اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تروریست‌ها باز هم در غوطه شرقی به در بسته خوردند/ نیروهای سوری حملات سنگین را برای اشغال جنوب شهرک حرستا ناکام گذاشتند + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13759
  • 09 بهمن 1396 - 17:36

تروریست‌ها در این حملات درصدد بودند انبار سلاح نیروهای ارتش سوریه را به کنترل خود در بیاورند که در کمین دقیق نیروهای سوری حدود ۲۰ تن از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی سوریه در غوطه شرقی دمشق حاکیست، عناصر تروریستی «جبهه النصره، احرارالشام و فیلق الرحمن» از صبح امروز حملات […]

تروریست‌ها در این حملات درصدد بودند انبار سلاح نیروهای ارتش سوریه را به کنترل خود در بیاورند که در کمین دقیق نیروهای سوری حدود ۲۰ تن از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی سوریه در غوطه شرقی دمشق حاکیست، عناصر تروریستی «جبهه النصره، احرارالشام و فیلق الرحمن» از صبح امروز حملات سنگینی را از شهرک‌های «مدیرا، اراضی، الخمس و مسرابا» علیه نیروهای جبهه مقاومت در جنوب شهرک «حرستا» ترتیب دادند.
یک منبع میدانی به جزئیات این حملات اشاره کرد و گفت: عناصر تروریستی حملات خود را با چند انتحاری علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در حومه شرقی و جنوب شرقی اداره مرکبات آغاز کردند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای ارتش سوریه در گام نخست حملات توانستند یک خودروی انتحاری تروریست ها را قبل از رسیدن به ایستگاه دفاعی در ورودی اداره مرکبات منهدم کنند؛ در مقابل جنگنده های روسی و سوری مواضع عناصر تروریستی را در این محور هدف قرار دادند.

یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه هم به شدت مواضع عناصر تروریستی را در حومه اداره مرکبات هدف قرار داد؛ خطوط کمک رسانی تروریست ها در شهرک های «حرستا، عربین  و جوبر» مناطقی دیگری به شمار می آیند که امروز توسط آتش توپخانه هدف قرار گرفته شدند.

در این حملات تعدادی از پایگاه ها، انبارهای تسلیحاتی و تجهیزات نظامی تروریست‌ها به طور کامل منهدم شد؛ نیروهای ارتش سوریه پس از ۱۰ ساعت درگیری سنگین توانستند پیشروی تروریست ها را در حومه اداره مرکبات متوقف کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری در حال حاضر درصدد هستند مواضع خود را در ایستگاه‌های دفاعی حومه اداره مرکبات تثبیت کنند؛ تروریست‌ها هم پس از متحمل شدن ضربات سنگین به سمت مناطق شرقی متواری شدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی در این حملات تلاش کردند با اشغال ساختمان اداره مرکبات راه را برای ورود به ساختمان فرماندهی و دانشکده فنی باز کنند تا امکان باز شدن مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از شهرک عربین به حرستا باز شود.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق

از حومه گاراژ «الحجز» درجنوب غرب اداره مرکبات هم خبر می‌رسد، عملیات نیروهای سوری برای پاکسازی ساختمان‌های حومه مسجد عثمان ادامه دارد؛ عملیات در این محور به دلیل وجود تونل های انتحاری و تله های انفجاری به کندی در حال انجام است.

خبرها از شهرک «حزرما» در شمال شهرک «نشابیه» هم حاکیست، عناصر تروریستی جیش الاسلام از صبح امروز حملاتی را برای اشغال مواضع نیروهای سوری در حومه این شهرک انجام دادند.

تروریست ها در این حملات درصدد بودند انبار سلاح نیروهای ارتش سوریه را به کنترل خود در بیاورند اما نیروهای سوری تحرکات آنان را در این محور رصد کردند؛ در کمین دقیق نیروهای سوری حدود ۲۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند و حملات آنان در این محور دفع شد.

به گزارش اخبار جهادی، حملات تروریست ها به جنوب شهرک حرستا امروز در حالی صورت گرفت که پیشتر گروه های تروریستی از آمادکی خود برای برقراری آتش بس کامل در غوطه شرقی دمشق خبر داده بودند.

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.