اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایان اولتیماتوم به گروه تروریستی جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق/ شمارش معکوس آغاز عملیات پاکسازی الریحان و دوما + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14165
  • 08 فروردین 1397 - 12:28
پایان اولتیماتوم به گروه تروریستی جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق/ شمارش معکوس آغاز عملیات پاکسازی الریحان و دوما + تصاویر و نقشه میدانی

پس از آزادسازی شهرک الریحان، نیروهای سوری از ۴ محور به سمت شهرک دوما پیشروی خواهند کرد و نسخه تروریست‌های مورد حمایت رژیم آل سعود را در این منطقه می پیچند. به گزارش اخبار جهادی، پس از این که گروه تروریستی جیش الاسلام به میانجی گری ها و فرصت به دست آمده برای خروج از غوطه شرقی دمشق پاسخ […]

پس از آزادسازی شهرک الریحان، نیروهای سوری از ۴ محور به سمت شهرک دوما پیشروی خواهند کرد و نسخه تروریست‌های مورد حمایت رژیم آل سعود را در این منطقه می پیچند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از این که گروه تروریستی جیش الاسلام به میانجی گری ها و فرصت به دست آمده برای خروج از غوطه شرقی دمشق پاسخ منفی داد، عملیات ارتش سوریه علیه آنان در حومه شهرک دوما از سر گرفته شد.

یک منبع میدانی در غوطه شرقی دمشق اعلام کرد: چند گروه از نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی با دهها خودروی زرهی، نفربر و تانک خود را به حومه شهرک دوما رسانده اند.

وی با بیان این که نیروهای سوری خود را برای حمله به مواضع گروه تروریستی جیش الاسلام آماده می کنند، گفت: در صورتی که تروریست ها به ادامه جنگ اصرار داشته باشند، نیروهای سوری در گام نخست، پاکسازی شهرک الریحان را در دستور کار قرار می دهند.

این منبع میدانی افزود: پس از آزادسازی شهرک الریحان، نیروهای سوری از ۴ محور به سمت شهرک دوما پیشروی خواهند کرد و نسخه تروریست های مورد حمایت رژیم آل سعود را در این منطقه می پیچند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق

به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای سوری برای پاکسازی شهرک های راهبردی الریحان و دوما در حالی آغاز می شود که گروه تروریستی جیش الاسلام در ماه های گذشته چند تن از فرماندهان بلند پایه خود را از دست داده است.

نیروهای سوری در تونل‌های حفر شده توسط تروریست‌ها در غوطه شرقی

در حال حاضر، نیروهای سوری از محور جنوبی حدود ۶۰۰ متر با شهرک دوما فاصله دارند؛ در محور شرقی هم فاصله با تروریست ها در شهرک دوما حدود هزار و ۵۰۰ متر است اما در محور غربی نیروهای سوری در ۱۵۰ متری این شهرک مستقر هستند.

از محور غربی غوطه شرقی دمشق خبر می رسد، نیروهای سوری توانستند امنیت شهرک «حزه» را در شرق شهرک‌های «زملکا و عین ترما» به طور کامل تامین کنند؛ حدود ۸۵ درصد شهرک عربین هم از وجود عناصر تروریستی خالی شده است.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات خروج عناصر تروریستی (جبهه النصره، فیلق الرحمن) از غوطه شرقی و انتقال به استان ادلب در حالی ادامه دارد که در سه روز گذشته حدود ۱۳ هزار و ۶۷ تروریست به همراه اعضای خانواده خود از شهرک های «عین ترما، زملکا، جوبر و عربین» خارج شده اند و در آستانه انتقال به ادلب هستند؛ ۲۶ تن از نیروهای اسیر ارتش سوریه و شهروندان هم در جریان این توافق آزاد شدند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.