اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شمارش معکوس آغاز عملیات آزادسازی شمال سوریه/ گذرگاه شهرک «ابوالظهور» برای خروج ساکنان استان ادلب بازگشایی می‌شود +تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 16254
  • 29 مرداد 1397 - 10:24
شمارش معکوس آغاز عملیات آزادسازی شمال سوریه/ گذرگاه شهرک «ابوالظهور» برای خروج ساکنان استان ادلب بازگشایی می‌شود +تصاویر و نقشه میدانی

چند گروه دیگر از نیروهای ارتش سوریه به‌منظور آغاز عملیات آزادسازی شمال کشور راهی استان ادلب شدند. به گزارش اخبار جهادی، هم‌زمان با نزدیک شدن آغاز عملیات پاک‌سازی شمال سوریه، نیروهای تیپ پنجم ارتش سوریه به‌منظور انجام عملیات در محورهای مختلف ادلب، راهی شرق و جنوب استان شدند. منابع میدانی اعلام کردند: کاروانی از ارتش سوریه شامل صدها […]

چند گروه دیگر از نیروهای ارتش سوریه به‌منظور آغاز عملیات آزادسازی شمال کشور راهی استان ادلب شدند.

به گزارش اخبار جهادی، هم‌زمان با نزدیک شدن آغاز عملیات پاک‌سازی شمال سوریه، نیروهای تیپ پنجم ارتش سوریه به‌منظور انجام عملیات در محورهای مختلف ادلب، راهی شرق و جنوب استان شدند.

منابع میدانی اعلام کردند: کاروانی از ارتش سوریه شامل صدها تانک در مدل‌های مختلف ازجمله «T-۹۰»، موشک‌های خودروی نظامی، سکوهای خمپاره‌انداز و … راهی محورهای مختلف استان‌های ادلب و حلب شدند.

از محور شرقی استان ادلب خبر می‌رسد، دولت سوریه قصد دارد در روزهای آینده گذرگاه انسانی را در شهرک «ابوالظهور» به‌منظور خروج ساکنان ادلب ایجاد کند تا شرایط برای انجام عملیات پاک‌سازی استان فراهم شود.

از استان حلب خبر می‌رسد، تروریست‌های موجود در روستاهای جنوبی استان، منطقه نظامی اعلام کردند و چند گروه از نیروهای خود را به‌منظور حمله احتمالی ارتش به مناطق اعزام کرده‌اند.

یگان موشکی و توپخانه ارتش به‌صورت مستمر در حال هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی «جبهه النُصره» در اطراف شهر «سراقب»، روستا و شهرک‌های «الخوین، سکیک، سرجه، ام رجیم، التمانعه، ام خلاخیل، الخوین، اللوبیده و التح» واقع در جنوب و جنوب شرقی استان ادلب است و تاکنون ده‌ها تن از آن‌ها ازجمله «مهند رضوان الصالح، خالد الوزیر ملقب به (ابو عباده) و عبداللطیف خالد القدرو» از فرماندهان این گروهک را به هلاکت رسانده‌اند؛ تعداد زیادی از انبارهای سلاح، پایگاه‌ها و خودروهای نظامی تروریست‌ها نیز در این حمله‌ها منهدم شده‌اند.

هم‌زمان با حمله‌های ارتش علیه مواضع تروریست‌ها در محورهای مختلف ادلب، ده‌ها تن از عناصر گروه تروریستی «جبهه النُصره» به‌منظور گسترش نفوذ خود در منطقه و ناامن کردن خط قطار «دمشق_حلب»، حمله گسترده‌ای را علیه ایستگاه‌های دفاعی نیروهای سوری در ورودی شهرک «الخوین» آغاز کردند.

رزمندگان سوری مستقر در منطقه با پشتیبانی توپخانه توانستند بعد از درگیری چندساعته، حمله را به‌طور کامل دفع کنند و ده‌ها تن از آن‌ها را کشته و زخمی کنند.

پایگاه‌ها و انبارهای گروه‌های تروریستی «جیش العز و حزب الترکستانی» در اطراف شهر «اللطمانه» واقع در شمال استان حماه نیز از حمله‌های موشکی، توپخانه‌ای و جنگنده‌های ارتش سوریه در امان نمانده‌اند و در چند روز گذشته خسارت سنگینی به آن‌ها واردشده است.

ده‌ها هزار تن از گروه‌های تروریستی «جبهه النُصره، احرارالشام، جیش العز، حزب الترکستانی، جیش الاسلام و …» تحت حمایت کشورهای عربی و غربی، استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، لاذقیه و حماه را تحت اشغال خوددارند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.