اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله همه جانبه ائتلاف سعودی به بندر استراتژیک الحدیده و انهدام یک ناوچه اماراتی / ارتش یمن: الحدیده باتلاق متجاوزان است

  • کد خبر : 15009
  • 23 خرداد 1397 - 12:27
حمله همه جانبه ائتلاف سعودی به بندر استراتژیک الحدیده و انهدام یک ناوچه اماراتی / ارتش یمن: الحدیده باتلاق متجاوزان است

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز چهارشنبه و در پی دور جدید تجاوز سنگین هوایی و دریایی ائتلاف سعودی برای تصرف بندر الحدیده ، یک ناوچه اماراتی را در سواحل این بندر منهدم کردند. به گزارش اخبار جهادی،محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی یمن اعلام کرد که  به شکر خداوند یک ناوچه ائتلاف متجاوز آمریکایی […]

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز چهارشنبه و در پی دور جدید تجاوز سنگین هوایی و دریایی ائتلاف سعودی برای تصرف بندر الحدیده ، یک ناوچه اماراتی را در سواحل این بندر منهدم کردند.

به گزارش اخبار جهادی،محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی یمن اعلام کرد که  به شکر خداوند یک ناوچه ائتلاف متجاوز آمریکایی – سعودی و هم پیمانانش هدف قرار گرفت و الان در مقابل “غلیفقه” در آتش می سوزد و دیگری نیز به سمت “زقر” فرار کرد.

وی در عین حال اشاره  نکرد که این ناوچه متعلق به امارات بوده یا عربستان.

 رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: یمنی‌ها هراسی از هرگونه تنش آفرینی نظامی متجاوزان ندارند. وی تصریح کرد: نقشه تجاوز نظامی برای یورش به یمن برای یک هفته بود و شکست خورد.

محمد علی الحوثی آمریکا را مسئول کامل هرگونه تنش آفرینی نظامی یا تهدید بندر الحدیده یمن دانست و تاکید کرد: هرگونه ماجراجویی از این دست شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد: اگر تنش آفرینی نظامی متجاوزان ادامه یابد؛ مردان یمن می‌دانند که چطور با آنها مقابله کرده و درس عبرتی به آنها بدهند.

این در حالی است که یک منبع در نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شبکه تلویزیونی المسیره گفت: ناوشکن اماراتی با دو فروند موشک دریای هدف قرار گرفت و آتش از آن شعله می‌کشد و تلاش متجاوزان برای نجات سرنشینان آن ادامه دارد.

این منبع در نیروی دریایی ارتش و کمیته های مردمی یمن افزود: قایق های جنگی درحال تخلیه کشته‌ها و زخمی‌های متجاوزان از ناوچه منهدم شده هستند و بالگردهای آپاچی به طور گسترده در پرواز هستند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری النشره نیز به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک ناوچه اماراتی را در ساحل استان الحدیده یمن منهدم کردند.

این عملیات ساعاتی بعد از آن انجام شد که ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی سعودی به یمن حمله به استان الحدیده را اعلام کرد.

یک منبع نظامی یمنی در این باره گفت: دو ناوچه اماراتی حامل نیرو و تجهیزات ، مامور پیاده کردن نیرو در نزدیک سواحل یمن بودند.

وی افزود: در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکی از این ناوشکن‌ها در مقابل منطقه غلیفقه منهدم و دیگری مجبور به فرار به سمت جزیره زقر شد.

این منبع نظامی تصریح کرد: ستون‌های دود بر فراز ناوچه منهدم شده، قابل مشاهده است.

در همین حال، خبرنگار شبکه تلویزیونی المسیره امروز چهارشنبه اعلام کرد که جنگنده های متجاوزان ۱۰ بار به مزارع مردم در منطقه “المنقم” در استان الحدیده یمن حمله کردند.

نیروی دریایی ارتش یمن پیشتر آمادگی خود را برای مقابله به هرگونه تلاش ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی به سمت سواحل بندر الحدیده اعلام کرده بود.
نیروی دریایی ارتش یمن از آغاز تجاوزگری ائتلاف متجاوز سعودی به این کشور تاکنون بیش از ۱۲ ناوچه و کشتی آنها از جمله ناوچه “المدینه” عربستان و قبل از آن کشتی جنگی “سویفت” امارات را هدف قرار داده بود.‎

ارتش یمن: الحدیده باتلاق متجاوزان است / آمریکا با خون یمنی‌ها تجارت می‌کند

.سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد: ما منتظر متجاوزان هستیم و بندر الحدیده را به باتلاقی برای آنها تبدیل خواهیم کرد

به گزارش تسنیم، سرلشکر شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن در گفتوگوی تلفنی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی سعودی به یمن تقریبا از دو سال پیش از یورش به بندر الحدید در ساحل غربی یمن حرف می زند.

وی افزود: نبردها از مدتی پیش در جریان است و همه مسیرهای منتهی به بندر الحدیده (از سوی متجاوزان) آزمایش شده است. اگر خواسته باشند به جاده میدی بازگردند، ما در انتظار آنها هستیم و آمادگی  زیادی داریم.

سرلشکر شرف لقمان گفت: ما از مدتی پیش آمریکا را مسئول عواقب احتمالی ناشی از چنین عملیات متجاوزان دانستهایم. آمریکا در مقابل کسب دلارهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با خون یمنیها تجارت می‌کند.

وزارت خارجه یمن : متجاوزان وحدت و حاکمیت یمن را نشانه رفته‌اند

یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن تاکید کرد: تنش آفرینی نظامی کشورهای متجاوزان در ساحل غربی یمن با هدف گسستن وحدت و حاکمیت سرزمینی این کشور صورت می‌گیرد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گفت: این تنش آفرینی نظامی متجاوزان با دلاوری ارتش و کمیتههای مردمی یمن در چارچوب دفاع از خاک این کشور و مقابله با ائتلاف متجاوزان در همه جبههها روبرو خواهد شد.

اهمیت بندر استراتژیک الحدیده

.بندر الحدیده در ساحل غربی یمن در دریای سرخ قرار دارد که در سال ۱۹۶۱ میلادی با کمک اتحاد جماهیر شوروی سابق احداث شد

       این بندر در سایه بیش از سه سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گذرگاه اصلی ورود مواد غذایی و کمکهای بشردوستانه جهانی زیر نظر سازمان ملل به یمن به شمار می رود.

 طبیعی است که نیروهای متجاوز برای فشار بیشتر بر مردم یمن و تسلیم کردن مدافعان در نتیجه مصیبت‌های انسانی موجود در این کشور به دنبال کامل کردن محاصره یمن از طریق تسلط بر این شاهراه ارتباطی هستند.

از سوی دیگر موقعیت ویژه بندر الحدیده در امتداد سواحل دریای سرخ و گسترش آن به سمت تنگه باب المندب در جنوب و مرزهای دریایی عربستان سعودی در شمال اهمیت ویژه‌ای را برای این شهر بندری ایجاد کرده است، از همین رو است که ائتلاف متجاوز به یمن  اخیرا تمرکز اقدامات نظامی تجاوزطلبانه خود را برای اشغال این شهر به کار گرفته است .

در پی اعلام ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان درخصوص آغاز حمله نظامی به استان الحدیده یمن، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که این حمله جان ۳۰۰ هزار کودک یمنی را تهدید میکند.

به گزارش  تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، دولت دست نشانده عربستان در یمن بامداد امروز چهارشنبه از آغاز حمله به استان الحدیده یمن خبر داد.

“هنریتا فور” مدیر اجرایی سازمان یونیسف هشدار داد: “حمله به شهر الحدیده یمن جان ۳۰۰ هزار کودکی را که در این شهر و منطقه اطراف آن زندگی میکنند، تهدید میکند”. وی خواستار “حفاظت از کودکان در الحدیده و سراسر مناطق یمن” شد.

سازمان ملل و کمیته جهانی صلیب سرخ به طور جداگانه از همه طرفهای درگیر در جنگ یمن خواستند تا از غیرنظامیان حفاظت کنند.

این درخواست بعد از آغاز حمله هوایی و زمینی و دریایی متجاوزان سعودی به بندر حیاتی الحدیده صورت گرفت.

“لیز گراندی” هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن امروز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت: براساس قوانین انسانی بین المللی،  طرفهای درگیر باید همه تلاش خود را برای حفاظت از جان غیرنظامیان و تضمین رسیدن کمکهای مورد نیاز به آنها برای زنده ماندن انجام دهند.

در ژنو نیز “ماری کلر فغانی” سخنگوی کمیته جهانی صلیب سرخ گفت: به احتمال زیاد؛ این حمله بر شدت وخامت اوضاع انسانی عملا “فاجعه بار” در یمن خواهد افزود.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.