اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ائتلاف ۵۰ هزار نفری تروریست‌ها برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در درعا/ آخرین اولتیماتوم ارتش سوریه به تروریست‌ها +نقشه میدانی

  • کد خبر : 15490
  • 20 تیر 1397 - 18:51
ائتلاف ۵۰ هزار نفری تروریست‌ها برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در درعا/ آخرین اولتیماتوم ارتش سوریه به تروریست‌ها +نقشه میدانی

گروه تروریستی «هیات تحریر الشام» از همه ساکنان مناطق شمالی استان حماه خواسته است که تا ۴۸ ساعت آینده نسبت به تخلیه مناطق مسکونی اقدام کنند چرا که درصدد انجام یک عملیات بزرگ در منطقه هستند. به گزارش اخبار جهادی،با ادامه پیشروی های گسترده ارتش در جنوب سوریه که منجر به پاکسازی بخش های وسیعی از استان درعا شده، […]

گروه تروریستی «هیات تحریر الشام» از همه ساکنان مناطق شمالی استان حماه خواسته است که تا ۴۸ ساعت آینده نسبت به تخلیه مناطق مسکونی اقدام کنند چرا که درصدد انجام یک عملیات بزرگ در منطقه هستند.

به گزارش اخبار جهادی،با ادامه پیشروی های گسترده ارتش در جنوب سوریه که منجر به پاکسازی بخش های وسیعی از استان درعا شده، گروه تروریستی «هیات تحریر الشام» از حمله قریب الوقوع خود به مواضع نیروهای سوری در شمال استان حماه خبر داده است.

گروه تروریستی هیات تحریر الشام اعلام کرده برای حمایت از همقطاری های خود در جنوب سوریه و انتقام از نیروهای ارتش سوریه این عملیات را آغاز خواهند کرد تا روند پیشروی ها در استان درعا متوقف شود.

گروه تروریستی «هیات تحریر الشام» از همه ساکنان مناطق شمالی استان حماه خواسته است که تا ۴۸ ساعت آینده نسبت به تخلیه مناطق مسکونی اقدام کنند چرا که درصدد انجام یک عملیات بزرگ در منطقه هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده تروریست ها درصدد هستند عملیات خود را در شمال استان حماه در مناطق «زلین، زلاقیات، صوران، حلفایا و محرده» علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دهند.

به نظر می رسد، هدف عناصر تروریستی در این عملیات نزدیک شدن به شهر حماه (مرکز استان) و نا امن کردن فرودگاه باشد اما به گفته منابع میدانی نیروهای ارتش در بالاترین سطح آمادگی برای واکنش قاطع به این حملات هستند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه تروریستی هیات تحریر الشام در تلاش است دهها خودروی نظامی و زرهی و تجهیزات نظامی سبک و سنگین نظامی را از جنوب استان ادلب به شمال استان حماه انتقال دهد.

از شهرک «کفرنبوده» در شمال استان حماه خبر می رسد، تروریست ها زودتر از اولتیماتوم تعیین شده وارد این شهرک شده اند و به شهروندان هشدار داده اند که تا اواخر امشب فرصت تخلیه شهرک ها را خواهند داشت و در صورت مقاومت قتل عام می شوند.

گروه های تروریستی در روزهای گذشته در مناطق اشغالی شمال سوریه یک ائتلاف ۵۰ هزار نفری را برای حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تشکیل دادند تا روند شکست های هم ردیفی های خود را در جنوب متوقف کنند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه های تروریستی حمله گسترده به دو شهرک محاصره شده الفوعه و کفریارا در شمال شرق استان ادلب در دستور کار قرار دادند اما باید منتظر ماند و دید از خط قرمز نیروهای جبهه مقاومت عبور خواهند کرد یا خیر.

**تحولات میدانی جنوب سوریه

آخرین اولتیماتوم ارتش سوریه به تروریست ها در استان درعا

براساس آخرین گزارش‌ها، پیشروی های نیروهای ارتش در محورهای مختلف عملیاتی استان درعا ادامه دارد و گروه های تروریستی شکست های سنگینی را متحمل شده اند.

نیروهای ارتش سوریه حملات گسترده ای را از حومه غربی شهرک های «ام المیاذن و نعیمه» علیه عناصر تروریستی انجام دادند و پس درگیری های سنگین چند ساعته توانستند منطقه «غرز» را به کنترل در بیاورند.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی منطقه «غرز»، دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ با پاکسازی منطقه «غرز»، محاصره عناصر تروریستی در محله های جنوب شرق شهر درعا تنگ تر شد.

از حومه جنوب غرب شهر درعا خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه با دور زدن محله های مرکزی و غربی شهر موفق شدند منطقه «جمرک» و پایگاه نظامی «الهجانه» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

با پاکسازی این دو منطقه راهبردی، فشار بر تروریست های محاصره شده در محله های غربی و جنوب غرب شهر درعا چند برابر شد؛ نیروهای سوری درصدد هستند حلقه محاصره تروریست ها را در شهر درعا تنگ تر کنند تا آنان تسلیم شوند.

در حال حاضر، تروریست ها در محله های مرکزی، جنوبی، جنوب شرقی و جنوب غربی شهر درعا در محاصره کامل نیروهای ارتش سوریه قرار دارند اما همچنان بر ماندن در شهر اصرار دارند و حاضر به ترک مناطق اشغالی محاصره شده نیستند.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با ادامه عملیات نیروهای سوری در جنوب غرب استان درعا، بالگردهای ارتش بر فراز مناطق تحت اشغال تروریست ها در شمال غرب استان درعا  از جمله شهرک «حاره» به پرواز درآمدند و با پخش اعلامیه خواستار تسلیم آنان شدند.

نیروهای ارتش سوریه به گروه های تروریستی در بخش های شمال غرب و غرب استان درعا هشدار داده اند اگر تسلیم نشوند، سرنوشتی مانند تروریست های جنوب شرق استان درعا در انتظار آنان خواهد بود.

در حال حاضر، گروه های تروریستی در شمال غرب استان درعا در شهرک های «سملین، کفرشمس، کفرناسج و عقربا» در حال مذاکره با دولت سوریه برای ایجاد مصالحه و تخلیه مناطق اشغالی هستند.

همزمان با پخش اعلامیه توسط بالگردهای ارتش سوریه، مردم فشار را بر گروه های تروریستی برای تخلیه مناطق اشغالی افزایش داده اند و درصدد برگزاری تظاهرات علیه آنان و استقبال از نیروهای ارتش سوریه هستند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.