اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خداحافظی دردناک تروریست‌های جبهه‌النصره با پایتخت سوریه/ پاکسازی ۹۵ درصد غوطه شرقی دمشق پس از ۷ سال جنگ و ویرانی+ نقشه میدانی

  • کد خبر : 14219
  • 12 فروردین 1397 - 21:40
خداحافظی دردناک تروریست‌های جبهه‌النصره با پایتخت سوریه/ پاکسازی ۹۵ درصد غوطه شرقی دمشق پس از ۷ سال جنگ و ویرانی+ نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه ۱۲۳ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود درآورده اند و فقط مساحتی در حدود ۱۱ کیلومتر مربع در اشغال تروریست ها است. با خروج هزار و ۷۰۶ تن دیگر از تروریست ها ( ۳۸ اتوبوس) از شهرک های « جوبر، زملکا و عربین»، غوطه شرقی دمشق از وجود […]

نیروهای ارتش سوریه ۱۲۳ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود درآورده اند و فقط مساحتی در حدود ۱۱ کیلومتر مربع در اشغال تروریست ها است.

با خروج هزار و ۷۰۶ تن دیگر از تروریست ها ( ۳۸ اتوبوس) از شهرک های « جوبر، زملکا و عربین»، غوطه شرقی دمشق از وجود گروه های تروریستی جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرارالشام به طور کامل پاکسازی شد.

در توافق دولت سوریه با گروه های تروریستی در غوطه شرقی دمشق که با میانجی گری روسیه انجام شد، حدود ۹ هزار تن از تروریست های جبهه النصره، فیلق الرحمن، احرار الشام و… به استان ادلب منتقل شدند.

در جریان عملیات ۳۵ روز گذشته نیروهای سوری در غوطه شرقی دمشق، ۳۵ منطقه از لوث وجود عناصر تروریستی به طور کامل پاکسازی شد؛ در این عملیات ۳۰۵ تن از تروریست های جبهه النصره، احرارالشام و فیلق الرحمن به هلاکت رسیدند و دهها اتاق عملیات، پایگاه، تونل و انبار سلاح منهدم شد.

شهرک های « حزرما ـ النشابیه ـ الصالحیه ـ تل فرزات ـ حوش خرابو ـ بیت نایم ـ المحمدیه ـ حوش القبیات ـ أفتریس ـ حوش الباروده ـ حوش الأشعری ـ أرض الباشا ـ حوش الظواهره ـ الشیفونیه ـ أرض العب  ـ حوش مبارکه ـ أرض الأبرشیه ـ أرض الزاویه ـ أرض الصفصافه ـ بیت سوا ـ مدیره ـ حموریه ـ مسرابا ـ حزه ـ سقباـ عین ترما ـ جوبر ـ زملکا ـ عربین ـ حرستا» در جریان عملیات ارتش سوریه از اشغال تروریست ها خارج شدند.

با خروج تروریست ها از شهرک های « جوبر، زملکا و عربین» ( مساحت  ۸ کیلومتر مربعی) و انتقال آنان به مناطق اشغالی استان ادلب، نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری و یگان های مهندسی پس از ۷ سال برای پاکسازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری وارد شهرک ها شدند.

از سویی دیگر عملیات نیروهای سوری برای جست وجوی خانه به خانه، کشف انبارهای سلاح و هسته های خاموش عناصر تروریستی در مناطق مختلف آغاز شده تا امنیت به طور کامل در شهرک های آزاد شده برقرار شود.

یک منبع میدانی در مناطق تازه شده آزاد شده غوطه شرقی دمشق اعلام کرد:عناصر تروریستی قبل از تخلیه مناطق اشغالی، تمامی پایگاه ها و اسناد ارتباط با کشورهای خارجی را به آتش کشیدند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه ۱۲۳ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود درآورده اند و فقط مساحتی در حدود ۱۱ کیلومتر مربع در اشغال تروریست ها است.

به گزارش اخبار جهادی، تاکنون ۹۵ درصد غوطه شرقی دمشق از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده و فقط شهرک دوما و بخش هایی از غرب شهرک الریحان در اشغال عناصر تروریستی جیش الاسلام است.

براساس اطلاعات به دست آمده، مذاکرات میان نمایندگان روسیه و گروه تروریستی جیش الاسلام برای تخلیه شهرک دوما از وجود حداقل ۱۵ هزار تن از عناصر تروریستی به نتیجه مشخصی نرسیده است.

نیروهای سوری آماده آغاز عملیات زمینی در شهرک دوما هستند و دهها تانک و خودروی زرهی را در مزارع غربی و جنوبی دوما و حومه جنوبی و شرقی شهرک الریحان مستقر کردند.

در ۴۸ ساعت گذشته، ارتش سوریه با آتش توپخانه و یگان موشکی مواضع عناصر تروریستی را در شهرک دوما هدف قرار داده است؛ خبرها حاکیست، اختلاف میان سرکرده های گروه تروریستی جیش الاسلام برای ماندن یا تخلیه غوطه شرقی به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.