اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مجله آمریکایی: جنگ مخفی اسرائیل علیه ایران / دستیابی تل‌آویو به اهدافش بعید است

  • کد خبر : 16570
  • 17 شهریور 1397 - 11:45
مجله آمریکایی: جنگ مخفی اسرائیل علیه ایران / دستیابی تل‌آویو به اهدافش بعید است

یک مجله آمریکایی در گزارشی با اشاره به «جنگ مخفی» اسرائیل علیه ایران در سوریه نوشت که دستیابی اسرائیل به اهدافش بعید است. به گزارش اخبار جهادی، مجله آمریکایی فارین پالسی در گزارشی تحت عنوان «گسترش جنگ مخفی اسرائیل علیه ایران» نوشت: اسرائیل به طور کامل به نبرد در سوریه ملحق شده، اما مشخص نیست […]

یک مجله آمریکایی در گزارشی با اشاره به «جنگ مخفی» اسرائیل علیه ایران در سوریه نوشت که دستیابی اسرائیل به اهدافش بعید است.

به گزارش اخبار جهادی، مجله آمریکایی فارین پالسی در گزارشی تحت عنوان «گسترش جنگ مخفی اسرائیل علیه ایران» نوشت: اسرائیل به طور کامل به نبرد در سوریه ملحق شده، اما مشخص نیست که اسرائیل بتواند به هیچ یک از اهداف خود در آنجا برسد.

این گزارش با بیان اینکه «به تازگی مشخص و واضح شده است که اسرائیل درگیر جنگی مخفی علیه ایران در سوریه است» این جنگ را شامل حملات هوایی و کار اطلاعاتی، کشتار هدفمند عنوان کرده و هدف آن را خروج «نیروهای ایران و متحدانش» از سوریه خواند.

فارین پالسی افزود: با توجه به راهبرد اسرائیل، دستیابی به این هدف بعید است. اما هدف کمتر از آن که ایجاد اختلال در تحکیم و تقویت ایران در سوریه است، قابل رسیدن است.

این گزارش نوشت که اسرائیل حملات خود علیه مواضع ارتش سوریه و حزب الله را افزایش داده است و عنوان کرد که این اتفاقات از زمان کمرنگ شدن «شورش» در سوریه رخ داده است.

فارین پالسی نوشت: تا زمانی که شورش شبه نظامیان وجود داشت، اسرائیل راضی بود و از کنار نظاره‌گر بود.

این گزارش به رابطه اسرائیل با تروریست‌ها در قنیطره اشاره کرد و نوشت: هدف ارتباط با شورشیان در قنیطره برای حصول اطمینان از این بود که جنگ تا مرز بلندی‌های جولان نرسد.

مجله آمریکایی افزود: مناسب‌تر است که این کمپین اسرائیلی به عنوان جزئی از تلاش وسیع‌تر و چندجانبه دید که می‌خواهد دستاوردهای ایران در منطقه طی سال‌های اخیر را مهار کرد و به عقب براند. تحریم‌های جدید آمریکا و تلاش‌های کشورهای دیگر منطقه‌ای، جبهه‌هایی دیگری در این کمپین هستند.

فارین پالسی پیشتر و در گزارشی دیگر از کمک اسرائیل به تروریست‌ها در سوریه خبر داده بود. این گزارش نوشته بود که رژیم صهیونیستی در قالب برنامه‌ای مخفیانه اقدام به تسلیح و تأمین مالی دست‌کم ۱۲ گروه از معارضان مسلح سوریه در جنوب این کشور کرده است.

این گزارش نوشته بود که رژیم صهیونیستی در قالب این برنامه اقدام به انتقال تفنگ‌های تهاجمی، مسلسل، خمپاره‌انداز و خودروهای باری برای معارضان مسلح سوریه کرده است.

بر اساس این گزارش، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی این تجهیزات نظامی را از طریق سه گذرگاه در مرز بلندی‌های جولان و سوریه به دست معارضان مسلح رسانده‌اند.

این گزارش حاکی است رژیم صهیونیستی به معارضان مسلح سوریه حقوق هم پرداخت کرده است. طبق این خبر، هر یک از اعضای این گروه‌ها ماهانه ۷۵ دلار از رژیم صهیونیستی حقوق گرفته‌اند.

این رقم علاوه بر پولی است که رژیم صهیونیستی برای خرید سلاح در بازار سیاه سوریه به معارضان سوریه اختصاص داده است.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۳ اقدام به تسلیح گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه کرده است.»

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.