اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق/ از شکست توافق در شهرک دوما تا اجرای سناریوی دروغین حمله شیمیایی+ نقشه میدانی

  • کد خبر : 14296
  • 21 فروردین 1397 - 14:22
آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق/ از شکست توافق در شهرک دوما تا اجرای سناریوی دروغین حمله شیمیایی+ نقشه میدانی

تکرار سناریوی دروغین حملات شیمیایی گزینه دیگر عناصر تروریستی برای تحت فشار قرار دادن دولت مرکزی سوریه برای ماندن در شهرک دوما بود. به گزارش اخبار جهادی، پس از عملیات موفق ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق که منجر به تسلیم عناصر تروریستی جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرار الشام و خروج آنان از ۹۵ […]

تکرار سناریوی دروغین حملات شیمیایی گزینه دیگر عناصر تروریستی برای تحت فشار قرار دادن دولت مرکزی سوریه برای ماندن در شهرک دوما بود.

به گزارش اخبار جهادی، پس از عملیات موفق ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق که منجر به تسلیم عناصر تروریستی جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرار الشام و خروج آنان از ۹۵ درصد مناطق اشغالی و انتقال به استان ادلب شد، همه نگاه ها به شهرک دوما (آخرین پایگاه عناصر تروریستی در غوطه شرقی) معطوف شد.

برخی از سرکرده های عناصر تروریستی جیش الاسلام در شهرک دوما پس از ارزیابی میدانی به این نتیجه رسیدند که مذاکره با دولت سوریه برای خروج از غوطه شرقی دمشق آخرین گزینه برای بقا به شمار می آید.

نقشه میدانی دمشق

پس از چند روز مذاکره در نهایت گروه تروریستی جیش الاسلام با وجود اختلاف های سنگین، آمادگی خود را برای خروج از غوطه شرقی اعلام کرد و حدود ۴ هزار تن از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده خود به شهر جرابلس در استان حلب انتقال داده شدند.

اما تشدید اختلاف میان سرکرده های جیش الاسلام در شهرک دوما باعث شد فرآیند خروج و انتقال به شمال سوریه متوقف شود و عناصر تروریستی به شدت در مناطق مختلف اشغالی با یکدیگر درگیر شدند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق

در حالی که افکار عمومی منتظر بودند تا سرکرده های جیش الاسلام اختلاف میان خود را حل کنند و روند خروج تروریست ها دوباره از سر گرفته شود اما آنان دهها خمپاره به سمت مناطق مسکونی دمشق شلیک کردند تا وضعیت پیچیده تر شود.

شهید و زخمی شدن دهها تن از شهروندان سوری در مناطق مرکزی پایتخت باعث شد تا یگان های موشکی، توپخانه و زمینی گارد ریاست جمهوری و ارتش سوریه عملیات را علیه عناصر تروریستی جیش الاسلام دوباره آغاز کنند.

نیروهای سوری با پشتیبانی آتش توپخانه و یگان موشکی توانستند بخشی وسیعی از مزارع جنوبی شهرک دوما را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و با پاکسازی شهرک الریحان و رساندن خود به وروردی جنوبی و غربی شهرک اعلام کردند در صورت ادامه حملات خمپاره ای، سرعت عملیات را در این محور افزایش خواهند داد.

جنگنده های ارتش سوریه هم در این عملیات حدود ۹۰ مرتبه مواضع تروریست های جیش الاسلام را هدف قرار دادند و یگان موشکی هم ۲۰ موشک به سمت پایگاه های تروریست ها شلیک کرد تا سرکرده های جیش الاسلام دقیق تر بتوانند ارزیابی میدان کنند.

اما ترور و کشته شدن «یاسر دلوان»، رییس دفتر سیاسی گروه تروریستی جیش الاسلام نشان داد عمق اختلاف ها میان تروریست ها بسیار گسترده است و آنان به راحتی از شهرک دوما خارج نخواهند شد.

یاسر دلوان

موقعیت راهبردی شهرک دوما و نزدیکی به پایتخت مسئله ای نبود که حامیان خارجی گروه تروریستی جیش الاسلام بتوانند به سادگی از آن بگذرند چرا که به خوبی می دانستند انتقال تروریست ها به شمال سوریه به معنای پذیرفتن شکست است.

تکرار سناریوی دروغین حملات شیمیایی گزینه دیگر عناصر تروریستی برای تحت فشار قرار دادن دولت مرکزی سوریه برای ماندن در شهرک دوما بود و در همین راستا مظلوم نمایی تروریست ها در رسانه های غربی و عربی در دستور کار قرار گرفت.

صبح روز یک شنبه انتشار خبر حمله شیمیایی به مرکز شهرک دوما و کشته و زخمی شدند ۲۰۰ تن از شهروندان نشان داد گروه تروریستی جیش الاسلام برای توقف عملیات ارتش سوریه و ماندن در حومه دمشق به هیچ یک از اصول پایبند نیست.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات سناریوی تروریست ها اشاره کرد و گفت: تروریست ها از روزهای گذشته برای حملات شیمیایی برنامه ریزی کرده بودند و نیروهای متحد هم پیشتر در این خصوص افشاگری کردند.

اگرچه تروریست ها با حمله شیمیایی به مناطق مسکونی توانستند تا حدودی وضعیت را به سود خود تغییر دهند اما مردم در شهرک دوما به خوبی متوجه شدند این جنایت از سوی گروه تروریستی جیش الاسلام صورت گرفته و با حضور در خیابان ها اعتراض خود را اعلام کردند.

مردم به گروگان گرفته شده در شهرک دوما در تظاهرات اعتراضی، غارتگری سازمان یافته، دزدی، برده داری قرون وسطایی، سرقت اموال عمومی، دستگیری جوانان و تجاور به زنان و دختران توسط تروریست ها را هم محکوم کردند.

به گزارش اخبار جهادی، در حالی که برخی منابع از توافق مجدد میان عناصر تروریستی و دولت سوریه برای خروج از شهرک دوما خبر می دهند، وضعیت در شهرک دوما شکننده گزارش شده و هنوز موضع رسمی دولت ترکیه برای انتقال تروریست ها به شهر جرابلش اعلام نشده و با توجه به فضاسازی جدید دولت های غربی و عربی باید منتظر ماند تحولات میدانی در حومه شرقی دمشق به چه سمتی پیش می رود.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.