اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ناکامی داعش در ناامن کردن بغداد

  • کد خبر : 13659
  • 01 بهمن 1396 - 16:59
ناکامی داعش در ناامن کردن بغداد

یگان اطلاعاتی «شاهین» در وزارت کشور عراق با همکاری روسیه دست کم ۲۵ هدف وابسته به داعش را منهدم کرده و طرح بزرگ تروریست ها برای انجام عملیات در بغداد و استان های جنوبی را خنثی کرده اند. به گزارش اخبار جهادی،یگان ویژه «شاهین» وابسته به وزارت کشور عراق در چند روز گذشته عملیات های […]

یگان اطلاعاتی «شاهین» در وزارت کشور عراق با همکاری روسیه دست کم ۲۵ هدف وابسته به داعش را منهدم کرده و طرح بزرگ تروریست ها برای انجام عملیات در بغداد و استان های جنوبی را خنثی کرده اند.

به گزارش اخبار جهادی،یگان ویژه «شاهین» وابسته به وزارت کشور عراق در چند روز گذشته عملیات های پیشگیرانه متعددی برای مقابله با حملات احتمالی عناصر داعش انجام داده اند.

«ابو علی البصری» رئیس این یگان و مدیر کل بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق به روزنامه الصباح گفته است که این عملیات ها در طول دو روز گذشته با هماهنگی و پشتیبانی جنگنده های روسی انجام شده است و به انهدام ۲۵ هدف وابسته به تروریست ها منجر شده است.

به گفته او در یکی از این عملیات ها یکی از نشست های تروریست های داعشی که مسئول طرح و برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی در بغداد و استان های جنوبی عراق بوده اند، مورد هدف مستقیم قرار گرفت که منجر به کشته شدن ۲۰ تروریست شده است. بر اساس این خبر «ابو القعقاع ازبکی» یکی از سرکرده های داعش و «عبدالله تاجیکی» مسئول تولید جنگ افزارهای کشتار جمعی داعش و «ابو عباس السامرائی» نماینده سرکرده داعش در این عملیات به هلاکت رسیده اند.

به گفته ابو علی البصری جنگنده های روسیه در همکاری با یگان مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق از ساعات اولیه روز گذشته عملیات های پیشگیرانه ای در منطقه «هجین» در سوریه انجام داده اند. بر اساس این خبر تروریست ها این منطقه را که در نزدیکی مرز سوریه و عراق قرار دارد به عنوان اقامتگاه موقت خود انتخاب کرده بودند.

وی ضمن تأکید بر اینکه روند انتقال پول از برخی کشورهای اروپایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تروریست های داعش تحت نظر است یادآور شد که نیروهای مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق موفق شدند مجموعه ای انتحاری را در دیالی بازداشت کنند. این گروه قصد داشت در چند بخش این استان عملیات تروریستی انجام دهد.

از سوی دیگر ژنرال «عبدالکریم خلف» یکی از فرماندهان نظامی نیروهای مسلح عراقی در گفتگو با روزنامه الصباح ضمن تمجید از قدرت یگان اطلاعاتی «شاهین» تأکید کرد که این یگان در وزارت کشور عراق موفق شده با نفوذ و شناسایی عناصر داعش جان دهها شهروند عراقی را نجات دهد.

وی همچنین از مسئولان نهاد قضایی در عراق خواسته تا مجازات اعدام برای تروریست های وابسته به داعش که در بند دولت عراق هستند را سریعا اجرا کند و تأکید کرده که نهاد قضایی عراق هم از این طریق به صورت قانونی باید با تروریست های داعش مقابله کند.

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.