اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری در اردوگاه تروریست‌ها در آستانه شروع عملیات در شمال سوریه/ آماده باش نیروهای مقاومت در نبل و الزهرا + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 16103
  • 21 مرداد 1397 - 9:31
درگیری در اردوگاه تروریست‌ها در آستانه شروع عملیات در شمال سوریه/ آماده باش نیروهای مقاومت در نبل و الزهرا + نقشه میدانی و تصاویر

چند گروه از نیروهای ارتش سوریه به منظور عملیات پاکسازی استان های شمالی سوریه، راهی این مناطق شدند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شمال سوریه حاکیست، اعزام کاروان هایارتش و تجهیزات نظامی برای انجام عملیات علیه گروه های تروریستی به استان های حلب، ادلب، حماه و لاذقیه ادامه دارد. در ۲۴ ساعت گذشته چند کاروان […]

چند گروه از نیروهای ارتش سوریه به منظور عملیات پاکسازی استان های شمالی سوریه، راهی این مناطق شدند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شمال سوریه حاکیست، اعزام کاروان هایارتش و تجهیزات نظامی برای انجام عملیات علیه گروه های تروریستی به استان های حلب، ادلب، حماه و لاذقیه ادامه دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته چند کاروان نظامی ارتش سوریه به همراه تجهیزات سنگین از جمله دهها تانک T۹۰ در شمال استان حماه مستقر شده اند؛ گروه های دیگری از نیروهای سوری (ارتش، گارد ریاست جمهوری، دفاع ملی)   در جنوب غرب استان حلب و شرق استان ادلب (شهرک ابوظهور)، شمال شرق استان لاذقیه و شمال غرب استان حماه (دشت الغاب و شهرک جورین) مستقر شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در جریان است؛ جنگنده های سوری و روسی هم در ساعات گذشته بیش از ۶۰ مرتبه مواضع تروریست ها را در استان های حماه، ادلب و حلب هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، جنگنده های سوری و روسی مواضع تروریست ها را در مناطق «شیک، الزیاره، تل واسط، قسطون، المنصوره، الهبیط، خان شیخون، کفرزیتا، اللطمانه، معرکبه، البویضه، تمانعه، سکیک، التح، اطراف سرمین، خلصه، کفرناها، اورم الکبری» در هم کوبیدند.

در جریان این حملات هوایی، خسارت های سنگینی به پایگاه ها، تجهیزات و انبارهای سلاح گروه های تروریستی در شمال استان حماه، غرب استان حلب و مناطق مختلف استان ادلب وارد آمد.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه، اختلاف و درگیری میان گروه های تروریستی افزایش یافته تا جایی که گروه تکفیری هیات تحریر الشام به سایر گروه های تروریستی اعلان جنگ کرده است.

گروه تروریستی هیات تحریر الشام اعلام کرده اگر سایر گروه های تروریستی علیه آنان وارد عمل شوند، حملات سنگینی را علیه گروه های تروریستی مورد حمایت آنکارا و مواضع ارتش ترکیه در استان های ادلب، حلب و مناطق مرزی مشترک انجام خواهد داد.

یک منبع میدانی به جزئیات اختلاف میان گروه های تروریستی در شمال سوریه اشاره کرد و افزود: دولت ترکیه پیشتر فرصت محدودی به گروه تروریستی هیات تحریر الشام برای انحلال و پیوستن به سایر گروه های تروریستی داده بود که مورد قبول واقع نشد.

این منبع میدانی تصریح کرد: دولت ترکیه درصدد است به هر شیوه ممکن از حملات ارتش سوریه به مناطق اشغالی شمال جلوگیری کند و در حال حاضر هم سایر گروه های تروریستی را علیه هیات تحریر الشام بسیج کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، از شمال استان حلب خبر می رسد، نیمه شب گذشته، گروه های تروریستی دهها خمپاره را از شهرک «عندان» به سمت مناطق مسکونی شهرک های نبل و الزهرا شلیک کردند.

در جریان این حملات خمپاره ای، یک تن از شهروندان به شهادت رسید و ۵ تن دیگر از جمله ۳ کودک زخمی شدند؛ همزمان یگان موشکی نیروهای مقاومت هم به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک عندان هدف قرار داد و خسارت های سنگینی به آنان وارد کرد.

در حال حاضر، نیروهای مقاومت مردمی نبل و الزهرا در حالت آماده باش کامل به سر می برند تا از حمله احتمالی تروریست ها به شهرک ها از جمله محور جنوبی الزهرا جلوگیری کنند و نسبت به هرگونه تحرکی واکنش قاطع نشان دهند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.