اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه/ مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های کروز آمریکایی +عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14347
  • 25 فروردین 1397 - 11:24
جزئیات حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه/ مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های کروز آمریکایی +عکس و نقشه میدانی

در حمله صبح امروز، علاوه بر شلیک موشک‌های کروز توماهاک از شناورهای آمریکایی، جنگنده‌های بی-۱ آمریکا و تورنادو نیز مشارکت داشته‌اند. به گزارش اخبار جهادی، پس از نزدیک به یک هفته خط و نشان آمریکا و چند کشور همپیمانش، ساعاتی قبل حمله موشکی و محدود آمریکا با همراهی انگلیس و فرانسه به اهدافی در سوریه […]

در حمله صبح امروز، علاوه بر شلیک موشک‌های کروز توماهاک از شناورهای آمریکایی، جنگنده‌های بی-۱ آمریکا و تورنادو نیز مشارکت داشته‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از نزدیک به یک هفته خط و نشان آمریکا و چند کشور همپیمانش، ساعاتی قبل حمله موشکی و محدود آمریکا با همراهی انگلیس و فرانسه به اهدافی در سوریه صورت گرفت. حمله به سوریه در ساعات اولیه صبح شنبه ( ۴ صبح) آغاز شد و حدود یکساعت به طول انجامید.

بامداد امروز به وقت محلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فرمان حمله به سوریه را صادر کرد. همزمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هم از آغاز عملیات نیروهای این کشور همراه با آمریکا خبر دادند.

رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در زمان صدور دستور حمله به سوریه

به گزارش مشرق؛ اطلاعات به دست آمده تا لحظه تنظیم این گزارش، از حمله موشکی سه کشور از طریق دریا و همچنین پرواز جنگنده‌ها حکایت دارد. بنابر این گزارش، دست کم ۳۵ فروند موشک کروز به اهدافی در استان‌های دمشق و حمص شلیک شده است که پدافند هوایی سوریه و بویژه سامانه اس ۲۰۰ توانسته است دستکم ۲۳ موشک را رهگیری و در آسمان دمشق و حمص منهدم کند.

تصویری مربوط به واکنش سامانه های پدافندی ارتش سوریه

همچنین جنگنده‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی نیز اقدام به شلیک به اهداف ازپیش‌تعیین‌شده‌ای کرده اند که طبق آخرین برآوردها، مجموعا ۱۰۰ تا ۱۳۰ فروند موشک شلیک شده است.

آخرین خبرها و برآوردهای میدانی از این واقعیت حکایت دارد که این حمله همانطور که کارشناسان و تحلیل‌گران پیش بینی کرده بودند، چیزی بیش از حرکتی نمایشی نبوده و دستاورد میدانی و عملیاتی روشنی برای آن قابل تصور نیست. کارشناسان پیش بینی کرده بودند ترامپ پس از تعلل یک هفته ای و تبلیغات فراوان، برای حفظ آبرو و وجهه بین المللی آمریکا، و همچنین ایجاد انحراف در پرونده‌های اخلاقی خود، این اقدام را انجام داده است.

در حمله صبح امروز، علاوه بر شلیک موشک‌های کروز توماهاک از شناورهای آمریکایی، جنگنده‌ بی-۱ آمریکا و جنگنده‌های تورنادو در این حملات مشارکت داشته‌اند.

نقشه میدانی سوریه پس از حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه

آخرین خبرها و جزئیات از حمله به سوریه

یک منبع میدانی گفت: پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شد شماری از موشک های شلیک شده را در آسمان دمشق منهدم کند.

این منبع میدانی با بیان این که مناطق شرقی دمشق در گام نخست هدف قرار گرفته شد، افزود: چند موشک به مرکز  تحقیقات علمی در محله « البرزه» دمشق اصابت کرد و خسارت هایی را برجای گذاشت. این مرکز در غرب شهرک حرستا (غوطه شرقی دمشق) واقع شده است و چند مرکز تحقیقات و دفاعی در این منطقه وجود دارد.

تصویری که شلیک پدافند هوایی سوریه را نشان می‌دهد

وی از هدف قرار گرفتن تیپ ۴۱ ارتش سوریه خبر داد و تصریح کرد: چند موشک هم به سمت پایگاه هوایی مهم و راهبردی « المزه» شلیک شد و بخش هایی از این مرکز هدف قرار گرفته شد. منطقه “المزه” در غرب شهر دمشق (شمال شهرک راهبردی داریا) واقع شده و دارای چند پایگاه نطامی و یک فرودگاه نظامی است.

این منبع میدانی با اشاره به این که ۱۳ موشک هم به سمت منطقه « الکسوه» شلیک شد،افزود: صبح امروز منطقه « جبل القاسیون» و فرودگاه « الضمیر» هم هدف حملات هوایی  قرار گرفتند. منطقه جبل (کوه) القاسیون نیز در جنوب منطقه البرزه است و پایگاه پدافند هوایی ارتش سوریه در این منطقه واقع شده است. همچنین منطقه “الضمیر” هم در شمال شرق غوطه شرقی دمشق واقع شده و محل اتصال قلمون شرقی به غوطه شرقی دمشق است و دارای یک فرودگاه نظامی است.

به گزارش مشرق، مرکز تحقیقات « جمرایا» دمشق که پیشتر آذرماه سال گذشته هدف حملاترژیم صهیونیستی قرار گرفت، صبح امروز هدف قرار گرفته شد؛ جنگنده های انگلیسی هم مرکز تحقیقات علمی « النویچه» را در غرب استان حمص هدف قرار دادند. منطقه”جمرایا” در حومه شمال غربی شهر دمشق واقع شده و یک منطقه کاملا کوهستانی است.چند مرکز تحقیقات علمی و صنایع موشکی در این منطقه وجود دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، پدافند هوایی ارتش سوریه در این حملات توانست ۲۳ موشک شلیک شده را در آسمان دمشق منهدم کند؛ بیشتر موشک های شلیک شده به سمت پایتخت سوریه از نوع کروز توماهاک است.

در حملات موشکی صبح امروز به مناطق مختلف دمشق، بمب افکن های B۱ هم شرکت داشتند؛ براساس اعلام منابع میدانی ۴ جنگنده « تورنادو» انگلیسی هم در حملات شرکت داشتند.

یک منبع میدانی با بیان این که حمله به فرودگاه بین المللی دمشق کذب است، افزود: در حملات هوایی و موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه، ۹ منطقه از جمله پایگاه گارد ریاست جمهوری ( تیپ ۱۰۵) و پایگاه نظامی الرحیبه در قلمون شرقی هدف قرار گرفته شد.

وی افزود: برق بخش های از مناطق مرکزی شهر دمشق در حملات موشکی و هوایی قطع شده است؛ در حال حاضر وضعیت در پایتخت سوریه آرام و طبیعی گزارش شده اما آماری از شهدا و مجروحان اعلام نشده است.

صبح دمشق پس از حملات موشکی آمریکا و متحدانش
واکنش مردم سوریه به حملات آمریکا

این منبع میدانی به تعداد موشک های شلیک شده اشاره کرد و گفت: در حملات صبح امروز در مجموع ۱۴۵ موشک به سمت مواضع نیروهای سوری شلیک شد که تعداد ۱۱۰ موشک از سوی جنگنده ها شلیک شده است.

وی با بیان این که ۳۵ موشک هم از دریای مدیترانه به سمت دمشق شلیک شد، افزود: جنگنده های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی حملات خود را از پایگاه های « اینجرلیک» ترکیه، العدید قطر، ابوظبی امارت، موفق السلطی اردن و پایگاه نظامی قبرس انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، وضعیت در مناطق مختلف شهر دمشق آرام گزارش شده است و همه نیروهای نظامی در حالت آماده باش هستند تا به هرگونه حمله و تجاوز خارجی واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.