اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

منابع روس: سامانه‌های دفاع ضدهوایی مستقر در سوریه در آماده‌باش کاملند

  • کد خبر : 14312
  • 23 فروردین 1397 - 14:41
منابع روس: سامانه‌های دفاع ضدهوایی مستقر در سوریه در آماده‌باش کاملند

وزارت دفاع آمریکا و روسیه خود را برای عملیات نظامی احتمالی علیه یکدیگر آماده کرده‌اند، ولی مقامات واشنگتن و مسکو به خوبی از عواقب سنگین چنین اقدامی واقفند و از هر نوع تصمیم گیری شتاب زده در این باره خودداری می‌کنند. به گزارش اخبار جهادی، شب گذشته ضرب الاجل ۴۸ ساعته تعیین شده از سوی “دونالد […]

وزارت دفاع آمریکا و روسیه خود را برای عملیات نظامی احتمالی علیه یکدیگر آماده کرده‌اند، ولی مقامات واشنگتن و مسکو به خوبی از عواقب سنگین چنین اقدامی واقفند و از هر نوع تصمیم گیری شتاب زده در این باره خودداری می‌کنند.

به گزارش اخبار جهادی، شب گذشته ضرب الاجل ۴۸ ساعته تعیین شده از سوی “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا برای تصمیم گیری در مورد بمباران سوریه به پایان رسید. فعلا حمله ای از سوی آمریکا به سوریه صورت نگرفته، ولی این به معنای آن نیست که این حمله در آینده نزدیک تحقق نخواهد یافت.

روزنامه «کامرسانت» نوشته است: رئیس جمهوری آمریکا با وجود پایان ضرب الاجل خود، هنوز دستور حمله به سوریه را صادر نکرده است. البته برغم این، ظاهرا وی در این تصمیم خود همچنان مصمم است. دونالد ترامپ روز گذشته در صفحه «توئیتر» خود به روسیه که از دولت “بشار اسد” حمایت می کند، هشدار داد که «منتظر موشک‌های هوشمند آمریکا باشد» و پنتاگون نیز چند سناریو برای اقدام نظامی علیه دمشق را تهیه کرده است.

مقامات مسکو تصمیم گرفتند تا به توئیتر ترامپ پاسخی ندهند. “دمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت که کرملین طرفدار «دیپلماسی توئیتری» نیست و طرفدار برخورد جدی با مسائل است و در چنین شرایط حساسی دست به چنین اقداماتی نمی زند. “ماریا زاخاروا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز به نوبه خویش، اعلام کرد که «موشکهای هوشمند باید به طرف تروریست‌ها شلیک شوند، نه به سمت دولت قانونی سوریه که سالهاست در خاک خود با تروریسم بین المللی در حال مبارزه است.»

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه موفق نشد هیچیک از سه پیش‌نویس قطعنامه مربوط به مکانیزم تحقیقات در باره حمله شیمیایی به شهر دومای سوریه را به تصویب برساند. البته اعلام شده که بازرسین سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی بزودی به این شهر اعزام خواهند شد.

با این وجود وزارت دفاع آمریکا از هم اکنون چند سناریو برای اجرای عملیات نظامی علیه دمشق به دونالد ترامپ ارائه داده و یکی از این گزینه‌ها هم اقدام مشترک به همراه انگلیس و فرانسه است. واشنگتن مذاکره با مقامات لندن و پاریس را نیز از همان گذشته آغاز کرده است. البته بر اساس اخبار رسیده از لندن، دولت انگلیس خواستار اجتناب از «اقدام شتابزده» و تحقیقات مضاعف در مورد حادثه شهر دوما شده است.

روسیه با احتیاط با وضعیت بوجود آمده پیرامون سوریه برخورد می‌کند

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه از هر نوع تفسیر و اظهارنظر تندی خوددداری کرد. “والری پازنیخیر” معاون اول رئیس اداره عملیاتی ستادکل نیروهای مسلح روسیه فقط اعلام نمود که طرف آمریکایی بجای برنامه ریزی برای حمله موشکی به سوریه، باید به بازسازی شهر “رقه” بپردازد که در نتیجه حملات آمریکا و متحدانش، ویران شده است. این ژنرال روس گفت: «ما می دانیم که گروه کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکا به طرف خلیج فارس در حرکت است. این افزایش حضور نظامی اوضاع در منطقه را پیچیده تر خواهد کرد.»

این روزنامه به نقل از منابع خبری خود یادآور شده که این مواضع مسکو در جریان مذاکرات غیرعلنی بین ستادکل ارتش روسیه و فرماندهی ستادکل نیروهای مسلح آمریکا، مورد بررسی قرار گرفته است. طرف روسی همچنان امیدوار است مشخصات اهداف مورد نظر آمریکا برای حمله به سوریه را دریافت کند تا امکان تلفات نظامیان روسی از بین برود. نظامیان روسی همچنین با همتایان ترکیه‌ای خود در باره روند اوضاع کنونی در سوریه، رایزنی کرده اند.

از جنگ تا صلح ترامپ، دو توئیتر فاصله است

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نیز با اشاره به توئیترهای تهدید آمیز نوشته است: “دونالد ترامپ روز گذشته بعد از تهدید خود برای حمله به سوریه، یک سری پیام توئیتری خطاب به مسکو ارسال کرد. ابتدا مسکو را به خاطر حمایت از دمشق تهدید به حمله موشکی نمود، ولی بعد از ۴۰ دقیقه، نظرش تغییر کرده و روسیه را به همکاری اقتصادی و توقف مسابقه تسلیحاتی دعوت کرد. به عقیده کارشناسان، ترامپ بعنوان یک تاجر سابق، ابتدا دست به تهدید زده و اعلام جنگ نموده تا بازار گرمی کند سپس پشیمان شده و آن را لغو نمود و نخواست تا از این «خط قرمز» عبور کند.

روسیه ترجیح داده است تا واکنش شتاب زده ای به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا نشان ندهد. “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه فقط ابراز امیدواری نموده که عقل سلیم بر تصمیم گیریها در واشنگتن، غلبه کند.

“ولادیمیر جباروف” نائل رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با این روزنامه یادآور شده که بهانه برای حمله نظامی آمریکا به سوریه، کاملا ساختگی و پوچ است، ولی با این وجود وی شخصا امیدوار است که درگیری نظامی مستقیمی بین روسیه و آمریکا پیش نیاید.

وزارت دفاع روسیه نیز رسما اعلام کرده که نظامیان روسی بدون آنکه آمادگی نظامی خود را از دست بدهند، حاضر هستند به حل و فصل مشکلات انسانی در سوریه و همکاری با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی ادامه خواهند داد. به گفته “والری پازنیخیر” معاون اول رئیس اداره عملیاتی ستادکل نیروهای مسلح روسیه، متخصصان و پزشکان نظامی روسی، بلافاصله بعد از انتشار خبر حمله شیمیایی وارد شهر دومای سوریه شده و تحقیقات اولیه در این زمینه را آغاز کردند، ولی تاکنون نشانه ای از بکارگیری مواد سمی بدست نیاورده اند. ضن اینکه برغم اخباری در مورد ۵۰۰ قربانی، هیچ موردی از مسمومیت با مواد شیمیایی، نه در میان مجروحان و نه کشته شدگان دیده نشده است.

آمریکا امکان اجرای عملیات نظامی گسترده علیه سوریه را ندارد

به نوشته این روزنامه، “الکساندر زاشیپکین” سفیر روسیه در بیروت نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که مسکو این حق را برای خود قائل است تا تمامی موشکهای شلیک شده طرف آمریکایی به سمت سوریه را نابود کند. مقامات دمشق نیز بر واکنش قطعی دولت سوریه به حمله احتمالی آمریکا و دفاع از خود تاکید کرده‌اند.

با این وجود، ظاهرا آمریکا هنوز امکانات لازم برای اجرای یک عملیات گسترده نظامی علیه سوریه را ندارد و به همین دلیل ترجیح می دهد در مشارکت با انگلیس و فرانسه دست به اقدام بزند.

به عقیده “دمیتری بولتینکوف” کارشناس نظامی روس، اگر حمله نظامی به سوریه تحقق یابد، این حمله محدود خواهد بود و مانند حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات، خواهد بود. وی یادآور شد، این احتمال نیز وجود دارد که آمریکا با توجه به تعداد هواپیماهای نظامی مستقر خود در منطق، به بمباران هوایی سوریه از فاصله دور دست بزند تا از سامانه‌های دفاع ضدهوایی سوریه نیز در امان باشد، ولی این اقدام نیز خطرناک خواهد بود.

منابع خبری این روزنامه در وزارت دفاع روسیه گفته است که در حال حاضر گروه‌های سامانه های دفاع ضدهوایی روسی مستقر در سوریه، بطور کامل آماده دفع هر نوع حمله هوایی می باشند. این گروه‌ها در وهله نخست پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک سوریه و همچنین تاسیسات نظامی که اتباع و نظامیان روس در آنها حضور دارند را تحت پوشش قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.