اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ائتلاف آمریکا ۱۹۰۰ کامیون سلاح و تجهیزات نظامی وارد دیرالزور سوریه کرده است

  • کد خبر : 16563
  • 16 شهریور 1397 - 15:09
ائتلاف آمریکا ۱۹۰۰ کامیون سلاح و تجهیزات نظامی وارد دیرالزور سوریه کرده است

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای ائتلاف آمریکا از اول آگوست سال جاری (۱۰ مرداد) تا به امروز بیش از هزار و ۹۰۰ کامیون حامل سلاح، خودروی زرهی و جنگ‌افزار وارد منطقه شرق رود فرات کرده‌ است.  به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ائتلاف بین المللی آمریکا موسوم به ضد داعش همچنان […]

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای ائتلاف آمریکا از اول آگوست سال جاری (۱۰ مرداد) تا به امروز بیش از هزار و ۹۰۰ کامیون حامل سلاح، خودروی زرهی و جنگ‌افزار وارد منطقه شرق رود فرات کرده‌ است.

 به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ائتلاف بین المللی آمریکا موسوم به ضد داعش همچنان در حال انتقال سلاح، تجهیزات و مواد لجستیکی به استان دیرالزور در شرق سوریه هستند.

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای ائتلاف آمریکا بیش از ۱۵۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیکی، خودروهای زرهی و نفربر وارد منطقه شرق فرات کرده‌ است.

دیدبان اعلام کرد که این تجهیزات وارد مناطق تحت تسلط گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» شده است؛ گروهی که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

به گزارش دیدبان، نیروهای آمریکایی از اول آگوست سال جاری (۱۰ مرداد) تا به امروز بیش از هزار و ۹۰۰ کامیون حامل سلاح، خودروی زرهی و جنگ‌افزار وارد منطقه شرق رود فرات کرده‌اند.

دیدبان اعلام کرد که وارد کردن تجهیزات در راستای گسترش پایگاههای نظامی و فرودگاههای استانهای «حسکه، رقه، ریف حلب» و دیرالزور و تقویت آن است.

بنا بر این گزارش، منابع موثق اعلام کردند که ائتلاف آمریکا دستکم ۱۸ پایگاه نظامی مختلف در مناطق شرق فرات، «منبج» در شمال شرق حلب و کرانه غربی رود فرات ایجاد کرده است.

شش پایگاه از این ۱۸ پایگاه بزرگ است و در مناطق «عین العرب (کوبانی)، خراب عشک و منبج در حلب، عین عیسى، الرقه و الطبقه در استان الرقه، الشدادی، الهول تل تمر، تل بیدر و رمیلان در استان الحسکه و میدان نفتی العمر و البحره در ریف دیر الزور واقع شده است.

در همین راستا، دیدبان روز گذشته اعلام کرد که چهار کامیون وارد منطقه «السوسه» واقع در شرق رود فرات در استان دیرالزور شده است.

دیدبان در ادامه گزارش داد که نیروهای ائتلاف آمریکا در حال ایجاد یک پایگاه نظامی در سه کیلومتری منطقه السوسه هستند.

ائتلاف آمریکا به همراه نیروهای دموکراتیک سوریه  مدعی مبارزه با داعش هستند ولی بارها با این گروه تروریستی در استان دیرالزور همکاری داشتند.

اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که منابع خبری اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک در راستای همکاری با داعش از برخی مناطقِ تحت تسلط خود در مرزهای سوریه و عراق واقع در ریف جنوب شرقی دیرالزور عقب نشینی کرده اند.

این نیروها از این منطقه عقب نشینی کرده بودند تا داعش از آن به عنوان راه امدادرسانی به عناصر خود که در شرق رود فرات تا ارتفاعات «صفوک» در ریف جنوب شرقی استان الحسکه حضور دارند، استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.