اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طرح ۸ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای تقویت پدافند موشکی و جبهه داخلی

  • کد خبر : 15769
  • 02 مرداد 1397 - 11:58
طرح ۸ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای تقویت پدافند موشکی و جبهه داخلی

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی طرحی هشت میلیارد دلاری برای تقویت سامانه‌های پدافندی و مقابله با آنچه خطر موشکی ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه می‌نامند، ارائه دادند. به گزارش اخبار جهادی، با افزایش تنش‌ها در جبهه‌های شمالی و جنوبی فلسطین اشغالی، مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به فکر تقویت توان پدافند موشکی خود […]

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی طرحی هشت میلیارد دلاری برای تقویت سامانه‌های پدافندی و مقابله با آنچه خطر موشکی ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه می‌نامند، ارائه دادند.

به گزارش اخبار جهادی، با افزایش تنش‌ها در جبهه‌های شمالی و جنوبی فلسطین اشغالی، مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به فکر تقویت توان پدافند موشکی خود افتاده‌اند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحرونوت» با ادعای اینکه ایران به فکر انجام حمله موشکی ترکیبی و چندجانبه به رژیم صهیونیستی است، امروز سه‌شنبه گزارش داد که مقامات ارشد این رژیم طرحی کم‌سابقه برای تقویت سامانه‌های پدافندی ارائه داده‌اند.

این طرح که شامل تقویت صددرصدی سامانه‌های پدافند موشکی رژیم صهیونیستی طی یک دهه آینده است، بیش از ۳۰ میلیارد شِکِل (۸ میلیارد دلار) هزینه درپی خواهد داشت.

احتمال می‌رود این طرح دَه ساله از ۲۰۱۹ آغاز و تا پایان ۲۰۲۸ به طول بینجامد. درپی این طرح، حجم زیادی از منابع مالی برای نصب سامانه‌های پیچیده و پیشرفته پدافند موشکی جهت پوشش تمام مناطق فلسطین اشغالی به ارتش رژیم صهیونیستی اختصاص داده می‌شود.

یدیعوت آحرونوت گزارش داد که جزئیات این طرح طی ماه‌های اخیر در جلسانت محرمانه بین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیروهای مسلح، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ، «موشه کهلون» وزیر اقتصاد و رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به بحث و بررسی گذاشته شده است.

این در حالی است که روز گذشته درپی گزارش ورود یک فروند راکت به حریم هوایی جولان اشغالی، سامانه پدافندی «فلاخن داوود» برای اولین بار فعال شد اما موشک رهگیری‌کننده‌ای که شلیک کرد، به هدف نخورده و خطا رفت.

صبح روز گذشته (دوشنبه) آژیرهای خطر در جولان اشغالی به صدا درآمده و گفته شد که چند شیء پرنده (از جمله پهپاد و راکت) وارد حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی شده است.

طی چند ماه اخیر تنش‌ها بین تل‌آویو و گروه‌های مختلف در همسایگی فلسطین اشغالی از جمله دولت سوریه، حزب‌الله و حماس و همچنین نگرانی دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع جنگ تمام عیار با گروه‌های مقاومت در منطقه افزایش یافته است.

ارتش سوریه از ابتدای تیر ماه با حمایت هوایی جنگنده‌های روس و پوشش زمینی گروه‌های مقاومت، عملیاتی را علیه معارضان و تروریست‌های حاضر در مناطق جنوبی و استان درعا آغاز کرده است. بعد از پاکسازی این استان از لوث عناصر مسلح، استان قنیطره و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف بعدی خواهد بود.

پیش از این «صور گلدمن» فرمانده تیپ زرهی ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به طرح تل‌آویو برای آغاز تجاوز زمینی به جنوب سوریه، توضیح داد نظامیان این رژیم حداقل به مسافت ۳ کیلومتر و برای اشغال استان «قنیطره» در این کشور پیشروی خواهند کرد.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بود که ارتش و نیروهای مقاومت سوریه اکنون فقط چهار کیلومتر تا مرزهای جولان اشغالی فاصله دارند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.