اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سقوط مهم‌ترین پایگاه داعش در جنوب استان حسکه پس از ۱۲ روز درگیری سنگین/ تحرکات مشکوک گروه‌های تروریستی در شمال سوریه با کمک‌های اطلاعاتی ترکیه +نقشه میدانی

  • کد خبر : 15167
  • 28 خرداد 1397 - 20:25
سقوط مهم‌ترین پایگاه داعش در جنوب استان حسکه پس از ۱۲ روز درگیری سنگین/ تحرکات مشکوک گروه‌های تروریستی در شمال سوریه با کمک‌های اطلاعاتی ترکیه +نقشه میدانی

تحولات میدانی دو سال گذشته در استان لاذقیه به سمت آرامش نسبی حرکت کرده و در حال حاضر فقط بخش‌های معدودی از شمال شرق استان در اشغال گروه‌های تروریستی است. به گزارش اخبار جهادی،شانزدهم خردادماه امسال، شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی جنگنده های ائتلاف غربی عملیاتی را علیه بازمانده های گروه تروریستی داعش در […]

تحولات میدانی دو سال گذشته در استان لاذقیه به سمت آرامش نسبی حرکت کرده و در حال حاضر فقط بخش‌های معدودی از شمال شرق استان در اشغال گروه‌های تروریستی است.

به گزارش اخبار جهادی،شانزدهم خردادماه امسال، شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی جنگنده های ائتلاف غربی عملیاتی را علیه بازمانده های گروه تروریستی داعش در جنوب و جنوب شرق استان حسکه آغاز کردند.

پاکسازی شهرک «الدشیشه» مهم ترین پایگاه بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در جنوب استان حسکه یکی از اهداف اصلی شبه نظامیان کرد در این بود؛ تصرف این شهرک به معنای رسیدن شبه نظامیان کُرد به مرزهای مشترک عراق بود.

این شهرک در سال های گذشته یکی از مراکز اصلی گروه تروریستی داعش برای تجارت کالا و انتقال و فروش نفت به شمار می آمد؛ این شهرک کمتر از ۵ کیلومتر با مرز عراق فاصله دارد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

شبه نظامیان کُرد در ۱۲ روز گذشته دهها روستا را در جنوب استان حسکه به تصرف درآوردند و در نهایت شب گذشته آخرین گام را با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی برای تصرف شهرک «الدشیشه» برداشتند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از درگیری های سنگین چند ساعته شبه نظامیان کُرد موفق شدند شهرک راهبردی «الدشیشه» را به تصرف در بیاورند و مواضع خود را در این شهرک به طور کامل تثبیت کنند.

در جریان این عملیات روستاهای «کازیه أبومصعب، وقری کشکش جبور، خویبره، تل الجایر، خربه الشعیر» به همراه دهها مزرعه از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شدند؛ دهها تن از تروریست‌ها در درگیری‌های ساعات گذشته کشته و زخمی شدند.

شبه نظامیان کُرد درصدد هستند سایر مناطق آلوده را در جنوب استان حسکه را از اشغال تروریست‌های داعش خارج و به تصرف در بیاورند؛ در حال حاضر شبه نظامیان کُرد پاکسازی شهرک از تله‌های انفجاری کار گذاشته شده را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، عناصر تروریستی داعش در جنوب استان حسکه و استاندیرالزور (شرق رود فرات) مساحتی نزدیک به ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع را همچنان در اشغال دارند.

**تحرکات مشکوک گروه های تروریستی در شمال سوریه با کمک های اطلاعاتی ترکیه؛ موج جدید ترورها در استان ادلب ۵ سرکرده تروریست ها را به کام مرگ کشاند
به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات دقیق در شمال استان لاذقیه موفق شدند تحرکات گروهی از عناصر تروریستی را در ارتفاعات «اکراد» در محور منطقه «تفاحیه» رصد کنند.
نیروهای سوری پس از شناسایی دقیق منطقه، کاروان عناصر تروریستی متشکل از چند خودروی نظامی را با موشک های حرارتی هدف قرار دادند؛ براساس اطلاعات به دست آمده ۱۵ تن از عناصر تروریستی در جریان این عملیات کشته و زخمی شدند.
یک منبع میدانی از تحرکات مشکوک گروه های تروریستی در شمال استان لاذفیه خبر داد و گفت: این تحرکات در سه هفته گذشته و پس از اجرایی شدن توافق کاهش تنش در شمال افزایش یافته است.

این منبع میدانی با بیان این که تحرکات تروریست‌ها در نزدیکی ایستگاه مراقبت نیروهای ترکیه ثبت شده است، افزود: به نظر می رسد نیروهای ارتش ترکیه اطلاعات مربوط به توان نیروهای ارتش سوریه را در اختیار تروریست ها قرار می‌دهند.
وی با توضیح این مطلب که ترکیه درصدد ترغیب تروریست ها به ایجاد درگیری در شمال استان لاذقیه است، گفت: کمک های اطلاعاتی ترکیه به گروه های تروریستی جبهه النصره ارائه می شود که جزء توافق کاهش تنش در شمال سوریه نیست.
این منبع میدانی با بیان این که ترکیه مسئولیتی را در قبال تروریست های جبهه النصره نمی‌پذیرد، تصریح کرد: هرگونه نا امنی و درگیری در شمال لاذقیه منجر به نابودی تمامی گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه می‌شود.
به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی دو سال گذشته در استان لاذقیه به سمت آرامش نسبی حرکت کرده و در حال حاضر فقط بخش های معدودی از شمال شرق استان در اشغال گروه های تروریستی است.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در مقطع فعلی نزدیک به ۹۵ درصد استان لاذقیه را تحت کنترل دارند و برخی مناطق هم مرز با استان ادلب و مرز ترکیه در تصرف عناصر تروریستی است.
از مناطق اشغالی استان ادلب خبر می رسد، اختلاف میان تروریست ها تشدید شده و موج جدید ترورها منجر به از پای درآمدن چند سرکرده سرشناس گروه های تروریستی شده است؛ فقط در یک عملیات ترور ۵ سرکرده تروریست‌ها به هلاکت رسیده اند.
به گزارش اخبار جهادی، نام های «سیف الحمصی، ابو عبدالله رقاوی، ابو مصعب نصیری، ثاثر عکرمه و ابو عبدالله تقنی» در لیست کشته شدگان دیده می شود که به ترتیب عضو گروه های تروریستی «آرتش آزاد – جبهه النصره؛ جیش النصر» بودند.
در حالی که گروه های تروریستی در مناطق اشغالی استان ادلب در حال یارکشی جدید هستند، مخالفت مردم در مناطق مختلف با آنان افزایش یافته است و در روزهای گذشته شماری از معترضان توسط تروریست ها دستگیر و به مکان نا معلومی منتقل شدند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.