اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

توافق مسکو، آنکارا و تهران؛ جزئیات استقرار نیروهای ترکیه در ۱۲ ایستگاه مراقبتی در شمال سوریه +نقشه میدانی

  • کد خبر : 14840
  • 13 خرداد 1397 - 10:53
توافق مسکو، آنکارا و تهران؛ جزئیات استقرار نیروهای ترکیه در ۱۲ ایستگاه مراقبتی در شمال سوریه +نقشه میدانی

ارتش ترکیه از سه ماه قبل روند انتقال و استقرار نیروهای خود را در شمال سوریه تحت عنوان توافق کاهش تنش آغاز کرد و اکنون در ۱۲ نقطه مستقر است. به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع روسیه در روزهای گذشته از توافق مسکو – تهران – آنکارا برای کاهش تنش‌ها در شمال سوریه خبر داد و اعلام کرد نیروهای نظامی این […]

ارتش ترکیه از سه ماه قبل روند انتقال و استقرار نیروهای خود را در شمال سوریه تحت عنوان توافق کاهش تنش آغاز کرد و اکنون در ۱۲ نقطه مستقر است.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع روسیه در روزهای گذشته از توافق مسکو – تهران – آنکارا برای کاهش تنش‌ها در شمال سوریه خبر داد و اعلام کرد نیروهای نظامی این سه کشور برای حفظ آرامش در ۲۹ ایستگاه مراقبتی مستقر می شوند.

براساس این توافق، ۲۹ ایستگاه مراقبت در استان‌های حلب، ادلب، حماه و لاذقیه تعیین شده و نیروهای ایران، روسیه و ترکیه به ترتیب در ۷، ۱۰ و ۱۲ منطقه مستقر می‌شوند تا از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنند.

در این گزارش به موقعیت و اهمیت ۱۲ ایستگاه مراقبتی نیروهای ترکیه در استان های حلب، ادلب، لاذقیه و حماه اشاره می کنیم.

ارتش ترکیه از سه ماه قبل روند انتقال و استقرار نیروهای خود را در شمال سوریه تحت عنوان توافق کاهش تنش آغاز کرد و در حال حاضر، ۶ ایستگاه مراقبت در استان حلب، ۳ ایستگاه مراقبت در استان ادلب، ۲ ایستگاه در استان حماه و ۱ ایستگاه مراقبت در استان لاذقیه براساس توافق ایجاد کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، موقعیت میدانی و اهمیت هر یک از ایستگاه‌های مراقبت ترکیه در شمال سوریه به شرح ذیل است:

ایستگاه شماره یک: شهرک صلوه؛ در شمال غرب استان حلب و نزدیکی مرز استان ادلب واقع شده و از محور غربی به استان هاتای ترکیه و از محور شمالی به شهر اشغالی «جندیرس» در منطقه عفرین متصل می شود. نیروهای ترکیه در این ایستگاه، تحرکات تروریست ها را در مناطق مرزی استان های ادلب و حلب رصد می کنند.

ایستگاه شماره دو: شهرک دیرسمعان؛ در شمال غرب حلب واقع شده و از محور جنوبی به منطقه مهم «داره عزه» (یکی از مهترین پایگاه های تروریست ها در منطقه) و از محور شمالی به منطقه عفرین متصل می شود.

نقشه نقاط استقرار ترکیه در شمال غرب سوریه

ایستگاه شماره سه: شهرک شیخ عقیل؛ در محور غربی شهرک «عندان» و جنوب غرب شهرک های نبل و الزهرا واقع شده و از محورهای شمال و شمال غرب با مواضع شبه نظامیان کُرد هم مرز است؛ نیروهای ارتش ترکیه در این ایستگاه، مناطق «باشمره، الطاموره و کباشین» را رصد می کنند.

ایستگاه شماره چهار: شهرک عندان؛ در شمال غرب شهر حلب واقع شده و از محور شمال به شهرک های نبل و الزهرا متصل می شود؛ این ایستگاه در مقابل نقطه مراقبتی نیروهای ایران در شهرک مایر است؛ تحرکات عناصر تروریستی و نیروهای مراقبت ترکیه در عندان به شدت توسط نیروهای جبهه مقاومت رصد می شود.

ایستگاه شماره پنج: محله راشدین ۴؛ در جنوب غرب شهر حلب واقع شده و اتوبان ادلب – حلب از این ایستگاه عبور می کند؛ این ایستگاه از محور جنوبی به شهرک اشغالی خان طومان متصل می شود و از محور شرقی در نزدیکی خط راه آهن حماه- حلب قرار دارد. نیروهای مراقبت ترکیه در این ایستگاه باید از حملات تروریست ها به محله های غربی شهر حلب جلوگیری کنند.

ایستگاه شماره شش: شهرک العیس؛ در جنوب غرب استان حلب واقع شده و در محور غربی شهرک الحاضر قرار دارد؛ اتوبان دمشق – حلب از حومه غربی این ایستگاه عبور می کند؛ هدف از استقرار نیروهای ارتش ترکیه در این ایستگاه جلوگیری از پیشروی نیروهای جبهه مقاومت به سمت شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا است.

ایستگاه شماره هفت: منطقه تل طوقان؛ در نقطه مرزی جنوب غرب حلب و شرق ادلب واقع شده و از اصلی ترین راه های ارتباط با شهر راهبردی سراقب (مهم ترین پایگاه تروریست ها در جنوب غرب شهرک های محاصره الفوعه و کفریا) است؛ نیروهای ترکیه در ایستگاه مسئولیت دارند از تحرکات تروریست ها در حومه غرب و شمال غرب فرودگاه ابوظهور که تحت کنترل ارتش سوریه است جلوگیری کنند.

ایستگاه شماره هشت: منطقه الصرمان؛ در شرق استان ادلب واقع شده و در نزدیکی مناطق تحت کنترل دولت سوریه از جمله مناطق «عجاز و کفریا» است؛ این ایستگاه از محور شرقی در مقابل نقطه مراقبتی ارتش سوریه در منطقه «الشیخ برکه» است؛ نیروهای ترکیه در ایستگاه باید از تحرکات تروریست ها در حومه جنوبی فرودگاه ابوظهور و شمال شهرک ابودالی جلوگیری کنند.

ایستگاه شماره نه: منطقه مورک؛ در خط مرزی شمال استان حماه با جنوب استان ادلب قرار دارد و اتوبان بین المللی «دمشق – حمص – حماه – ادلب» از این ایستگاه عبور می کند؛ مهم ترین پایگاه تروریست ها در شمال استان حماه در نزدیکی این ایستگاه واقع شده است؛ نیروهای ترکیه در این ایستگاه باید از درگیری میان ارتش سوریه و تروریست ها در شمال استان حماه جلوگیری کنند.

ایستگاه شماره ده: منطقه شیرمغار؛ در منطقه مرزی جنوب غرب ادلب با شمال استان حماه قرار دارد؛ این ایستگاه تحرکات تروریست ها را در بخش های شرقی دشت الغاب رصد می کند.

نقشه نقاط استقرار ایران و ترکیه در شمال غرب سوریه

ایستگاه شماره یازده: منطقه «العالیه؛ در شمال غرب استان ادلب و هم مرز با شمال شرق استان لاذقیه و شمال استان حماه است و دروازه جنوب غرب شهر راهبردی جسر الشغور محسوب می شود؛ ایستگاه مراقبت نیروهای ترکیه در این نقطه مقابل ایستگاه مراقبت نیروهای ایران در شهرک بیت جنارو است. نیروهای ترکیه در این ایستگاه باید از تحرکات تروریست ها به سمت مواضع نیروهای سوری در شمال شرق لاذقیه جلوگیری کنند.

ایستگاه شماره دوازده: ارتفاع « ۵۶۹»؛ در شمال استان لاذقیه و نزدیکی مرز ترکیه واقع شده؛ تروریست ها در نزدیکی این ایستگاه مواضع نیروهای سوری را در حومه شهرک «ربیع» رصد می کنند؛ ارتفاع « ۵۶۹» یکی از اصلی ترین نقاط امداد رسانی از خاک ترکیه به تروریست ها به شمار می آید. نیروهای ترکیه در این ایستگاه باید از تحرکات تروریست ها به سمت نیروهای سوری در محور «ربیعه، سندرین، زاهیه» جلوگیری کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ترکیه در ۱۲ ایستگاه مراقبی از سیستم های راداری برای رصد نیروهای سوری استفاده می کنند اما باید دید که آیا آنان می توانند از تحرکات تروریست ها در این محورها جلوگیری کنند یا خیر؛ در گزارش شماره ۳، ایستگاه های مراقبتی روسیه در شمال سوریه معرفی می شوند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.