اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پرنده‌های نظامی روسیه چندبار در سوریه هدف قرار داده شدند؟

  • کد خبر : 13799
  • 15 بهمن 1396 - 9:42
پرنده‌های نظامی روسیه چندبار در سوریه هدف قرار داده شدند؟

ساقط شدن جنگنده سوخو۲۵ روسیه توسط عناصر مسلح سوریه در روز شنبه، اولین حادثه در نوع خود نبوده و پرنده‌های نظامی روس همچنان هدف آتش تروریست‌ها قرار دارند. به گزارش اخبار جهادی،روز شنبه گروه تروریستی «جیش‌النصر» در سوریه، با انتشار تصویر یک جنگنده در حال سقوط، مدعی شد یک فروند سوخو۲۵ روسی را هدف قرار […]

ساقط شدن جنگنده سوخو۲۵ روسیه توسط عناصر مسلح سوریه در روز شنبه، اولین حادثه در نوع خود نبوده و پرنده‌های نظامی روس همچنان هدف آتش تروریست‌ها قرار دارند.

به گزارش اخبار جهادی،روز شنبه گروه تروریستی «جیش‌النصر» در سوریه، با انتشار تصویر یک جنگنده در حال سقوط، مدعی شد یک فروند سوخو۲۵ روسی را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه نیز با تایید خبر هدف قرار داده شدن جنگنده خود بر فراز سوریه، گفت هر ۲ خلبان آن کشته شدند.

این اولین بار نیست که پرنده‌های نظامی روسی بر فراز سوریه هدف شلیک عناصر مسلح و تروریست‌ها قرار می‌گیرند.

روسیه که از سال ۲۰۱۵ عملیات‌های هوایی علیه گروه‌های تروریستی در سوریه را از پایگاه «حمیمیم» در لاذقیه، آغاز کرد تا کنون ۱۰ هواپیمای جنگی خود، شامل ۵ جنگنده و ۵ بالگرد نظامی را از دست داده است.

این ۵ جنگنده شامل ۳ فروند سوخو۲۴، یک فروند سوخو۳۳ و یک فروند میگ۲۹ می‌شود.

از میان ۱۰ باری که پرنده‌های روسی در سوریه از بین رفته‌اند، ۵ بار در عملیات ضد تروریستی و ۵ بار هم به دلیل حوادث فنی بوده است.

شاید مهمترین حادثه ساقط شدن یک جنگنده روسی بر فراز سوریه را بتوان مربوط به نوامبر سال ۲۰۱۵ دانست. زمانی که نیروی هوایی ترکیه، یک فروند جنگنده سوخو۲۴ روسی را به ادعای تجاوز به حریم هوایی خود، هدف قرار داده و ساقط کرد.

در این رویارویی یک خلبان روس کشته شد. این مسئله اما عواقب سختی را برای ترکیه به همراه داشت. روسیه روابط خود با ترکیه را به حالت تعلیق درآورده و این کشور را تحریم کرد.

در نهایت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در ژوئن ۲۰۱۶ از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود عذرخواهی کرده و روابط به حالت عادی بازگشت.

در تاریخ ۸ جولای ۲۰۱۶ یک بالگرد Mi-25 روس که مشغول عملیات علیه پیشروی تروریست‌های داعش به سمت شهر «تدمر» (پالمیرا) بود، هدف موشک دوش‌پرتاب قرار گرفته و سقوط کرد. در این حادثه ۲ خلبان روس کشته شدند.

دیگر حادثه مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، ساقط شدن یک بالگرد Mi-8 در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۶ در استان ادلب است.

این بالگرد نظامی ترابری، در حال حمل کمک‌های بشردوستانه برای مردم تحت محاصره تروریست‌ها در شهر حلب بود که بر فراز استان ادلب و به وسیله عناصر تروریست جبهه النصره هدف قرار داده شد.

۵ سرنشین این بالگرد کشته شدند.

طبق آمار منتشر شده در رسانه‌های روسی، بعد از حادثه روز شنبه، تعداد کشته‌های خدمه نظامی روسیه در عملیات‌های ضد تروریستی در سوریه به ۴۴ نفر افزایش یافت.

رسانه‌های روسی، آمریکا را عامل دستیابی شبه‌نظامیان و عناصر مسلح در سوریه به سلاح‌های زمین به هوا و دوش پرتاب معرفی کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.