اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا روسیه به پایان جنگ در افغانستان می‌تواند کمک کند؟

  • کد خبر : 16423
  • 12 شهریور 1397 - 12:51
آیا روسیه به پایان جنگ در افغانستان می‌تواند کمک کند؟

تهدید گسترش داعش از افغانستان به آسیای مرکزی، تقویت داعش در پی تشدید حملات علیه طالبان و افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان همچنین عدم‌توجه آمریکا به این مهم سبب شده تا روسیه ابتکار عمل را برای پایان دادن به جنگ افغانستان در دست گیرد. به گزارش اخبار جهادی،نشریه آنلاین «دیپلمات» در یادداشتی […]

تهدید گسترش داعش از افغانستان به آسیای مرکزی، تقویت داعش در پی تشدید حملات علیه طالبان و افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان همچنین عدم‌توجه آمریکا به این مهم سبب شده تا روسیه ابتکار عمل را برای پایان دادن به جنگ افغانستان در دست گیرد.

به گزارش اخبار جهادی،نشریه آنلاین «دیپلمات» در یادداشتی نوشت: راهبرد روسیه برای دستیابی به صلح در افغانستان از ۳ بخش عمده تشکیل شده است.

نخست روسیه تأکید دارد که ارتش افغانستان و نیروهای خارجی باید تلاش‌های خود را برای شکست داعش در افغانستان تشدید کنند.

به‌گفته مسکو داعش ۱۰ هزار نیروی فعال در افغانستان دارد که با ارزیابی آمریکا مبنی بر حضور ۲ هزار تروریست داعشی در تناقض است.

روسیه همچنین برای کسب حمایت متحدان خود اظهار کرده که جنگجویان داعش از عراق و سوریه به افغانستان انتقال یافته‌اند و این تهدیدی برای جنوب آسیا و کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

سیاست‌گذاران روس بر این باورند که تلاش‌های ارتش آمریکا برای شکست داعش به‌طور غیرمستقیم سبب تقویت داعش می‌شود و مسکو همچنین با دیگر اعضای سازمان همکاری شانگهای در حال ایجاد راهکارهایی برای تضعیف داعش در افغانستان است.

دوم اینکه روسیه معتقد است تا زمانی که مخالفان مسلح دولت افغانستان از تجارت مواد مخدر در این کشور تأمین مالی می‌شوند، برقراری ثبات در افغانستان غیرممکن است. از سویی نیز قاچاق هروئین و تریاک افغانستان به روسیه به‌شدت تلفات مربوط به سوء مصرف مواد مخدر را افزایش داده و از جایی که تجارت مواد مخدر اهمیتی در گفتار عمومی آمریکا در افغانستان داشته روسیه باور دارد که واشنگتن برای رفع این مشکل اقدامات کافی را انجام نمی‌دهد.

سوم اینکه روسیه به‌دنبال آن است تا طالبان را بین افراد معتدلی که به ایجاد توافق سیاسی با دولت کابل تمایل دارند و افراط‌گراهایی تقسیم کند که به هر هزینه‌ای خواستار ادامه جنگ هستند.

روسیه در واکنش به استراتژی ترامپ برای افغانستان و تشدید متعاقب جنگ در افغانستان تأکید کرد که راهبرد نظامی محض در جنگ افغانستان محکوم به شکست است و برای پایان دادن به بحران در این کشور طالبان باید به‌عنوان یکی از اعضای ذی‌نفع و مشهور افغانستان در روند صلح مشارکت داشته باشد.

اگرچه روسیه به طور معمول به‌عنوان کشوری توصیف می‌شود که تلاش‌های صلح افغانستان را تخریب می‌کند اما نگاه نزدیکی به اقدامات و انگیزه‌های مسکو نشان‌دهنده آن است که توافق سیاسی در افغانستان نسبت به ادامه جنگ در این کشور در واقع سبب پیشبرد بیشتر منافع مسکو در افغانستان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.