اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شهروندان شهرک‌های الفوعه و کفریا پس از ۴ سال محاصره در آستانه آزادی/ ورود ۶۰ اتوبوس به شهرک‌های محاصره‌شده الفوعه و کفریا + عکس

  • کد خبر : 15651
  • 27 تیر 1397 - 12:50
شهروندان شهرک‌های الفوعه و کفریا پس از ۴ سال محاصره در آستانه آزادی/ ورود ۶۰ اتوبوس به شهرک‌های محاصره‌شده الفوعه و کفریا + عکس

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، عملیات خارج کردن شهروندان از شهرک‌های محاصره‌شده در دو مرحله و توسط ۱۲۱ اتوبوس صورت می‌گیرد. به گزارش اخبار جهادی،دقایقی قبل ۶۰ اتوبوس از طریق گذرگاه شهرک «الصواغیه» وارد شهرک الفوعه شدند تا شهروندان محاصره‌شده را خارج و به منطقه امن تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه انتقال دهند. به گفته منابع […]

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، عملیات خارج کردن شهروندان از شهرک‌های محاصره‌شده در دو مرحله و توسط ۱۲۱ اتوبوس صورت می‌گیرد.

به گزارش اخبار جهادی،دقایقی قبل ۶۰ اتوبوس از طریق گذرگاه شهرک «الصواغیه» وارد شهرک الفوعه شدند تا شهروندان محاصره‌شده را خارج و به منطقه امن تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه انتقال دهند.

به گفته منابع میدانی، اتوبوس‌های هلال‌احمر از شهر حلب به سمت شهرک العیس حرکت کردند و در ادامه به شهرک‌های محاصره‌شده الفوعه و کفریا رسیدند.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، عملیات خارج کردن شهروندان از شهرک‌های محاصره‌شده در دو مرحله و توسط ۱۲۱ اتوبوس صورت می‌گیرد؛ تا ساعاتی دیگر ۶۱ اتوبوس دیگر از شهر حلب به سمت شهرک‌های محاصره‌شده حرکت خواهند کرد.

ورود اتوبوس ها به شهرک الفوعه
ورود اتوبوس ها به شهرک الفوعه

در توافق صورت گرفته با دولت ترکیه، حدود ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از شهروندان محاصره‌شده شهرک‌های الفوعه و کفریا به همراه شهروندان زندانی شهرک «اشتبرق» به مناطق تحت کنترل دولت سوریه انتقال داده می‌شوند و در مقابل حدود هزار و ۵۰۰ نفر از عناصر تروریستی توسط نیروهای سوری آزاد و به مناطق اشغالی استان ادلب منتقل می‌شوند.

به گفته منابع میدانی، برای جلوگیری از آسیب رساندن تروریست‌ها به شهروندان در زمان انتقال به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، ارتش ترکیه موظف شده جاده‌های «شهر ادلب، سرمدا، حارم، سلقین، درکوش و …» را به‌طور کامل مسدود کند؛ گروهی از نیروهای ارتش ترکیه در شهر سرمدا مسئولیت حفاظت از شهروندان را بر عهده‌دارند.

ورود اتوبوس ها به شهرک الفوعه

جنگنده‌های ارتش ترکیه با پروازهای متعدد هم امنیت مسیر انتقال شهروندان را تأمین می‌کنند؛ شماری از تک‌تیراندازان ارتش ترکیه در مناطق پیش‌بینی‌شده مستقر می‌شوند تا عملیات انتقال بدون مشکل انجام شود.

نقشه میدانی فوعه و کفریا و آخرین وضعیت میدانی ادلب

به گزارش اخبار جهادی، ساکنان شهرک‌های الفوعه و کفریا بیش از سه سال و نیم است که در محاصره گروه‌های تروریستی قراردارند؛ در این مدت به جزء معدود توافق هایی که به صورت ناقص اجرایی شد هیچ کمکی دیگر از مسیرهای زمینی به اهالی شهرک های محاصره شده نرسید و جبهه مقاومت از طریق هوا برای مردم کمک ارسال می کند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.