اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

غافلگیری ائتلاف سعودی با سکوهای زیرزمینی موشکی و یگان پهپادی ارتش یمن

  • کد خبر : 15409
  • 16 تیر 1397 - 11:19
غافلگیری ائتلاف سعودی با سکوهای زیرزمینی موشکی و یگان پهپادی ارتش یمن

ائتلاف سعودی که طی سه سال تجاوز به یمن، هر روز به نوعی با دستاورد و توانمندی جدید یمنی‌های تحت محاصره تحمیلی غافلگیر شده است، ناگزیر است در نهایت راهی برای رهایی از این نبرد بی‌حاصل و پرهزینه بیابد. به گزارش اخبار جهادی،ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، سرانجام ناگزیر است که واقعیت حمله پر […]

ائتلاف سعودی که طی سه سال تجاوز به یمن، هر روز به نوعی با دستاورد و توانمندی جدید یمنی‌های تحت محاصره تحمیلی غافلگیر شده است، ناگزیر است در نهایت راهی برای رهایی از این نبرد بی‌حاصل و پرهزینه بیابد.

به گزارش اخبار جهادی،ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، سرانجام ناگزیر است که واقعیت حمله پر هزینه به یمن را بپذیرد وپس از ناامیدی از جنگ‌های روانی به راه انداخته وتلاش برای منحرف کردن افکار عمومی، به شکست در جبهه‌های مختلف داخلی و خارجی یمن اعتراف کند زیرا دیگر  یمنی‌ها پس از سه سال پایداری مقابل نیروهای متجاوز، آموخته‌اند که چگونه حملات نظامی و رسانه‌ای دشمن را دفع کنند.

در طول این مدت هر اندازه که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، برای پوشش دادن به شکست‌هایش در یمن مجبور بود با به راه انداختن حمام خون و کشتار غیرنظامیان در مراسم مختلف عزا و عروسی، پایداری یمنی‌ها را به چالش بکشد، رزمندگان یمنی نیز آموختند که چگونه به این حملات پاسخ دهند.

از یکسو ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  تلاش کردند تا هر روز توانمندی‌های خود را افزایش دهند، رونمایی از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان برد و دور برد در گام نخست و انجام عملیات‌های موفق با این موشک‌ها در جبهه‌های داخلی و مرزی یمن، ساخت سکوهای پرتاب موشک زیرزمین، به کار انداختن یگان پهپادی برای هدف قرار دادن مواضع متجاوزان در داخل یمن و حتی عمق خاک عربستان از جمله تلاش‌های صورت گرفته در این راستا بود.

از دیگر سو نیز یمنی‌ها با درک این مسئله که باید جنگ روانی به راه افتاده از سوی ائتلاف سعودی را پاسخ دهند و با روشن کردن افکار عمومی، واقعیت جنگ یمن را برای همه روشن سازند، فعالیت‌های رسانه‌ای آگاهانه‌ای را آغاز کردند و با فعالسازی گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» و انتشار اخبار صحیح از جبهه‌های مختلف مقاومت، دروغین بودن ادعاهای ائتلاف سعودی را برملا کردند.

به عنوان مثال، پس از آنکه رسانه‌های ائتلاف سعودی با به راه انداختن جنگ روانی مدعی شدند که فرودگاه بین‌المللی «الحدیده» را تصرف کرده‌اند، گروه رسانه‌ای الاعلام الحربی، بلافاصله با انتشار تصاویری از آخرین وضعیت این فرودگاه و حضور نیروهای دولت یمن در آن، دروغین بودن این ادعاها را فاش ساخت و در ادامه، شبکه العربیه ناگزیر شد خبر خود را این‌گونه اصلاح کند که نیروهای ائتلاف در حال حرکت از عدن برای تصرف فرودگاه الحدیده هستند و تنها چند ده متر با این فرودگاه فاصله دارند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، عوامل زیادی موجب شکست ائتلاف سعودی در  جبهه ساحل غربی شد اما مهمترین آنها، مخالفت ساکنان و مردم الحدیده با هرگونه حضور نظامی امارات که فرماندهی عملیات ائتلاف سعودی در این جبهه را برعهده گرفته، در این بخش از یمن بود.

این مخالفت پس از آن صورت گرفت که امارات و عربستان تصویر نگران‌کننده‌ای از مناطق تحت سیطره‌شان در جنوب یمن نشان دادند. مناطقی که از نظر امنیتی در وضعیت بدی قرار دارند و به اعتقاد بسیاری، قانون جنگل در آنها برقرار شده و همین امر ترس مردم الحدیده را نیز به همراه داشت به همین دلیل با تمام توان مقابل حضور امارات در ساحل غربی و در کنار نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ایستادند.

 شکست‌های پیاپی نیروهای ائتلاف در سایه پیروزهای مستمر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با امکاناتی که قابل مقایسه با امکانات و تجهیزات ائتلاف سعودی نیست، صورت می‌گیرد.در شرایطی که جنگنده‌های ائتلاف سعودی، جنایات مستمری را علیه شهروندان یمنی به بهانه هدف قرار دادن سکوهای پرتاب موشک یمن، انجام می‌دهند، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی چند روز پیش از وجود سکوهای زیرزمینی پرتاب موشک خبر داد.

در بیانیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آمده بود که برای نخستین‌بار قرار است از این سکوها علیه ائتلاف متجاوز استفاده شود.

در پی اعلام این خبر، گروه‌ رسانه‌ای الاعلام الحربی یمن، تصاویری از این سکوها درجبهه ساحل غربی منتشر و اعلام کرد که به واسطه این سکوها، گزینه‌های یگان موشکی یمن و دامنه فعالیت آن افزایش خواهد یافت و ادعاهای ائتلاف سعودی مبنی بر انهدام سکوهای پرتاب موشک‌های بالستیک بیانگر شکست و سردرگمی آن است و جنگنده‌های سعودی در کوتاه مدت یا طولانی مدت نمی‌توانند این سکوها را نابود کنند.

پنجشنبه پیش نیز برای نخستین‌بار، یگان پهپادی ارتش یمن، مقر فرماندهان ائتلاف سعودی در پایگاه «البریقه» در عدن را پس از ‌رصد دقیق، هدف قرار داد و حملات صورت گرفته با موفقیت انجام شد.هرچند که ائتلاف سعودی ادعا می‌کند یک فروند پهپاد انصارالله در عدن را هدف‌گیری و سرنگون کرده است.

دوشنبه هفته پیش بود که، گروه‌ رسانه‌ای الاعلام الحربی یمن، برای اولین بار، تصاویری از عملیات یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی علیه مواضع شبه‌نظامیان هم‌پیمان با ائتلاف عربستان در ساحل غربی منتشر کرد.

در این تصاویر، یک فروند پهپاد از نوع «راصد»، تجمع نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات را رصد کردند و پس از رصد یکی از مقرهایی که شمار زیادی از نیروهای مذکور در آن حضور داشتند، نیروی هوایی ارتش یمن، یک فروند پهپاد دیگر را برای بمباران این مقر اعزام کرد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، اخیرا توانسته با هدف قرار دادن مواضع دشمنان در عمق خاک عربستان، معادلات جدیدی را به وجود آورند. در ۲۶ می گذشته نیز، همین یگان، فرودگاه «ابها» در عسیر را هدف قرار داد و موجب تعلیق فعالیت آن شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.