اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تَله صهیونیست‌ها و آمریکا برای توقف عملیات در جنوب سوریه/ خنثی‌سازی سناریوی نتانیاهو با موضع‌گیری دقیق ایران + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14838
  • 13 خرداد 1397 - 10:34
تَله صهیونیست‌ها و آمریکا برای توقف عملیات در جنوب سوریه/ خنثی‌سازی سناریوی نتانیاهو با موضع‌گیری دقیق ایران + نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده آمریکایی‌ها پایگاه خود را در منطقه التنف تجهیز کرده اند و طرح خروج آنان از این پایگاه در برابر خروج نیروهای جبهه مقاومت از جنوب فقط یک تَله است. به گزارش اخبار جهادی،این روزها انتقال نیروهای ارتش سوریه به جنوب این کشور و به صدا درآمدن شمارش معکوس برای شروع عملیات در […]

براساس اطلاعات به دست آمده آمریکایی‌ها پایگاه خود را در منطقه التنف تجهیز کرده اند و طرح خروج آنان از این پایگاه در برابر خروج نیروهای جبهه مقاومت از جنوب فقط یک تَله است.

به گزارش اخبار جهادی،این روزها انتقال نیروهای ارتش سوریه به جنوب این کشور و به صدا درآمدن شمارش معکوس برای شروع عملیات در استان درعا سر و صداهای زیادی به پا کرده و به موضوع اصلی رسانه ها تبدیل شده است.

آمریکایی ها و صهیونیست‌ها جزء نخستین گروه‌هایی بودند که نسبت به انتقال نیروهای سوری به جنوب واکنش نشان دادند و هشدارهای آنان به دولت سوریه نشان داد از شروع عملیات در این محور وحشت زده شده‌اند.

جبهه غربی – عربی – صهیونیستی خوب می‌داند که شروع عملیات نیروهای سوری در استان درعا به معنای تکمیل شکست گروه‌های تروریستی است و همین مسئله باعث شده در فراری رو به جلو اقدام به فرافکنی و ادعاهای واهی کنند تا عملیات در این محور متوقف شود.

نقشه میدانی جنوب سوریه

شروع عملیات در جنوب و شکست حتمی گروه های تروریستی در این محور تیر خلاص به آمریکا محسوب می شود چرا که تمام آرزوها و خط و نشان کشیدن آنان برای دولت سوریه پس از ۷ سال و سرمایه گذاری میلیارد ها دلار بر باد خواهد رفت.

از سویی دیگر، رژیم صهیونیستی هم شروع عملیات را در جنوب سوریه به معنای نابودی کمربندی امنیتی جولان اشغالی می داند چرا که آنان با هزینه های هنگفت تروریست ها را در این محور مستقر کردند تا امنیت شان تامین شود.

صهیونیست‌ها در روزهای گذشته به کشورهای مختلفی سفر کردند تا عملیات نیروهای سوری در جنوب متوقف شود و در عین حال سناریوی حضور نیروهای جبهه مقاومت و خطر نزدیکی آنان به جولان اشغالی را مطرح کرده اند.

همزمان با تلاش حامیان تروریست ها برای توقف عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب سوریه، برخی رسانه ها بر روی خط خبری خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه التنف در برابر تخلیه پایگاه های جبهه مقاومت در جنوب سوریه مانور می دهند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جنگ روانی حامیان تروریست ها در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: تحولات جنوب سوریه وارد لحظات سرنوشت سازی شده و باید براساس واقعیت های میدانی اظهار نظر کرد و اسیر فرضیه های دروغ حامیان تروریست ها نشد.

این منبع میدانی با تاکید بر این که هدف حامیان تروریست ها توقف عملیات در جنوب سوریه است، افزود: براساس اطلاعات به دست آمده آمریکایی‌ها پایگاه خود را در منطقه التنف تجهیز کرده اند و باید هوشیار بود که طرح خروج آنان از این پایگاه در برابر خروج نیروهای جبهه مقاومت از جنوب فقط یک تَله است.

وی با بیان این که ایران در جنوب سوریه هیچ پایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: نیروهای مستشاری ایران به درخواست دولت سوریه برای کمک به نیروهای ارتش این کشور اعزام شده اند و بازی جدید جبهه غربی – عربی – صهیونیستی برای نجات ترویست ها در استان درعا است.

این منبع میدانی افزود: دولت سوریه و جبهه مقاومت به خوبی از سناریو آمریکایی ها و صهیونیست ها اطلاع دارند و اجازه نخواهند داد که آنان به اهداف خود در جنوب سوریه دست یابند.

در حال حاضر، تمام امید صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به دولت روسیه است تا از شروع عملیات نیروهای سوری در جنوب جلوگیری کنند و سفرهای متعدد آنان به مسکو نشان می‌دهد تمام توان خود را به کار گرفته‌اند.

نقشه میدانی جنوب سوریه و پایگاه التنف آمریکا

رژیم صهیونیستی که از رسیدن نیروهای ارتش سوریه به مرزهای جولان اشغالی وحشت‌زده شده از رئیس جمهوری آمریکا هم درخواست کرده که جولان اشغالی را به عنوان مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد تا فشارها برای توقف عملیات چند برابر شود.

یک منبع میدانی تاکید کرد: نیروهای ارتش سوریه در نهایت  عملیات پاکسازی جنوب را آغاز می‌کنند و با نابودی تروریست‌ها، کمربند امنیتی صهیونیست ها را در حومه جولان اشغال در هم می شکنند.

موضع گیری راهبردی و دقیق مقامات عالی رتبه کشور در روزهای اخیر باعث شده تیر حامیان تروریست ها برای توقف عملیات در جنوب سوریه به سنگ بخورد و ماهیت سناریوی دروغ خروج آمریکا از التنف در برابر خروج نیروهای جبهه مقاومت از جنوب روشن شود و در مقطع فعلی تنها امید جبهه غربی – عربی – صهیونیستی به دولت روسیه است.

به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته حدود ۴۰ هزار تن از نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در قالب چند تیپ به همراه تجهیزات سنگین نظامی از جمله صدها تانک، نفربر و خودروی زرهی در استان درعا مستقر شده اند و در انتظار صدور فرمان آغاز عملیات هستند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.