اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش|گاف مشترک ارتش اسرائیل و بی‌بی‌سی درباره پایگا‌ه‌های هوایی ایران در سوریه +تصاویر

  • کد خبر : 14403
  • 29 فروردین 1397 - 19:32
گزارش|گاف مشترک ارتش اسرائیل و بی‌بی‌سی درباره پایگا‌ه‌های هوایی ایران در سوریه +تصاویر

در حالی که ارتش اسرائیل تصویر هوایی فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی تهران را به عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه به رسانه‌ها ارائه کرده است، بی‌بی‌سی فارسی در بازنشر این گزارش، میدان آزادی را از تصویر موردنظر حذف کرده است. شب گذشته برخی منابع اسرائیلی به نقل واحد سخنگویی نظامیان این رژیم […]

در حالی که ارتش اسرائیل تصویر هوایی فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی تهران را به عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه به رسانه‌ها ارائه کرده است، بی‌بی‌سی فارسی در بازنشر این گزارش، میدان آزادی را از تصویر موردنظر حذف کرده است.

شب گذشته برخی منابع اسرائیلی به نقل واحد سخنگویی نظامیان این رژیم تصاویر و گزارشی درباره پایگاه‌های هوایی و مراکز هدایت پهپادهای ایران در خاک سوریه منتشر کردند. این گزارش در بین برخی رسانه‌های دیگر همچون بی‌بی‌سی نیز بازتاب یافت.

اما دقت در تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که «تصویر هوایی از فرودگاه مهرآباد تهران»‌، البته با ۱۸۰ درجه چرخش، به عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در خاک سوریه ارائه شده است.

نکته جالب اینجاست که در تصاویری که پایگاه‌های جروز‌الم‌پست منتشر کرده‌اند، تصویر هوایی میدان آزادی تهران کاملا هویدا و آشکار است. اما بی‌بی‌سی فارسی – در اقدامی سئوال‌برانگیز – این بخش از تصویر را که شامل محوطه میدان آزادی است، از تصویر حذف کرده و سپس تصویر را منتشر کرده است.

در ادامه نگاهی موشکافانه به تصاویر جروزالم‌پست، بی‌بی‌سی فارسی می‌اندازیم.

در عکس زیر که از روی صفحه وبگاه جروز‌الم‌پست گرفته شده است،‌ تصویری در صدر گزارش مشاهده می‌شود که دارای این توضیح در بخش زیرین آن است (حروف خاکستری رنگ و مایل):

«تصویر اطلاعاتی منتشر شده از سوی “نیروهای دفاعی اسرائیل” در ۱۷ آوریل ۲۰۱۸، که تأیید کننده درگیری [حضور] ایران در سوریه است. (منبع تصویر: واحد سخنگویی “نیروهای دفاعی اسرائیل”)

Photo intelligence released by the IDF on April 17, 2018 proving Iranian involvement in Syria. (photo credit: IDF SPOKESMAN’S UNIT)

در تصویر زیر که بزرگ‌شده همان تصویر بالایی است، به راحتی محوطه میدان آزادی تهران در کنار فرودگاه مشاهده می‌شود. لازم به ذکر است، همانطور که پیشتر اشاره شد، این تصویر ۱۸۰ درجه چرخش داشته است. در زیر همین تصویر، عکسی که از روی گوگل‌مپ گرفته شده است ارائه شده است.

در این بخش، تصویری از میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد که از گوگل‌مپ گرفته شده است، ارائه شده است و در ادامه تصویری که ۱۸۰ درجه چرخش داده شده‌ است نیز قرار گرفته است.

این تصویر دقیقا، در همان جهتی (با ۱۸۰ درجه چرخش) است که تصویر ارائه شده از سوی دفتر سخنگوی ارتش اسرائیل به رسانه‌ها نشان می‌دهد.

اما این ماجرا بخش دیگری نیز دارد، در حالی که اصل عکس ارائه شده از سوی اسرائیلی‌ها حاوی محوطه میدان آزادی است، اما بی‌بی‌سی فارسی در خروجی گزارش خود، محوطه میدان آزادی را از تصویر حذف کرده است. بی‌بی‌سی نیز در توضیح این تصویر به صراحت به عبارت «پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه» اشاره کرده است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.