اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش تروریست‌های تحت آموزش آمریکا برای انجام حملات تروریستی در «تدمر»

  • کد خبر : 16381
  • 10 شهریور 1397 - 18:40
تلاش تروریست‌های تحت آموزش آمریکا برای انجام حملات تروریستی در «تدمر»

وزارت دفاع روسیه از تلاش تروریست‌های تحت آموزش آمریکا برای انجام حملات تروریستی در «تدمر» در سوریه خبر داده است. به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که تروریست‌های آموزش دیده در اردوگاه‌های آمریکایی سعی داشتند تا حملاتی تروریستی در «تدمر» سوریه به انجام برسانند. بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، مرکز […]

وزارت دفاع روسیه از تلاش تروریست‌های تحت آموزش آمریکا برای انجام حملات تروریستی در «تدمر» در سوریه خبر داده است.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که تروریست‌های آموزش دیده در اردوگاه‌های آمریکایی سعی داشتند تا حملاتی تروریستی در «تدمر» سوریه به انجام برسانند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه گفته است که تروریست‌های گروه موسوم به «شیرهای شرق» در نظر داشتند تا حملاتی تروریستی را در «تدمر» سوریه به انجام برسانند و به ادعای خودشان این شهر را ظرف مدت یک هفته تحت کنترل خود درآورند.

در گزارش این مرکز آمده است: «هدف این گروه انجام یک سری حملات تروریستی در محدوده شهر تدمر و تضمین عبور نیروهای اصلی‌شان – در حدود ۳۰۰ فرد مسلح – برای تصرف این شهر ظرف مدت یک هفته آینده بود».

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای ارتش سوریه این گروه تروریستی را بازداشت کرده و در بازجویی‌های انجام گرفته مشخص شد که این آموزش و تجهیز این گروه تروریستی بر عهده مربیان آمریکایی در اردوگاهی نزدیک پایگاه نظامی آمریکا در «التنف» بوده است.

این اطلاعات پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها در جنوب شرقی شهر پالمیرا بدست آمده است.

وزارت دفاع روسیه در گزارشی تأکید کرد: «امروز ساعت ۵:۰۰ صبح به وقت محلی، در منطقه‌ای حدود ۳۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر پالمیرا، درگیری‌هایی میان نیروهای دولت سوریه و گروهی از شبه‌نظامیان تروریست-تخریبگر که سعی داشتند از مجموعه التنف به شهر پالمیرا نزدیک شوند، به وقوع پیوست… در نتیجه این درگیری‌ها، ۲ تروریست کشته و ۲ نفر دیگر نیز بازداشت شدند که بازجویی‌ها از آنها در جریان است».

«سرگئی رادسکوی» فرمانده عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه حدود یک ماه پیش هشدار داده بود که مناطق منتهی به «التنف» که همچنان تحت کنترل نیروهای آمریکایی است طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش حضور تروریست‌های داعش بوده که عملیات تروریستی در مناطق «السویدا» و «ریف دمشق» انجام می‌دهند و سعی دارند تا عملیاتی تروریستی را در مسیر به تدمر و دیرالزور به انجام برسانند.

آمریکا محدوده‌ای حدود ۳۵ مایلی در اطراف پایگاه نظامی «التنف» را تحت اشغال خود درآورده و در این منطقه بسیاری از تجهیزات و آموزش‌های نظامی را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد. اردوگاه «الرکبان» نیز در حدود ۱۱ مایلی جنوب پایگاه «التنف» قرار گرفته و در داخل منطقه تحت کنترل آمریکایی‌ها در مرز سوریه با اردن است.

نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای روسیه در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی کنترل شهر «تدمر» را از تروریست‌ها پس گرفتند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.