اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروی هوایی آمریکا در اجرای ماموریت‌های بلندمدت با مشکل مواجه است

  • کد خبر : 16385
  • 10 شهریور 1397 - 23:26
نیروی هوایی آمریکا در اجرای ماموریت‌های بلندمدت با مشکل مواجه است

بررسی‌های یک اندیشکده آمریکایی از ضعف‌های نیروی هوایی آمریکا در چهار سناریوی محتمل به ویژه انجام ماموریت‌های بلندمدت پرده برداشت. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین بررسی‌های اندیشکده آمریکایی «رند» نشان داد که  با وجود سرمایه‌گذاری هنگفت آمریکا در نیروی هوایی خود به ویژه ساخت جنگنده‌های «اف-۳۵»، بدنه نیروی هوایی این کشور هنوز نمی‌تواند در تمامی‌ […]

بررسی‌های یک اندیشکده آمریکایی از ضعف‌های نیروی هوایی آمریکا در چهار سناریوی محتمل به ویژه انجام ماموریت‌های بلندمدت پرده برداشت.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین بررسی‌های اندیشکده آمریکایی «رند» نشان داد که  با وجود سرمایه‌گذاری هنگفت آمریکا در نیروی هوایی خود به ویژه ساخت جنگنده‌های «اف-۳۵»، بدنه نیروی هوایی این کشور هنوز نمی‌تواند در تمامی‌ عرصه‌های هوایی موفق عمل کند و با مشکلات زیادی در اجرای «ماموریت‌های بلندمدت» مواجه است.

 اندیشکده رند بررسی‌های خود را در چهار سناریوی محتمل در آینده یعنی «جنگ‌ سرد با روسیه» ،«چین»، «عملیات صلح» و «ماموریت‌های ضد تروریسم» انجام داد.

 هیچ کدام از هواپیماهای آمریکایی نمی‌توانند در هر چهار سناریو به‌طور کامل کارآیی داشته باشند. جت‌ها به عملکرد کامل نزدیک هستند اما در یکی از سناریوها پس از ارائه ۶۴ درصد کارآیی شکست می‌خورند. سوخت‌رسانی به هواپیماها هم در سه سناریو از چهار سناریوی فوق الذکر، ۹۰ درصد کارآیی خواهند داشت اما کارآیی آنها در عملیات برقراری صلح ۳۲ درصد است.


اف-۳۵ سانحه دیده آمریکا

این اندیشکده سپس به نقطه ضعف دیگر نیروی هوایی آمریکا در عرصه‌های فرماندهی، کنترل، ارتباطات، اطلاعات و جاسوسی و مدیریت عملیات شناسایی و رزم اشاره کرد و نوشت: در این زمینه نیروی هوایی آمریکا در یک سناریو فقط ۸۴% قابلیت دارد و در موارد دیگر این رقم بین ۲۹% تا ۶۳% است.

به نوشته رند، در ماموریت‌هایی که بیش از یک سال به‌طول بینجامند، کارآیی نیروی هوایی آمریکا به طور قابل توجهی تنزل می‌یابد. چنین ماموریت‌هایی فشار زیادی بر ساختار نیروی هوایی وارد کرده و در شرایط فعلی، ناوگان هوایی آمریکا نمی‌تواند از پس آن برآید.

 اندیشکده رند نوشته است که نیروی هوایی آمریکا  باید یک راه حلی را برای اجرای ماموریت‌های بلند مدت و بر اساس تجزیه و تحلیل نقایص در سامانه‌های موجود فراهم آورده و با توجه به ماموریت‌های قبلی کمبودهای موجود را شناسایی کند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.