اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسرار جنگ ۳۳ روزه-۳| اولین اقدام غافلگیرکننده نصرالله در جنگ ۳۳ روزه

  • کد خبر : 15556
  • 23 تیر 1397 - 19:06
اسرار جنگ ۳۳ روزه-۳| اولین اقدام غافلگیرکننده نصرالله در جنگ ۳۳ روزه

سومین روز حمله رژیم صهیونیستی به لبنان بود که حزب الله از اولین اقدام غافلگیرکننده خود در طول این جنگ پرده برداشت. به گزارش اخبار جهادی،مرور خاطرات جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی ضد حزب الله لبنان تنها به معنی تکرار خاطرات زیبای تاریخی نیست، بلکه زنده نگه داشتن یکی از نقاط عطف عملکرد و تاثیرگذاری […]

سومین روز حمله رژیم صهیونیستی به لبنان بود که حزب الله از اولین اقدام غافلگیرکننده خود در طول این جنگ پرده برداشت.

به گزارش اخبار جهادی،مرور خاطرات جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی ضد حزب الله لبنان تنها به معنی تکرار خاطرات زیبای تاریخی نیست، بلکه زنده نگه داشتن یکی از نقاط عطف عملکرد و تاثیرگذاری مقاومت در لبنان است که همچنان پیامدهای خود را در منطقه دارد و بخشی جدایی‌ناپذیر از موازنه قدرت بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی است. این جنگ سبب شد اسرائیل محدودیت قدرت و توان خود برای استفاده از ابزار نظامی را بشناسد.

آنچه در این مجموعه مقالات مورد بررسی قرار می‌گیرد، مجموعه یادداشت های علی شهاب تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه است که در پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای المیادین به مناسبت سالروز جنگ ۳۳ روزه منتشر شده است.

کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی که مأموریت اداره جنگ را برعهده داشت، تصمیم گرفت بستر امنیتی حزب‌الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف حملات موشکی قرار دهد. در ساعت هفت و ۳۰ دقیقه عصر چهاردهم جولای ۲۰۰۶ ، ۲۰ فروند جنگنده اف ۱۶ و اف ۱۵ رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از حملات هوایی را بر فراز ضاحیه جنوبی بیروت انجام دادند که کشتار گسترده‌ای را در میان غیر نظامیان به جای گذاشت.

کمتر از نیم ساعت بعد از این عملیات بود که دان حالوتص در برابر رسانه‌ها حاضر شد و با لباس نظامی و شور و حماسه فراوان صدای خود را بالا برد و گفت: سه دقیقه قبل هواپیماهای ما ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان دولت این کشور را به صورت اسیر در دست خود تأکید کرده است. هدف ما تقویت بازدارندگی و پوشالی نشان دادن این سخن است که گفته می‌شود اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است.

حالوتص مشاهده کرد که سروصدای زیادی در صفوف پشتی سالن در میان خبرنگاران  شنیده می‌شود. او بعدها متوجه شد که آنها تماس‌هایی دریافت کرده‌اند که از سخنرانی تلویزیونی قریب‌الوقوع سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله خبر می‌دهد. شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل سخنرانی سیدحسن نصرالله را با ترجمه فوری به زبان عبری پخش کردند تا شاهد اولین غافلگیری‌ها باشند.

سید در آن روز گفت: غافلگیرکننده‌هایی که من به شما وعده داده بودم، از الان آغاز خواهد شد. الان در سواحل دریا و در مقابل بیروت کشتی جنگی نظامی اسرائیل که به زیرساخت‌های ما و خانه‌های مردم و غیرنظامیان حمله کرده، هدف قرار خواهد گرفت. ببینید که این کشتی چگونه می‌سوزد و غرق خواهد شد و همراه با آن ده‌ها نظامی صهیونیست نیز غرق خواهند شد.

همه شنیدند که همزمان با این سخنان سید حسن نصرالله؛ کشتی جنگی اسرائیل هدف قرار گرفت. مقر ریاست ستاد ارتش اسرائیل نمی‌توانست اتفاقی که به وقوع پیوسته بود را ارزیابی کند. این اتفاق تردید گسترده‌ای را در میان دشمن ایجاد کرد تا جایی که سخنگوی نظامی ارتش اسرائیل با حالتی شتابزده تلاش کرد این خبر را تکذیب کند، اما بعد از مدت کوتاهی آن را تأیید کرد.

کشتی جنگی رژیم صهیونیستی با موشک از نوع سی ۸۰۲ هدف قرار گرفت. شعله‌های آتش در مخازن سوخت افتاد و باعث بروز آتش‌سوزی گسترده‌ای شد که تا زمان طولانی ادامه داشت. دود سیاه تمام منطقه را در بر گرفته بود. جنازه سه نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی مفقود شد و تا صبح پیدا نشد.

این کشتی جنگی در نتیجه حمله مذکور خسارت‌های گسترده‌ای دید که بالغ بر چهل میلیون دلار یعنی یک سوم قیمت کل کشتی ارزیابی شد. کشتی مذکور بیش از یک سال از رده خارج شد.

خبر عملیات ضد کشتی جنگی رژیم صهیونیستی مانند صاعقه بر سر حالوتص و کمیته وزارتی به فرود آمد. همه مقامات اسرائیل تلاش داشتند در برابر افکار عمومی این رژیم اینگونه وانمود کنند که فریب خورده‌اند. ارتش اسرائیل بعد از جنگ تلاش کرد هدف قرار دادن کشتی جنگی خود را به کوتاهی در ارائه ارزیابی‌های اطلاعاتی نسبت دهد. آنها مدعی شدند که اطلاعات جاسوسی مبنی بر دستیابی حزب‌الله به سامانه موشک‌های زمین به دریا از نوع سی ۸۰۲ را در اختیار نداشتند. چرا که راه اندازی و استفاده از این موشک‌ها نیازمند کادر حرفه‌ای و با تجربه است.

ادامه دارد …

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.