اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در شرق سوریه چه می گذرد؟ /مروری بر گاف جدید بی‌بی‌سی فارسی درباره شهر البوکمال + نقشه میدانی

  • کد خبر : 15006
  • 23 خرداد 1397 - 12:24
در شرق سوریه چه می گذرد؟ /مروری بر گاف جدید بی‌بی‌سی فارسی درباره شهر البوکمال + نقشه میدانی

تروریست ها تلاش کردند از محور شمالی خود را به شهر البوکمال نزدیک کنند و از محور دیگر مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را به این شهر مسدود کنند اما بازهم با واکنش قاطع نیروهای مقاومت و ارتش سوریه مواجه شدند. به گزارش اخبار جهادی،از اوایل خردادماه امسال عناصر تروریستی داعش در جنوب استان حمصحملات سنگینی را علیه […]

تروریست ها تلاش کردند از محور شمالی خود را به شهر البوکمال نزدیک کنند و از محور دیگر مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را به این شهر مسدود کنند اما بازهم با واکنش قاطع نیروهای مقاومت و ارتش سوریه مواجه شدند.

به گزارش اخبار جهادی،از اوایل خردادماه امسال عناصر تروریستی داعش در جنوب استان حمصحملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان حمص انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات اهداف عناصر تروریستی در جنوب استان حمص (شرق سوریه) اشاره کرد و گفت: تروریست ها به دنبال مسدود کردن مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از شرق حمص به مناطق مرزی مشترک عراق در جنوب استان دیرالزور (شهر البوکمال) بودند.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات تروریست ها با هماهنگی و پشتیبانی اتاق عملیات نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب استان حمص صورت گرفت، افزود: یکی از شدیدترین و غافلگیرانه ترین حملات دوم خردادماه انجام شد که ۱۶ تن از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند.

وی با توضیح این مطلب که جنگنده های آمریکایی سوم خردادماه به بهانه نزدیک شدن نیروهای سوری به پایگاه التنف حمایت خود را از تروریست های داعش در جنوب استان حمص تکمیل کردند، تصریح کرد: جنگنده های آمریکایی برای جبران شکست روز قبل تروریست های داعش، مواضع نیروهای سوری را در مناطق مرزی مشترک استان های حمص و دیرالزور هدف قرار دادند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: دهها تن از تروریست های داعش پس از حملات هوایی، عملیات گسترده ای را از جنوب استان حمص علیه نیروهای سوری در حومه جنوبی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم (مناطق مرزی مشترک استان های حمص و دیرالزور) انجام دادند اما تلاش آنان دوباره برای قطع مسیر انتقال نیرو  و تجهیزات از شرق استان حمص به مناطق مرزی مشترک عراق در جنوب استان دیرالزور (شهر البوکمال) ناکام ماند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از شکست های متوالی عناصر تروریستی در جنوب استان حمص، همرزمان محاصره شده آنان در شرق استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور مرحله دوم عملیات را از دهم خردادماه برای قطع مسیر تدمر – البوکمال (مسیر انتقال نیرو  و  تجهیزات از شرق استان حمص به مناطق مرزی مشترک عراق در جنوب استان دیرالزور) آغاز کردند.

تروریست های داعش حملات سنگینی را از چند محور برای اشغال مواضع نیروهای سوری در حدفاصل «حمیمه – ایستگاه پمپاژ دوم» انجام دادند اما با واکنش قاطع روبه رو شدند و ناکام ماندند؛ اگر تروریست ها موفق به اشغال این مناطق می شدند و خود را به جنوب استان حمص می رساندند محاصره آنان در جنوب غرب دیرالزور و شرق حمص هم شکسته می شد.

پس از این که دو مرحله عملیات تروریست های داعش با پشتیبانی آمریکایی ها برای قطع مسیر تدمر – البوکمال ناکام ماند، چهاردهم خردادماه سومین مرحله عملیات از شرق استان دیرالزور (شرق رود فرات) علیه نیروهای سوری و مقاومت آغاز شد.

به گفته منابع میدانی حمله عناصر تروریستی از شهرک «الشعفه» در شرق رود فرات علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در شهرک «الحسرات» در غرب رود فرات (حومه شمالی شهر البوکمال در جنوب استان دیرالزور) انجام شد.

درگیری های سنگین در این محور بیش از ۴۸ ساعت ادامه یافت و در نهایت با بازپس گیری ایستگاه های دفاعی شهرک های «الحسرات، الجلاء و السیال»، تروریست های داعش به شرق رود فرات متواری شدند و تلاش آنان برای نزدیک شدن به شهر البوکمال ناکام ماند.

تروریست های داعش در این عملیات درصدد بودند با عقب راندن نیروهای سوری و مقاومت در غرب رود فرات، شهرک «الحسرات» را به اشغال در بیاورند و مسیر ارتباطی شهرهای «المیادین_البوکمال» را مسدود کنند.

به گزارش اخبار جهادی، تروریست ها تلاش کردند از محور شمالی خود را به شهر البوکمال نزدیک کنند و از محور دیگر مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را به این شهر مسدود کنند اما بازهم با واکنش قاطع نیروهای مقاومت و ارتش سوریه مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش  حملاتی را هم از حومه شرقی برای اشغال شهر البوکمال انجام دادند که باز هم با متحمل شدن خسارت های سنگینی مجبور به عقب نشینی شدند.

پس از این که سومین مرحله عملیات تروریست های داعش در شرق سوریه ناکام ماند برخی رسانه های خبری از جمله بی بی سی فارسی در یک گاف خبری و البته قابل تامل از اشغال شهر البوکمال خبر دادند اما به نظر می رسد این خبرپراکنی ها، ادامه جنگ رسانه ای برای تحت فشار قرار دادن نیروهای جبهه مقاومت در سوریه است.

شکست های سنگین جبهه غریی – عربی – صهیونیستی در ۱۸ ماه گذشته و آغاز شمارش معکوس برای شروع عملیات در جنوب سوریه باعث شده حامیان رسانه ای تروریست ها این بار با دروغ‌های آشکار و سنگ اندازی های تاریخ انقضا گذشته حضور نیروهای جبهه مقاومت را در سوریه پر هزینه نشان دهند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.