرانی سید حسن نصرالله، به هر شکل ممکن به جامعه مرعوب صهیونیستها آرامش ببخشد.

نتانیاهو که مشخص بود نگرانی‌اش را نمی‌تواند پشت سخنان تهدیدآمیزش پنهان کند ادعا کرد به حزب‌الله ضربه‌ای وارد خواهد کرد که حتی در خیالش هم نمی‌گنجد.

آن‌قدر این اظهار نظر بی‌تأثیر بود که هاآرتص هم ترجیح داد بعد از این سخن یک‌سطری، سخنان سید حسن نصرالله را در رابطه با افزایش توانمندی حزب‌الله و مقاومت منتشر کند.

در رابطه با بحران سرنگونی هواپیمای روسی در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه هم روزنامه هاآرتص به‌نقل از دفتر نتانیاهو خبر داد، تل‌آویو مذاکرات خود را برای کاهش تنش با مسکو ادامه خواهد داد.

این روزنامه با اعتراف به اینکه روس‌ها نتایج گزارش اسرائیل را نپذیرفته‌اند به‌نقل از دفتر نتانیاهو افزود با وجود شکست در متقاعد کردن روس‌ها، گفتگو با آنها ادامه پیدا خواهد کرد.

این روزنامه به‌نقل از رئیس سازمان اطلاعات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هم خبر داد: به‌دلیل حضور روس‌ها در خاک سوریه ما برای حمله (به محور مقاومت) باید به‌شدت دقیق باشیم.

سرتیپ یوری اورون فرمانده اطلاعات نیروی هوایی ارتش صهیونیستی که در آستانه بازنشستگی با عاموس هارئیل تحلیلگر ارشد روزنامه هاآرتص گفتگو می‌کرد افزود: امروز روس‌ها به چالشی برای ما تبدیل شده‌اند، با وجود حملات صورت‌گرفته در سوریه، ایران همچنان در این کشور حضور دارد در حالی که چالش دیگر ما حضور ایران در عراق است.

این در حالی است که “یوسی ووتر” در تحلیلی در همین روزنامه معروف صهیونیستی تأکید می‌کند بعد از چالش‌ها و مشکلاتی که بنیامین نتانیاهو با روسیه، ایران و سوریه پیدا کرده است و نیز فشارهایی که یهودیان تندرو بر وی وارد می‌کنند، در حال حاضر دست به دامان برگزاری انتخابات زودرس شده است شاید بتواند با استفاده از قدرت رأی‌دهندگان اسرائیلی از زیر این فشارها خارج شود.

این نظر را عامیرام لوین، فرمانده سابق منطقه شمالی هم تأیید کرده و در گفتگویی که روزنامه معاریو از وی منتشر کرده تأکید می‌کند بحران شکل‌گرفته با روسیه نتیجه سیاست‌های غلطی است که نتانیاهو در پیش گرفته است.

این ژنرال ارتش صهیونیستی با انتقاد شدید از عملکرد نتانیاهو می‌گوید: به‌جای آنکه اقدامات ما برای ما منافعی را به‌همراه داشته باشد، حلقه محاصره را هر روز برایمان تنگ‌تر می‌کند.

به‌اعتقاد این ژنرال صهیونیست، دولت اسرائیل از لحاظ سیاسی ضعیف است و به‌جای آنکه دیپلماسی آرام‌سازی اوضاع و بازگشت به شرایط قبل از دیگری را در پیش بگیرد، اعلام جنگ علیه ایران و استفاده از زور را در سوریه در دستور کار خود قرار داد.

روزنامه دمرکر نشریه اقتصادی وابسته به روزنامه هاآرتص هم در گزارشی از سازوکار جدید اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های همکار با جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و نوشت: در آستانه آغاز دور دوم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا سازوکاری را برای کمک به شرکت‌هایی که متقاعد به ادامه حضور در ایران شدند تا تهران هم به توافق هسته‌ای خود پایبند بماند، اندیشیده‌اند که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

به‌نوشته این نشریه عبری‌زبان این سازوکار قرار است زمینه نقل و انتقال وجوه بین این شرکت‌ها و ایران را با هدف حفظ توافق هسته‌ای در کانالی خاص فراهم کند.

این نشریه افزود تلاش اتحادیه اروپا برای ادامه ارتباط با ایران می‌تواند اختلافات اتحادیه اروپا با واشنگتن را عمیق‌تر کند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.