اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تصاویری از «موقعیت افشانشده» پایگاه هوایی تازه‌ تأسیس آمریکا در شمال سوریه

  • کد خبر : 15260
  • 08 تیر 1397 - 11:48
تصاویری از «موقعیت افشانشده» پایگاه هوایی تازه‌ تأسیس آمریکا در شمال سوریه

فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا تصاویری از عملیات هوایی تعدادی هواپیمای نظامی ارتش این کشور در یک «موقعیت جغرافیایی افشانشده» منتشر کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد متعلق به یک پایگاه هوایی تازه‌ تأسیس در سوریه است. به گزارش اخبار جهادی، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا به تازگی تصاویری از یک «سایت افشانشده» منتشر کرده که جستجو درباره […]

فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا تصاویری از عملیات هوایی تعدادی هواپیمای نظامی ارتش این کشور در یک «موقعیت جغرافیایی افشانشده» منتشر کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد متعلق به یک پایگاه هوایی تازه‌ تأسیس در سوریه است.

به گزارش اخبار جهادی، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا به تازگی تصاویری از یک «سایت افشانشده» منتشر کرده که جستجو درباره موقعیت جغرافیایی آن نشان می‌دهد این تصاویر مربوط به یک پایگاه هوایی تازه تأسیس در سوریه است.

بنا بر گزارش پایگاه «aviationist»، تجهیزاتی که در این تصاویر دیده می شود به عنوان تجهیزات نظامی به لجستیک نیروهای مستقر در سوریه افزوده شده است.

این تصاویر به طور خاص، هواپیماهای «سی-۱۷» نیروی هوایی آمریکا و «کی.سی۱۳۰ جی» متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا را به تصویر می کشد که از یک باند هوایی در «مکانی افشانشده» پرواز می‌کنند. «موقعیتی افشانده» عنوانی است که در توضیحات تصاویرِ منتشر شده، اینگونه از آن یاد شده است.

طبق اعلام ارتش آمریکا، تصاویری که روابط عمومی فرماندهی نیروهای مرکزی این کشور دیروز منتشر کرده در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ ژوئن گرفته شده  است.

یک کاربر معروف و فعال در شبکه اجتماعی توئیتر که پژوهشگر حوزه اطلاعات منابع آزاد است توانسته با استفاده از تصاویر منتشر شده از سوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا، مکان جغرافیایی این منطقه را موقعیت‌یابی کند.

طبق اطلاعاتی که این منبع منتشر کرده، موقعیت جغرافیایی این پایگاه هوایی میان «تل تمر» و «تل بیدر» در شمال سوریه واقع شده است.

بنابراین تصاویری که در این پست منتشر شده باید نخستین تصاویری باشد که نشان‌دهنده فعالیت در پایگاه هوایی مشترک آمریکا و نیروهای ائتلاف در استان «الحسکه» سوریه است. تحلیل تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در سال ۲۰۱۷ بر اساس اطلاعات منابع آزاد از این امر حکایت دارد که این پایگاه در آن زمان تحت عملیات عمرانی بوده و این عملیات در پایان ماه آوریل ۲۰۱۸ به پایان رسیده است.

آمریکا یک پایگاه هوایی دیگر در شمال سوریه دارد که نام آن «سارین» است. این پایگاه در سال ۲۰۱۶ میلادی ساخته شد و نخستین هواپیما از این پایگاه در ماه جولای سال ۲۰۱۷ میلادی به پرواز در آمد.

بنا بر این گزارش، تصاویر جدیدی که فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا منتشر کرده شامل عکسی از یک هواپیمای «کی سی-۱۳۰ جی»‌ می‌شود که وظیفه اصلی آن سوخت‌رسانی هوایی است اما در سال ۲۰۱۰ میلادی زمانی که این هواپیما در قندهار افغانستان مستقر شد، و به سامانه‌های تسلیحاتی «هاروست هاوک» مجهز شد، علاوه بر وظیفه معمول سوخت‌رسانی هوایی، وظیفه جابه‌جایی نیروها و محموله‌های نظامی را نیز بر عهده داشته است که همین مسئله شک و تردیدهایی درباره موارد استفاده از این هواپیماها که در تصایر منتشر شده، نشان داده شده است به شدت زیر سوال می برد.

آمریکا با هدایت نیروهای ائتلاف چندین سال است که عملیاتی را به اصطلاح در تقابل با نیروهای گروه تروریستی داعش وارد سوریه شد.

اما اطلاعات منتشر شده از مناطق تحت کنترل نیروهای ائتلاف در سوریه نشان می‌دهد که ظاهرا نیروهای آمریکا با تروریست‌ها در ارتباط بوده و بعضا هنگامی که این گروه‌های مسلح زمانیکه تحت فشار و محاصره ارتش سوریه قرار دارند، در کنار گروه های تروریستی ایستاده اند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.