اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پرونده ویژه؛ جنگ ۳۳روزه| بازسازی لبنان بعد از جنگ ۳۳روزه به‌ روایت آمار و ارقام

  • کد خبر : 15583
  • 25 تیر 1397 - 10:54
پرونده ویژه؛ جنگ ۳۳روزه| بازسازی لبنان بعد از جنگ ۳۳روزه به‌ روایت آمار و ارقام

حزب‌الله در عرصه اجتماعی نیز ثابت کرد که به وعده‌هایش پایبند است و ویرانی‌های ناشی از تجاوز صهیونیست‌ها را به‌بهترین نحو و بالاترین کیفیت بازسازی کرد. به گزارش اخبار جهادی، در سال ۲۰۱۲ میلادی و همزمان با ششمین سالروز پیروزی لبنان و نیروهای مقاومت و ملت و ارتش این کشور بر دشمن صهیونیستی، مؤسسه وعد وابسته […]

حزب‌الله در عرصه اجتماعی نیز ثابت کرد که به وعده‌هایش پایبند است و ویرانی‌های ناشی از تجاوز صهیونیست‌ها را به‌بهترین نحو و بالاترین کیفیت بازسازی کرد.

به گزارش اخبار جهادی، در سال ۲۰۱۲ میلادی و همزمان با ششمین سالروز پیروزی لبنان و نیروهای مقاومت و ملت و ارتش این کشور بر دشمن صهیونیستی، مؤسسه وعد وابسته به حزب‌الله لبنان پایان بازسازی ویرانی‌های ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی در جریان جنگ جولای سال ۲۰۰۶ را اعلام کرد.

بعد از پایان این عملیات همان‌گونه که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان وعده داده بود، ضاحیه جنوبی بیروت «زیباتر از قبل» شد.

امروز با گذشت ۱۲ سال از آغاز تجاوز جولای ۲۰۰۶ در ضاحیه جنوبی بیروت، بسیاری از مسائل تغییر کرده است، گرچه پروژه‌های مهمی برای زیباسازی و بهسازی و احداث پارک‌ها و میدان‌ها و خطوط حمل‌ونقل و سامانه‌های عبور و مرور در این منطقه به‌اجرا گذاشته شده، اما مهم‌تر از همه اینها حفظ بافت اجتماعی و معیشتی است که ضاحیه جنوبی بیروت از گذشته با آن عجین بوده است.

بازسازی مناطق مختلف لبنان که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی آسیب دیده بودند، جدای از پروژه مقاومت حزب‌الله نبود، بلکه کاملاً منطبق بر دیدگاه‌های اجتماعی حزب‌الله بر ضرورت تأمین نیازمندی های مردم در این کشور جنگ زده بود که از بحران‌های گسترده اقتصادی رنج می‌برد.

تجربه‌ای که حزب‌الله لبنان کسب کرد تنها در بازسازی ویرانی‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی نبود، بلکه معادله‌ای منحصر به فرد و جدید را ایجاد کرد که عوامل و ویژگی‌های زیر را در بر می‌گیرد:

  • یک تجربه عملیاتی خارج از سهمیه‌بندی و فساد اداری و مالی و کش‌وقوس‌های مختلف در این بازسازی‌ها ارائه شد.
  • ارزیابی‌های صورت‌گرفته از خسارت‌ها و مشخص کردن اشخاص و مؤسسات مستحق بدون پارتی‌بازی‌های رایج و وابستگی‌های حزبی و طایفه‌ای و با شفافیت کامل صورت گرفت.
  • کسانی که با تخریب کامل منازل خود روبرو شده بودند، از طریق یک پروژه اسکان تحت پوشش قرار گرفتند. پروژه‌ای که برای مردم مختلف مسکن تأمین می‌کرد تا منازلی که برای آنها تدارک دیده شده بود، ساخته شود.

فراگیر بودن پروژه بازسازی تنها به ساختمان‌های با تخریب کامل منحصر نشده بود، بلکه بازسازی‌ها شامل تمام مؤسسات تجاری در مناطق مختلف لبنان بود که مورد حمله و تجاوز قرار گرفته بودند، علاوه بر اینها خسارت‌های واردشده به پروژه‌های کشاورزی و صنعتی نیز جبران شد و حمایت‌های لازم از آنها برای ازسرگیری فعالیت‌های‌شان به‌عمل آمد.

مهندسی پیشرفته در احداث ساختمان‌ها و منازل جدید به‌اجرا گذاشته شد تا علاوه بر حفظ جان ساکنان آنها شرایط زیست‌محیطی جدید نیز در آن‌ها رعایت شود و پناهگاه‌ها نیز در آن‌ها ساخته شده است، همچنین منازل به‌صورت مقاوم در برابر زلزله و صاعقه و مشکلات مختلف و همراه با شبکه آب و فاضلاب تأسیس شده است.

تسهیلات متعددی برای جلوگیری از رفت‌وآمدهای متضرران جنگ ۳۳روزه در دستگاه‌های دولتی از سوی حزب‌الله لبنان به مردم ارائه شد. مؤسسه وعد نقش میانجی بین صاحبان حقوق و مؤسسات رسمی دولتی را ایفا می‌کرد و هماهنگی‌های لازم را با طرف‌ها و دولت‌های کمک‌کننده به لبنان انجام می‌داد.

در نتیجه تمام این تلاش‌ها بود که لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت همان‌طور که دبیرکل حزب‌الله لبنان وعده داده بود بهتر از گذشته بازسازی شد. مردم لبنان در عملکرد مختلف نیروهای مقاومت و حزب‌الله در مؤسسات خدماتی و غیرخدماتی کیفیت و اجرای خوب پروژه‌ها را مشاهده کردند و این اطمینان برای آنها حاصل شد که حقوق آنها هرگز ضایع نخواهد شد.

آمار و ارقام:

  • ۲۷۰ ساختمان به‌صورت کامل در ضاحیه جنوبی بیروت در نتیجه تجاوز صهیونیست‌ها ویران شده بود.
  • تعداد ساختمان‌هایی که مؤسسه خدماتی وعد آنها را بازسازی کرد، ۲۳۹ ساختمان بود.
  • تعداد واحدهای مسکونی بازسازی‌شده بالغ بر ۵۷۰۰ واحد بود.
  • عملیات بازسازی لبنان از سال ۲۰۰۷ آغاز شد و اولین ساختمان‌ها در سال ۲۰۰۸ تحویل صاحبان آنها شد.
  • هزینه کلی بازسازی لبنان حدود ۴۰۰ میلیون دلار بود.
  • میزانی که دولت لبنان در بازسازی‌ها مشارکت کرد، حدود ۳۳ درصد بود.
  • تعداد شرکت‌های فعال در زمینه بازسازی، ۲۳ شرکت پیمانکاری و ۵۰ شرکت مطالعات مهندسی و ۷ شرکت ناظر بود.
  • تعداد کارگرانی که در این پروژه مشغول به کار بودند، ۴ هزار نفر بود.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.