اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جنگ کفتارها در جنوب استان ادلب؛ لشکرکشی ترکیه به شمال استان حماه به بهانه اجرای توافق کاهش مناطق تنش + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14395
  • 28 فروردین 1397 - 20:18
جنگ کفتارها در جنوب استان ادلب؛ لشکرکشی ترکیه به شمال استان حماه به بهانه اجرای توافق کاهش مناطق تنش + نقشه میدانی

براساس اعلام منابع میدانی، در جریان نبردها و درگیری های سنگین ۲۴ ساعت گذشته در جنوب استان ادلب، حدود ۶۸ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم زخمی شدند. به گزارش اخبار جهادی، پس از آرامش نسبی یک ماهه در مناطق اشغالی شمال سوریه، عناصر تروریستی «هیات تحریر الشام و تحریر […]

براساس اعلام منابع میدانی، در جریان نبردها و درگیری های سنگین ۲۴ ساعت گذشته در جنوب استان ادلب، حدود ۶۸ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از آرامش نسبی یک ماهه در مناطق اشغالی شمال سوریه، عناصر تروریستی «هیات تحریر الشام و تحریر سوریه» دوباره علیه یکدیگر وارد جنگ شدند و خبرها حاکیست، درگیری های سنگین برای دومین روز متوالی ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری ها در جنوب استان ادلب میان تروریست ها شدید گزارش شده و عناصر تروریستی هیات تحریر الشام تاکنون دست برتر را در میدان نبرد داشته اند و موفق به پیشروی های گسترده شده اند.

در ساعات گذشته گروه تروریستی هیات تحریر الشام توانسته مناطق «مورک، خان شیخون، رکایا، سجنه، مدایا، جبالا، معاتماتر، موقه، تل عاس، کفر مسده، صهیان، شیح مصطفی، عامریه، کفرعین، الشیخ دامس، معرزیتا» را از تصرف تروریست های تحریر سوریه خارج کند.

براساس اعلام منابع میدانی، در جریان نبردها و درگیری های سنگین ۲۴ ساعت گذشته در جنوباستان ادلب، حدود ۶۸ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم زخمی شدند.

ائتلاف تروریستی تحریر السوریه اواخر بهمن ماه سال گذشته با کمک دولت ترکیه برای حذف گروه تروریستی هیات تحریر الشام (حبهه النصره) از  صحنه تحولات میدانی شمال سوریه تشکیل شد.

اگرچه ائتلاف تروریستی تحریر سوریه در روزهای نخست درگیری ها توانست پیروزهای چشمگیری را در محورهای مختلف به دست آورد اما گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره) با چند گروه تروریستی سلفی و جهادی ائتلاف کرد و همین مسئله باعث شد موازنه قدرت دوباره در شمال سوریه تغییر کند.

نقشه میدانی استان ادلب

در حال حاضر، نزدیک به ۵۰ درصد از مناطق اشغالی استان های ادلب، حلب و حماه به تصرف ائتلاف تروریستی تحریر سوریه درآمده و عناصر تروریستی هیات تحریر الشام هم با بازپس گیری برخی نقاط موفق شدند بیش از ۵۰ درصد مناطق اشغالی را همچنان تحت تسلط داشته باشند.

به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته کاروان نظامی ارتش ترکیه متشکل از ۵۸ خودروی زرهی با اسکورت گروه تروریستی احرار الشام به بهانه اجرای توافق کاهش مناطق تنش وارد شمال استان حماه شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه در تلاش است سه پایگاه نظامی در شمال استان حماه (مورک، لطمین و لحایا) احداث کند تا علاوه بر حمایت از گروه تروریستی تحریر سوریه، جای پای خود را در این محور سفت تر کند.

زمستان سال گذشته پس از شکست سنگین عناصر تروریستی در شمال سوریه، ارتش ترکیه به بهانه اجرای توافق کاهش مناطق تنش به استان های ادلب، حلب و حماه لشکر کشی کرد و ۱۲ پایگاه نظامی در این نقاط احداث کرد.

با شکست حمله نظامی کشورهای آمریکا، انگلیس و بریتانیا، آنکارا به صورت جدی به این نتیجه رسیده که قدرت دولت سوریه افزایش یافته و در تلاش است با تثبیت مواضع در مناطق اشغالی شمال، امتیازات بیشتری از دمشق بگیرد.

از سویی دیگر، دولت ترکیه درصدد است با حمایت از گروه تروریستی تحریر سوریه و ضعیف کردن گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره)، مانع از انجام عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق اشغالی شمال سوریه شود.

به گزارش اخبار جهادی، دولت ترکیه مدعی است که ائتلاف تحریر سوریه جزء گروه های تروریستی نیست چرا که این ائتلاف  در حال جنگ با تروریست های هیات تحریر الشام (جبهه النصره) است و اضافه کرده دیگر ضرورتی برای عملیات ارتش سوریه در این مناطق وجود ندارد.

اما دولت سوریه با رد ادعاهای آنکارا اعلام کرده: جبهه تحریر سوریه و هیات تحریر الشام جزء گروه های تروریستی هستند و حمایت دولت ترکیه از تروریست های تحریر سوریه برای ادامه تجاوزگری در شمال سوریه و جلوگیری از انجام عملیات برای پاکسازی این مناطق است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.