اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گفتگوی اخبار جهادی با علی کلهر؛از رفاقت با شهدای خان طومان تا شنیدن خبر شهادت آنها

  • کد خبر : 14584
  • 17 اردیبهشت 1397 - 10:48
گفتگوی اخبار جهادی با علی کلهر؛از رفاقت با شهدای خان طومان تا شنیدن خبر شهادت آنها

به گزارش اخبار جهادی،به بهانه سالگرد شهدای حماسه کربلای خان طومان تصمیم گرفتیم تا با کربلایی علی کلهر خالق مداحی شهید بی سرم برگشتی (با موضوعیت شهید مدافع حرم محسن حججی و شهدای مظلوم خان طومان) گفتگویی داشته باشیم. بسم الله الرحمن الرحیم اخبار جهادی: لطفا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید اهل کجا هستید؟ علی […]

به گزارش اخبار جهادی،به بهانه سالگرد شهدای حماسه کربلای خان طومان تصمیم گرفتیم تا با کربلایی علی کلهر خالق مداحی شهید بی سرم برگشتی (با موضوعیت شهید مدافع حرم محسن حججی و شهدای مظلوم خان طومان) گفتگویی داشته باشیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار جهادی: لطفا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید اهل کجا هستید؟
علی کلهر: سلام علیکم علی کلهر هستم سال تولدم تو شناسنامه ۶۳/۲/۲۶ ولی واقعیش ۶۲/۱۲/۲۸ .اگه بخوام بگم اهل کجام یخورده خوندنش حوصله میخواد چون مثل تاریخ تولدم جابجایی زیاد داره.

اهل یکی از روستاهای کوهستانی تو جاده کندوان که دقیقا مابین استانهای البرز و تهران و مازندران قرار داره بنام دیزین که پیست اسکی بین المللی و جاده شمشک به دیزینش معروفه . تو شهر محموداباد مازندران بزرگ شدم،شهر آمل ازدواج کردم و الان حدود ۱۰ سال تو چالوس زندگی میکنیم.

اخبار جهادی:با شهدای خان طومان از چه زمانی آشنا شدید و ارتباط شما با آنها در چه حدی بود؟
علی کلهر: با شهدای خانطونمان توی موضوعات مختلف آشنا و رفیق بودیم. مثلا یا با این عزیزان همکار و رفیق بودیم. یا تو بحث راویان فتح که بعنوان راوی در مناطق اعزامی راهیان نور باهم بودیم. یا تو هیئت های مذهبی که برای مداحی میرفتیم آشنا بودیم. یا از زمان نوجوانی باهم دوست بودیم و ورزش میکردیم.

اخبار جهادی:با کدام‌یک از شهدا بیشتر از بقیه ارتباط داشتید؟
علی کلهر: تقریبا با اکثرشون ارتباط داشتم ولی با آقا رضا حاجی زاده خیلی ارتباط نزدیک و صمیمی داشتم. با آقا رضا قبل از همکار شدن تو دوره نوجوانی چند بار توی باشگاه کشتی ملاقات داشتم و اونجا باهم دوست شدیم. بعد همکار شدیم و ماموریت های مختلف باهم بودیم. جوری بود که رضا مثل برادر کوچیکتر من بود و باهم خیلی راحت بودیم.

اخبار جهادی: چطور از شهادت شهدای خان طومان مطلع شدید؟
علی کلهر: بعداز شهادت آقا محمد تقی سالخورده و آقا حسین بواس میدونستم که روزهای سختی در پیش داریم و باید منتظر خبرهای ناگوار از خانطومان باشیم. برای همین دلم خیلی شور میزد. و هرجا برای مراسم میرفتم میگفتم دعا کنید بچه هامون سالم برگردن.
یه شعری هم گفته بودم که اسامی تمام شهدای مدافع حرم مازندران رو آورده بودم (بی بی جان یه نیم نگاه به این دل بیچاره. یه نگاه مهربون شبیه صالح زارع ) و تو هیئت خونده بودم که خیلی مورد استقبال مردم قرار گرفت و از اکثر استانها تماس میگرفتن و دعوت میکردن و میخواستن برای شهدای استانشون شعر و سبک بسازم و بخونم.
یه روز صبح دیدم تلفن همراهم زنگ خورد قبل از جواب دادن به همسرم گفتم بدجور دلم شور میزنه . با تعلل زیاد گوشی رو برداشتم دیدم سید مسعود یکی دوستانمه گفتم سلام سید چیزی شده ؟
دیدم بغض داره گفتم سید چییییزیییی شده؟ گفت علی آماده باش که خیلی کار داری و باید اسم خیلی هارو به شعرت اضافه کنی گفتم سید سر جدت درست حرف بزن. بغضش ترکید و گفت تو خانطومان بچه هارو پر پر کردن … گفتم کی ؟؟؟ اولین اسم رو گفت اسم رضا بود. زانوهام سست شد تا چند دقیقه پاهام توان نداشت حرکت کنه.
با گریه بلند شدم و از چالوس رفتم آمل و دیدم بله (آمد به سرم هر آنچه میترسیدم)

اخبار جهادی: چه انگیزه‌ای باعث شکل‌گیری‌ این مداحی در وصف شهدای خان طومان شد؟
علی کلهر: یه بغض سنگین تو دلم مونده بود که چرا انقدر راحت و سریع حماسه خاطومان و شهادت ۱۳ تا از رفقا که واقعا هرکدوم برای خودش یه روضه ای از روضه های کربلا بود اونم تو یه روز پیش اومده بود فراموش شد و کسی دیگه پیگیر نشد و حتی خیلی از مردم نمیدونستن ماجرای کربلای خانطومان چیه …
تا اینکه خبر اسارت و شهادت آقا محسن حججی تو کشور یه عاشورایی راه انداخت و روز به روز گسترش پیدا میکرد به طوری که خیلی از دوستان تا اصفهان میرفتن و به منزلشون سر میزدن و عکس میگرفتن و تو فضای مجازی یا روی تصاویر پروفایلشون میزاشتن. یا حتی خیلی از مداحان کشور برای ایشون شعر و سبک ساختن و اجرا کردن…
خیلی غصه میخوردم و با خودم میگفتم این دوستان ایکاش به خانواده های شهدای خانطومان هم یه سری میزدن. یا برای این شهدایی که برنگشتن هم یه شعر و سبکی میساختن.
من هم به آقا محسن حججی خیلی ارادت دارم هم به شهدای خانطومان و هم به همه شهدا. برای همین خیلی دوست داشتم یه کاری انجام بدم که دل امام زمان و خانواده شهدا شاد بشه …
خیلی فکر کردم که هم بتونم ارادت خودمو به شهید حججی ابراز کنم و هم از این سیل عظیم عاشورایی که برای شهادت ایشون در کشور راه افتاده بود استفاده کنم و شهدای مظلوم خانطومان که از مازندران رفتن برنگشتن رو به مردم کشور معرفی کنم تا مردم شهدای غیور و دلیر مازندران رو بشناسن.
شب هشتم محرم شده بود و ۲ ساعت مونده بود تا شروع مراسم که انگار عنایت خود شهدا بود که به این فکر افتادم شعری بگم که از آقا محسن حججی که از سوریه برگشته بود بپرسم وقتی از سوریه برمیگشتی شهدای مارو که تو خانطومان جامونده بودن ندیدی؟
و شروع کردم تا قبل مراسم شعر و سبک رو تکمیل کردم و همون شب هشتم محرم اجرا کردم… برگ سبزی بود تحفه ی درویش

اخبار جهادی: به نظر شما تاثیر حضور نیروهای ایرانی مدافع حرم و شهادت آنها در جنگ سوریه و عراق چیست؟
علی کلهر: به نظر من حضور مدافعان حرم در این کشور ها تاثیر زیادی در روند پیروزی جبهه مقاومت داره و اگر نبودند روز به روز جبهه کفر قدرتمندتر و قطعا بعد از سوریه و عراق به سمت ایران حرکت میکرد . جدا از این ما داریم از حیثیت مردم سوریه و عراق دفاع میکنیم. همیشه این حرف تو گوشمه که یه مرد از خودش دفاع میکنه اما یه جوانمرد از همه دفاع میکنه… به هر حال درخت اسلام با خون شهدا آبیاری میشه و این روند برای بقای اسلام ادامه داره تا ظهور حضرت حجت.

اخبار جهادی: نظر شما در مورد جایگاه ایران اسلامی و قدرت آن در منطقه و جهان؟
علی کلهر: جایگاه ایران جایگاه کلیدی در منطقه است. کشور ما ایران با قدرت ایمان و ولایت پذیری بالایی که در وجود جوانان ولایی اونه بسیار قدرتمنده. و هیچ کشوری توان مقابله با اونو نداره ‌. چون به تعریف امیرالمونین این قوم قوم پیروز آخر الزمانه. البته اگه مسئولین کمی بیدار بشن و از فرمان ولایت تخطی نکنن پیشرفت ما خییلی سریعتر از اینها خواهد بود.

اخبار جهادی: اولین چیزی که برای کلمات زیر به ذهنتان می‌رسد چیست؟
سوریه: بی بی حضرت زینب س
خان طومان:حضرت زهرا س
مدافعان حرم:عاشقان با اصالت
خانواده شهدا:تاج سر
سپاه پاسداران:یاران منجی آخرالزمان
بسیجی:بی ادعا ترین مردان
تیپ فاطمیون و زینبیون:غریب ترین سرباز آقا
یمن:سرزمین اشک
تحولات منطقه:ظهور نزدیک است ان شالله
داعش: سگ وحشی صهیونیزم جهانی

اخبار جهادی: نظر شما در مورد شخصیت های ذیل:
امام خامنه ای:امام خامنه ای نایب به حق امام زمان بی کم و کاست . یه آقا و رهبر همچی تموم جهان اسلام . سید خراسانی . ان شالله تا ظهور پایده باشه امام خامنه ای نایب به حق امام زمان بی کم و کاست . یه آقا و رهبر همچی تموم جهان اسلام . سید خراسانی . ان شالله تا ظهور پاینده باشه
حاج قاسم سلیمانی:حاج قاسم کسیه که صحبت های ولایت رو دقیقا اجرا کرد و نتیجه گرفت . جوانمرد واقعی . سردار سید خراسانی ان شالله تا ظهور پایده باشه …
سید حسن نصرالله:سید حسن نصرالله ولایت پذیر ترین مرد عرب دنیاست که خودشو ذوب در ولایت کرد ان شالله تا ظهور پاینده باشه …
حاج علی کلهر:علی کلهر یه شاگرد تنبل کلاس عاشقی که مردود شده و جامونده و منتظره که رفقاش برگردن و ببرنش ….

 

مـــــــشـــــــــاهـــــــده مداحی شهید بی سرم برگشتی (با موضوعیت شهید مدافع حرم محسن حججی و شهدای مظلوم خان طومان)

برای مشاهده کلیک کنید

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.