اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شرق دیرالزور / نیروهای دموکراتیک کُرد به آخرین پایگاه داعش در شرق فرات رسیدند + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14781
  • 06 خرداد 1397 - 10:06
آخرین تحولات میدانی شرق دیرالزور / نیروهای دموکراتیک کُرد به آخرین پایگاه داعش در شرق فرات رسیدند + نقشه میدانی

در روزهای گذشته نیروهای دموکراتیک کرد حدود ۴۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را به طور کامل پاکسازی کرده اند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از استان دیرالزور سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای دموکراتیک کُرد در شرق رود فرات با پشتیبانی ائتلاف غربی علیه عناصر تروریستی داعش ادامه دارد. نیروهای کُرد در جریان عملیات در شرق رود فرات توانستند شهرک […]

در روزهای گذشته نیروهای دموکراتیک کرد حدود ۴۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را به طور کامل پاکسازی کرده اند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از استان دیرالزور سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای دموکراتیک کُرد در شرق رود فرات با پشتیبانی ائتلاف غربی علیه عناصر تروریستی داعش ادامه دارد.

نیروهای کُرد در جریان عملیات در شرق رود فرات توانستند شهرک های «صویان، الشیب و …» را در محور غربی گذرگاه مرزی «تل صفوک» از اشغال عناصر تروریستی خارج و به تصرف خود دربیاورند.

نیروهای کُرد در روزهای گذشته پس از درگیری با تروریست های داعش توانستند روستای راهبردی «باغوز» را به کنترل در بیاورند؛ این روستا در نزدیکی منطقه «الهجین»، آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش قرار دارد.

روستای «باغوز» از جنوب با شهر «البوکمال» و از شرق با شهر مرزی «القائم» ارتباط دارد؛ با پاکسازی این روستا، تروریست های داعش در مناطق «الهجین و الشعفه» در محاصره قرار گرفتند.

نقشه میدانی شرق سوریه

عملیات نیروهای دموکراتیک کُرد برای تصرف مناطق «الهجین و الشعفه» و روستاهای حومه با احتیاط ادامه دارد؛ در صورت پاکسازی این مناطق مهم، تروریست های داعش در شرق رود فرات حضور متمرکزی نخواهند داشت.

جنگنده های عراقی هم با هماهنگی دولت سوریه در ۴۸ ساعت گذشته به شدت مواضع تروریست های داعش را در شهرک «هجین» هدف قرار دادند و شمار زیادی از جمله چند فرمانده تروریست ها را به هلاکت رساندند. در این حملات چند انبار سلاح تروریست های داعش منهدم شد.

در روزهای گذشته نیروهای دموکراتیک کرد حدود ۴۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را به طور کامل پاکسازی کرده اند و مناطق دیگری از جمله «حسین الاغور، الجرجاری، وادی الغریبه، عنایات، خشام، فیضه برقه و …»  تحت اشغال داعش است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای دموکراتیک کُرد پیشتر مساحتی نزدیک به هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع را در شرق رود فرات به کنترل خود درآوردند؛ مساحتی نزدیک به ۴ هزار و ۶۵۰ کیلومتر مربع در این محور همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است.

نیروهای دموکراتیک کُرد در جریان عملیات در شرق رود فرات مناطق مهمی از جمله میدان های نفتی «ازرق، غلبان، یونس، شعیطات، الشدیها، ابوحردان، الکشمه و الکشمه جنوبی» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کرده اند.

نقشه میدانی شرق دیرالزور

از مناطق مرزی عراق و سوریه خبر می رسد، عملیات مشترک ارتش عراق و نیروهای دموکراتیک کُرد علیه عناصر تروریستی داعش در جریان است و پاکسازی تمام مناطق مرزی در دستور کار قرار دارد.

پس از پاکسازی مناطق مرزی از لوث وجود عناصر تروریستی داعش، گروهی از نیروهای ارتش عراق و دموکراتیک کُرد به صورت مشترک در نقاط مرزی مستقر می شوند؛ در این عملیات جنگنده های عراقی پشتیبانی هوایی را انجام می دهند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.