اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش | مخالفان مسلح دولت در افغانستان چند نفر هستند؟

  • کد خبر : 15031
  • 23 خرداد 1397 - 14:54
گزارش | مخالفان مسلح دولت در افغانستان چند نفر هستند؟

بر اساس گزارش‌های مختلف و اظهارات تازه یک مقام افغان، شمار مخالفان مسلح دولت افغانستان به بیش از ۷۷ هزار نفر می‌رسند که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر را اعضای طالبان تشکیل می‌دهند. به گزارش اخبار جهادی،ژنرال «لعل جان ظهیر» فرمانده مرکز آموزش نظامی در کابل درباره شمار مخالفان مسلح دولت افغانستان گفت: […]

بر اساس گزارش‌های مختلف و اظهارات تازه یک مقام افغان، شمار مخالفان مسلح دولت افغانستان به بیش از ۷۷ هزار نفر می‌رسند که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر را اعضای طالبان تشکیل می‌دهند.

به گزارش اخبار جهادی،ژنرال «لعل جان ظهیر» فرمانده مرکز آموزش نظامی در کابل درباره شمار مخالفان مسلح دولت افغانستان گفت: شمار مخالفان که با صلح و ثبات در این کشور کشور می‌جنگند به ۷۷ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

«اسپوتنیک» نیز به گفته ژنرال ظهیر گزارش داد که از این شمار ۵ هزار نفر را جنگجویان خارجی، ۳ هزار نفر را تروریست‌های داعش و بقیه را نیز اعضای طالبان تشکیل می‌دهند.

ماموریت «حمایت قاطع» در ژانویه اعلام کرد که تعیین شمار نیروهای طالبان در افغانستان به ارزیابی‌های غیررسمی و حدس و گمان محدود است و هیچ روش رسمی و یا مکانیسمی برای سرشماری آن‌ها وجود ندارد.

از سوی دیگر نیز در سپتامبر سال ۲۰۱۷ سربازرس ویژه در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داد که براساس برآوردهای حمایت قاطع بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار اعضای تمام وقت و پاره وقت طالبان در افغانستان وجود دارد.

این در حالی است که یکی دیگر از این برآوردها، اگرچه غیررسمی بود، بسیار به آمار ارئه شده توسط ژنرال ظهیر نزدیک است.

در ماه فوریه شبکه خبری «ان.بی.سی» گزارش داد که براساس تحقیقات مشترک تحلیلگران مدرسه دولتی «جان اف کندی» در دانشگاه هاروارد و موسسه سلطنتی روابط بین‌المللی «چاتم هاوس» شمار نیروهای طالبان در افغانستان دستکم به ۶۰ هزار نفر می‌رسد.

آمار منتشر شده توسط این دو نهاد برجسته بین‌المللی در حالی بیش از ۶۰ هزار اعلام شده که آمار منتشر شده از شمار نیروهای طالبان در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۰ هزار نفر برآورد شده بود.

«دولت وزیری» سخنگوی سابق وزارت دفاع افغانستان نیز پس از انتشار این گزارش به «استارز اند استرایپس» گفت: ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار نفر از اعضای طالبان همیشه در افغانستان فعال هستند.

افزایش شمار اعضای طالبان باوجود تشدید بمباران هوایی آمریکا در حالی رخ می‌دهد که ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو روز جمعه در نشست سران ناتو در بروکسل مدعی شد که طالبان برای افزایش مناطق تحت کنترل خود نمی‌جنگد بلکه برای وارد کردن تلفات و پوشش رسانه‌ای می‌جنگد.

این در حالی است که سیگار در گزارش ۳ ماهه پایانی خود در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که مناطق تحت کنترل طالبان در آن سال نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۲ برابری داشته است.

«داود سلطان زوی» نماینده سابق پارلمان نیز در تشریح علل افزایش شمار اعضای طالبان و پیوستن برخی از مردم و نیروهای امنیتی افغان به این گروه به تسنیم گفت: یکی از عمده‌ترین دلایلی که مردم در روستاها با طالبان علیه دولت همکاری می‌کنند، نفرت از نیروهای خارجی به دلیل کشتار غیرنظامیان در عملیات جنگی است.

وی افزود که عملیات نظامیان خارجی سبب افزایش تلفات غیرنظامیان می‌شود، از اینرو جنگ خارجی‌ها عامل مهم پیوستن بسیاری از مردم به طالبان است. همچنین در بین طالبان دیده می‌شود که برخی از این افراد بدلیل ناراضی بودن از روزگویان محلی یا دولت به این گروه پیوسته‌اند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.