اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حاشیه‌های فراموش‌شده از جنگ با داعش/ نیروهای بسیج مردمی چند میلیون آواره عراقی را به خانه‌های خود بازگرداندند؟ + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 15953
  • 08 مرداد 1397 - 23:17
حاشیه‌های فراموش‌شده از جنگ با داعش/ نیروهای بسیج مردمی چند میلیون آواره عراقی را به خانه‌های خود بازگرداندند؟ + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای بسیج مردمی عراق در سه سال گذشته توانستند با پاکسازی مناطق از تروریست های داعش، هزاران آواره را به خانه های خود بازگردانند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش، بسیج مردمی، عشایر و پلیس عراق سال گذشته موفق شدند تمامی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش را بازپس بگیرند و پس از ۳ سال آرامش را به‌صورت نسبی به […]

نیروهای بسیج مردمی عراق در سه سال گذشته توانستند با پاکسازی مناطق از تروریست های داعش، هزاران آواره را به خانه های خود بازگردانند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش، بسیج مردمی، عشایر و پلیس عراق سال گذشته موفق شدند تمامی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش را بازپس بگیرند و پس از ۳ سال آرامش را به‌صورت نسبی به این کشور پرالتهاب بازگردانند.

نبردهای سنگین و پیچیده با تروریست‌های داعش که بخش‌های وسیعی از شمال عراق را در سال ۲۰۱۴ به اشغال درآورده بودند باعث شد برخی حاشیه‌های جنگ کم‌رنگ‌تر شود و کمتر موردتوجه رسانه‌ها قرار گیرد.

در روزهایی که جنگ با داعش به اوج رسیده بود، حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای تروریست‌ها به‌شدت بر طبل اختلافات می‌کوبیدند و به‌گونه‌ای القا می‌کردند که نبردها در عراق بر سر مذهب است و شدیدترین حملات رسانه‌ای متوجه نیروهای بسیج مردمی بود.

اما نیروهای بسیج مردمی بدون توجه به حاشیه‌های به وجود آمده و جنگ رسانه‌ای که در جریان بود پس از هر پیروزی علیه عناصر تروریستی داعش به‌سرعت برای بازگشت آوارگان عراقی وارد عمل می‌شدند تا زندگی آنان به حالت عادی بازگردد.

در ادامه آمار بازگشت آوارگان عراقی در حدفاصل سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۸ به تفکیک استان‌ها آمده است:

-۱ استان دیاله: نیروهای بسیج مردمی سال ۲۰۱۵ پس از درگیری‌های سنگین یک‌ساله با تروریست‌های داعش که منجر به پیروزی‌های چشمگیر شد، ۱۸۷ هزار و ۹۹۶ تن از آوارگان عراقی را به خانه و کاشانه خود بازگردانند که حدود ۵۲ درصد از کل جمعیت آوارگان (۳۵۸ هزار و ۴۱۳ تن) این استان را شامل می‌شود.

استان صلاح‌الدین: حدود ۹۲ درصد آوارگان این استان که جمعیتی نزدیک به ۶۸۲ هزار و ۵۸۳ نفر را شامل می‌شدند در سال ۲۰۱۵ توسط نیروهای بسیج مردمی به شهرها و خانه‌های خود بازگشتند؛ درمجموع تعداد کل آوارگان استان صلاح‌الدین حدود ۷۳۵ هزار و ۹۸۸ نفر بود.

استان الانبار: در سال ۲۰۱۶ نیروهای بسیج مردمی ۹۲۸ هزار و ۶۲۶ تن از اهالی استان را که درنتیجه حملات گروه تروریستی داعش آواره شده بودند را به محل زندگی خود بازگرداندند که برابر با ۶۲ درصد کل جمعیت آوارگان بود؛

نیروهای بسیج مردمی فقط در جریان عملیات پاک‌سازی شهر الفلوجه، ۲۲ هزار نفر ازجمله ۸ هزار و ۹۹۴ کودک را از چنگال تروریست‌های داعش نجات دادند؛ به‌طور کل با شروع حملات گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴، ۱ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۳۴۱ نفر در استان الانبار آواره شدند.

-۴ استان نینوا: گروه تروریستی داعش سال ۲۰۱۴ این استان را به‌طور کامل اشغال کرد و شهر موصل (مرکز استان) را به‌عنوان پایتخت خود خوانده انتخاب کرد؛ در سال ۲۰۱۷ در جریان عملیات آزادسازی این استان، نیروهای بسیج مردمی حدود ۹۲ هزار و ۸۵۰ نفر از آوارگان را به محل خانه‌های خود بازگرداندند.

در حال حاضر، مجموع جمعیت آواره استان نینوا حدود ۲ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۲۳۲ نفر تخمین زده‌شده است؛ نیروهای بسیج مردمی در ماه‌های گذشته هم حدود ۵۰۲ هزار تن از شهروندان عراقی که به استان حسکه سوریه آواره شده بودند را در دو مرحله به محل زندگی انتقال دادند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای بسیج مردمی در ۳ سال گذشته موفق شدند ۲ میلیون و ۳۹۴ هزار و۵۵ نفر از آوارگان عراقی را به محل زندگی خود بازگردانند اما جمعیتی در حدود ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۸ نفر در داخل و خارج این کشور همچنان در آوارگی به سر می‌برند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.