اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاکسازی مناطق شرقی استانهای «دیالی» و «صلاح الدین» از داعش

  • کد خبر : 15421
  • 16 تیر 1397 - 13:42
پاکسازی مناطق شرقی استانهای «دیالی» و «صلاح الدین» از داعش

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از پاکسازی مناطق شرقی استانهای دیالی و صلاح‌الدین از بقایای داعش بعد از سه روز از آغاز عملیات «ثأر الشهداء» خبر داد. به گزارش اخبار جهادی،سرتیپ «یحیی الرسول» سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق، پایان عملیات پاکسازی مناطق واقع در بخش شرقی استانهای دیالی – صلاح‌الدین از بقایای داعشی‌ها را […]

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از پاکسازی مناطق شرقی استانهای دیالی و صلاح‌الدین از بقایای داعش بعد از سه روز از آغاز عملیات «ثأر الشهداء» خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی،سرتیپ «یحیی الرسول» سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق، پایان عملیات پاکسازی مناطق واقع در بخش شرقی استانهای دیالی – صلاح‌الدین از بقایای داعشی‌ها را اعلام کرد.

وی در گفت‌وگو با رادیو «سوا» اظهار داشت: نیروهای عراقی طی عملیات موسوم به « ثأر الشهداء» (انتقام شهداء)، شماری از عناصر تکفیری داعش را کشتند و ۱۷ تونل متعلق به این تکفیری‌ها را نابود و میزان زیادی از تجهیزات نظامی آنها را توقیف کردند.

پایگاه خبری «العرب الیوم» با بازنشر این گفت‌وگو نوشت: سرتیپ الرسول سپس تلاش نیروهای پلیس فدرال عراق در این عملیات را ستود و گفت که طی این عملیات که با پشتیبانی نیروی هوایی انجام شد، ۷۳ روستا تفتیش شد.

در همین راستا «احمد الربیعی» عضو شورای استانداری دیالی گفت که یک نیروی پلیس به دست تک‌تیراندازان داعش در نزدیکی روستای «ابوکرمه» واقع در ۲۵ کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» کشته شد.

وی افزود: طی چند هفته اخیر، این سومین بار است که تک‌تیراندازان داعش، اقدام به هدف‌گیری نیروهای پلیس می‌کنند و باید طرح امنیتی ویژه‌ای برای پاکسازی کامل عراق از بقایای داعش طراحی و اجرا شود.

عملیات انتقام شهدا، چهارشنبه پیش در واکنش به اقدام هفته پیش داعش مبنی بر اعدام هشت نیروی امنیتی عراق در جاده کرکوک – بغداد آغاز شد و طی سه روز عملیات، ۷۳ روستا پاکسازی و ۱۷ مقر مخفی تکفیری‌ها از بین رفت.

هرچند که حیدر العبادی ۱۸ آذر ماه رسما اعلام کرد جنگ علیه داعش به بیرون راندن تروریست‌ها منتهی شده و این جنگ سه ساله با پیروزی عراق پایان یافته است، اما هنوز بقایای این گروه تکفیری در برخی مناطق صحرایی و کوهستانی عراق و مکان‌هایی که در آنها خلأ امنیتی وجود دارد، حضور دارند.

جاده دیالی – کرکوک از جمله مناطقی است که هر از گاهی تکفیری‌ها در آن جولان می‌دهند و با گروگان‌گیری و اعدام، موجی از ترس و نگرانی را ایجاد می‌کنند.

داعش، ۲۳ ژوئن پیش با انتشار ویدئویی از ربودن شش نفر در همین جاده، به اتهام همکاری لجستیک با دولت عراق، خواستار مبادله این افراد با زنان داعشی در بند نیروهای امنیتی شد و تهدید کرد که در صورت عدم آزادی زنان مد نظرشان طی سه روز آینده، این شش نفر را اعدام می‌کند. سه روز پس از این تهدید، نیروهای امنیتی عراق پیکر هشت شهروند عراقی را یافتند و گفته شد که این شش نفر نیز در میان این قربانیان بودند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.