اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شوک بزرگ به صهیونیست‌ها در شمال غرب درعا/ آزادسازی شهرک و ارتفاع راهبردی «الحاره» پس از ۴ سال + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 15617
  • 26 تیر 1397 - 12:39
شوک بزرگ به صهیونیست‌ها در شمال غرب درعا/ آزادسازی شهرک و ارتفاع راهبردی «الحاره» پس از ۴ سال + نقشه میدانی و عکس

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ارتفاع مهم و راهبردی الحاره، دهها شهرک و روستای حومه که تحت اشغال تروریست ها هستند به صورت دومینوار سقوط خواهند کرد و به کنترل نیروهای سوری در خواهند آمد.  به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز عملیاتی گسترده ای را با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه […]

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ارتفاع مهم و راهبردی الحاره، دهها شهرک و روستای حومه که تحت اشغال تروریست ها هستند به صورت دومینوار سقوط خواهند کرد و به کنترل نیروهای سوری در خواهند آمد.

 به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز عملیاتی گسترده ای را با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای در محور شمال غرب استان درعا علیه گروه های تروریستی انجام دادند.

نیروهای سوری در مرحله نخست عملیات توانستند ضربات مهلکی را به گروه های تروریستی وارد کنند و با پیشروی محسوس موفق شدند شهرک « الطیحه» را در شمال غرب استان درعا به کنترل خود دربیاورند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته با پشتیبانی گسترده توپخانه موفق شدند در محور جنوبی منطقه « دیرالعدس» پیشروی کنند و مواضع خود را در شهرک های « کفر شمس، زمرین، ام العوسج» و ارتفاعات « عقلانیه و عنتر» تثبیت کنند.

از محور جنوبی شهرک «انخل» خبر می رسد، منطقه « خربه سرایا» و ارتفاعات « مطوق کبیر و مطوق صغیر» از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند و به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمدند.

در جریان درگیری ها در این محور دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و شماری دیگر از تروریست ها به سمت استان قنیطره متواری شدند؛ نیروهای متخصص یگان مهندسی ارتش سوریه هم برای خنثی سازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری کار گذاشته وارد عمل شدند.

به گزارش اخبار جهادی، با آزادسازی شهرک زمرین، نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را با پشتیبانی یگانتوپخانه برای پاکسازی شهرک و ارتفاع مهم و راهبردی « الحاره» در نزدیکی مرزهای اداری استانقنیطره علیه تروریست های جبهه النصره انجام دادند.

عملیات آزادسازی شهرک و ارتفاع « الحاره» زمانی آغاز شد که گروه های تروریستی درخواست نیروهای سوری و بزرگان منطقه را برای مذاکره و رسیدن به مصالحه و توافق رد کردند و از مواضع خود کوتاه نیامدند.

نیروهای ارتش سوریه در نهایت پس از درگیری های سنگین چند ساعته با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند ارتفاع راهبردی و بسیار مهم « الحاره» را به کنترل دربیاورند تا یک پیروزی بزرگ در شمال غرب استان درعا به دست آید.

پس از تسلط نیروهای سوری بر ارتفاع مهم « الحاره»، عناصر تروریستی در شهرک « الحاره» موقعیت خود را از دست رفته دیدند و به سرعت به مصالحه تن دادند؛ با خروج گروه های تروریستی، نیروهای سوری وارد شهرک « الحاره» شدند.

ارتفاع هزار متری مهم و راهبردی الحاره در شمال غرب استان درعا و در نزدیکی مرز قنیطره واقع شده است؛ الحاره بلندترین ارتفاع در شمال غرب استان درعا محسوب می شود که از محور غربی با مرز جولان اشغالی تنها ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

ارتفاع الحاره بر مناطق شرقی استان قنیطره از جمله «نبع الصخر، الهجه » و مناطق شمال غربی درعا از جمله «نمر، عقربه، زمرین » اشراف کامل دارد.این ارتفاع  در سال ۲۰۱۴ به اشغال گروه های تروریستی درآمد.

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ارتفاع مهم و راهبردی الحاره، دهها شهرک و روستای حومه که تحت اشغال تروریست ها هستند به صورت دومینوار سقوط خواهند کرد و به کنترل نیروهای سوری در خواهند آمد.

به گزارش اخبار جهادی، وجود چند ایستگاه راداری و مخابراتی اهمیت ارتفاع مهم و راهبردی « الحاره» را در شمال غرب استان درعا چند برابر کرده که به راحتی می توانند تحرکات رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی به طور کامل رصد کنند.

نیروهای ارتش سوریه تا قبل از سقوط ارتفاع مهم الحاره، تحرکات صهیونیست ها را به صورت متوالی در جولان اشغالی رصد می کردند اما زمانی که تروریست ها موفق شدند این ارتفاع را به اشغال خود بیاورند راه برای حملات هوایی صهیونیست ها به سوریه باز شد.

نیروهای سوری در ادامه این عملیات توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، منطقه «حرش الحاره» را در شمال غرب شهرک الحاره و ارتفاع الاحمر درا ر جنوب شهرک الحاره به کنترل خود دربیاورند.

از حومه شمال غرب، مرکز و جنوب شهر درعا خبر می رسد، روند مصالحه و توافق همچنان در جریان است و تروریست ها در شهرک های « کفرناسج، عقربه، سملین، انخل، جاسم، الیادوده، المزیرب، العجمی» در حال تحویل سلاح های خود هستند تا مقدمات خروج آنان فرام شود.

گروه های تروریستی در محله های جنوبی شهر درعا از جمله « درعا بلد، اردوگاه درعا، المنشیه، سد الشرقی، سد الغربی و …»  در حال تحویل سلاح های سنگین خود به نیروهای ارتش سوریه هستند.

به گفته منابع میدانی، تاکنون ۴۵۰ تن از تروریست ها به همراه اعضای خانواده خود از محله « درعا البلد»  در جنوب شهر درعا خارج شده اند و به استان ادلب در شمال سوریه انتقال داده شده اند.

در حال حاضر، حدود ۸۳ درصد از استان درعا به مساحت ۳ هزار و ۱۸۰ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده اما بخش های غربی و جنوب غربی استان همچنان تحت اشغال گروه های تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد است.

به گزارش اخبار جهادی، گروه تروریستی داعش هم حدود ۵ درصد مساحت استان درعا را در اشغال دارد؛ به گفته منابع میدانی، هزار و ۳۰۰ تروریست داعشی در جنوب غرب استان درعا و هم مرز با جولان اشغالی و اردن حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.