اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آماده‌باش گروه‌های مقاومت فلسطین در پی جنایات رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 15829
  • 04 مرداد 1397 - 12:54
آماده‌باش گروه‌های مقاومت فلسطین در پی جنایات رژیم صهیونیستی

گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله شاخه نظامی حماس ضمن اعلام وضعیت «آماده‌باش»، در پاسخ به حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به شرق غزه، اعلام کردند که حق پاسخ دارند و «اشغالگران» بی‌مجازات نخواهند ماند. به گزارش اخبار جهادی، گروه‌های مقاومت فلسطین، بامداد امروز پنجشنبه، ساعاتی پس از حملاترژیم صهیونیستی به شرق غزه، در بیانیه‌هایی بر «حق پاسخگویی» خود […]

گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله شاخه نظامی حماس ضمن اعلام وضعیت «آماده‌باش»، در پاسخ به حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به شرق غزه، اعلام کردند که حق پاسخ دارند و «اشغالگران» بی‌مجازات نخواهند ماند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه‌های مقاومت فلسطین، بامداد امروز پنجشنبه، ساعاتی پس از حملاترژیم صهیونیستی به شرق غزه، در بیانیه‌هایی بر «حق پاسخگویی» خود تأکید کردند.

به گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، گروه‌های فلسطینی گفتند، «جنایات اشغالگران در حق ملت ما بی‌مجازات نمی‌ماند و مقاومت حق خود در دفاع از مردمش را محفوظ می‌داند».

در همین حال، «گیلعاد اِردان» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در پی شدت گرفتن تنش با غزه، اعلام کرده که «راه‌حل آرمانی برای نوار غزه وجود ندارد که بتواند واقعیت زمان فعلی را تغییر بدهد».

جهاد اسلامی

گروه «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش «جهاد اسلامی» اعلام کرد که «جنایت اشغالگران بدون مجازات نمی‌ماند؛ مقاومت از خون مردم خود دفاع خواهد کرد».

جهاد اسلامی تصریح کرده که «همه گزینه‌ها برای پاسخ به جنایت دشمن بررسی می‌شود و باید بدانند که دست خودشان نیست که درگیری را شروع کنند و خودشان هم تمام کنند».

جهاد اسلامی بر معادله «گلوله‌باران مقابل گلوله‌باران» تأکید و اعلام کرد که این معادله را از دستور کار خارج نخواهد کرد.

«خضر حبیب» از سران جنبش جهاد اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری «شهاب» فلسطین اعلام کرد که «ساعت حساب و کتاب فراخواهد رسید و آنگاه، ساعت سختی برای اشغالگران خواهد بود».

حماس

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش «حماس» در غزه نیز اعلام کرد، سیاست تشدید وضعیت از جانب رژیم اسرائیل، و هدف‌گیری عامدانه مقاومت، نشان‌دهنده مقاصد پنهان اشغالگران برای کشتار است.

به گفته برهوم، نمی‌توان در مقابل «سران اشغالگر، جنایتکار و خونریز اسرائیلی» سکوت کرد و «مقاومت از وظیفه خود در دفاع از مردم و پاسخ به متجاوزگر صرف‌نظر نمی‌کند».

سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که «دشمن صهیونیستی مسئولیت حماقت‌های خود را باید بپذیرد و جنایاتش بدون مجازات باقی نمی‌ماند».

آماده‌باش گردان‌های القسام

گروه «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خبری «القسام» خود، ضمن اعلام وضعیت آماده‌باش کامل همه نیروهای در همه نقاط استقرار خود، تصریح کرد که «دشمن صهیونیستی تاوان سنگین خون‌هایی را که با جنایات روزانه خود ریخته، خواهد داد».

القسام از طریق اتاق مشترکی که خودش عضوی از آن است، از همه گروه‌های مقاومت خواست تا در آماده‌باش کامل قرار بگیرند.

شاخه نظامی حماس توضیح داد که این بیانیه در واکنش به حمله شامگاه چهارشنبه رژیم صهیونیستی به نقطه استقرار «مجاهدان نیروی مرزی» صادر شده است.

گردان‌های شهداء الاقصی

گردان‌های شهداء الاقصی- شاخه شهید ایمن جوده نیز اعلام کرد که در مقابل اقدام «دشمن» به هدف گرفتن اعضای مقاومت، دست‌ روی دست نمی‌گذارد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مقاومت قدرت خود در تحقق معادله گلوله‌باران مقابل گلوله‌باران را ثابت کرده همچنانکه قادر است معادله خون مقابل خود را نیز محقق کند».

شب گذشته رسانه‌های اسرائیلی از زخمی شدن دو نظامی اسرائیلی در تیراندازی در مرزهای شرقی (میانی) نوار غزه خبر دادند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این دو، سرباز و یک افسر از تیپ گفعاتی بودند. هنوز از وضعیت این دو خبر دقیقی منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که جراحت سرباز اسرائیلی سطحی است اما در خصوص وضعیت افسر صهیونیست خبری منتشر نشده است.

توپخانه رژیم اسرائیل بعد از وقوع این حادثه، شرق اردوگاه «المغازی» و «البریج» و شرق «حجر الدیک» و شهر غزه را شامل یک مرکز رصد نیروهای مقاومت فلسطین هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این حمله به شهادت سه فلسطینی و مجروح شدن یک نفر دیگر منتجر شده است.

طبق بیانیه گردان‌های القسام، «محمد العرعیر»، «احمد البسوس» و «عباده فراونه» سه فلسطینی بودند که در شرق نوار غزه، هدف گلوله‌باران توپخانه رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و جان باختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.