اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جنوب حلب و ادلب به جهنم تروریست‌ها تبدیل شد/ هلاکت ۴۰ فرمانده میدانی تروریست‌ها در ۴۸ ساعت + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13599
  • 27 دی 1396 - 12:11

با پیشروی های صورت گرفته، فاصله نیروهای مقاومت با فرودگاه ابوظهور به ۵ کیلومتر کاهش پیدا کرده است. به گزارش اخبار جهادی، روز گذشته، تحولات میدانی در جنوب غرب استان حلب سوریه با پیروزی نیروهای جبهه مقاومت و شکست های سنگین عناصر تروریستی «جبهه النصره، احرار الشام  و…» در محورهای مختلف عملیاتی ادامه یافت. نیروهای جبهه […]

با پیشروی های صورت گرفته، فاصله نیروهای مقاومت با فرودگاه ابوظهور به ۵ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، روز گذشته، تحولات میدانی در جنوب غرب استان حلب سوریه با پیروزی نیروهای جبهه مقاومت و شکست های سنگین عناصر تروریستی «جبهه النصره، احرار الشام  و…» در محورهای مختلف عملیاتی ادامه یافت.

نیروهای جبهه مقاومت، روز گذشته (سه شنبه) در محور غربی شهرک خناصر (جنوب غرب حلب) عملیاتی را از شهرک راهبردی «تل الضمان» علیه عناصر تروریستی ترتیب دادند و توانستند شهرک و ارتفاع بسیار مهم «ماسح» را به کنترل خود در بیاورند.

منطقه بسیار مهم آزاد شده « تل الشهید» در شمال غرب شهرک راهبردی « تل الضمان»

شهرک «تل الضمان»، شاهرگ حیاتی و نقطه تلاقی مسیر ارتباطی «شهر حلب، فرودگاه ابوظهور و شهرک خناصر» است و از سویی دیگر آزادسازی منطقه «ماسح» به معنای ساقط شدن مواضع عناصر تروریستی در فرودگاه «ابوظهور» از محور جنوبی است.

نقشه شماره ۱

با پاکسازی منطقه راهبردی «ماسح» ارتباط تروریست ها از شمال شرق استان حماه و جنوب استان حلب با فرودگاه ابوظهور تا حدود زیادی با مشکل روبه رو می شود؛ با پیشروی های صورت گرفته، فاصله نیروهای مقاومت (محور شماره ۲ در نقشه میدانی – نقشه شماره ۲) با فرودگاه ابوظهور به ۵ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

از حومه جنوبی ارتفاعات «الاربعین» هم خبر می رسد نیروهای مقاومت موفق به تثبیت مواضع خود در شهرک های «عوینات کبیر، عوینات صغیر و مرحمیه» شدند؛ با پاکسازی های صورت گرفته در حومه جنوبی ارتفاعات «الاربعین» (محور شماره ۳ در نقشه میدانی – نقشه شماره ۲) فاصله نیروها تا فرودگاه نظامی ابوظهور به ۱۶ کیلومتر کاهش پیدا کرد.

نقشه شماره ۲

از حومه جنوبی استان ادلب هم خبر می رسد، نیروهای مقاومت در یک حمله غافلگرانه توانستند شهرک «تل المرق» را بازپس بگیرند و تروریست ها را به سمت مناطق غربی شهرک فراری دهند. نیروهای جبهه مقاومت در تلاش هستند مواضع خود را در این شهرک تثبیت کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای جبهه مقاومت همچنین حملات گسترده عناصر تروریستی را برای اشغال شهرک های «جدوعیه، شم الهوی و سلومیه» ناکام گذاشتند؛ از سویی دیگر، نیروهای مقاومت پس از ۳ روز درگیری سنگین موفق به تثبیت مواضع خود در شهرک راهبردی «عطشان» شدند.

ترویست‌های دستگیرشده توسط ارتش سوریه

در حال حاضر، درگیری ها در حومه شهرک های  «ام خلاخیل و الزرزور» در جریان است؛ در ۵ روز گذشته حدود ۱۰۷ تن از عناصر تروریستی جبهه النصره و حزب الترکستانی در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند. نام چند فرمانده میدانی تروریست ها در لیست کشته شدگان دیده می شود.

در ۴۸ ساعت گذشته، «ابومحمد الدانی»، فرمانده ارشد گروه تروریستی «الکهف»، «ابومحمود شعبان»، فرمانده نظامی گروه تروریستی جبهه النصره، «علی ممدوح خلیل»، فرمانده نظامی «تیپ جند الحرمین»، «ابومحمود سحال و ابو حاتم سحال» از فرماندهان نظامی گروه تروریستی جبهه النصره، «عمار ابو قسوره» فرمانده نظامی گروه تروریستی «جندالملاحم» در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

«ایاد ابوحمزه»، فرمانده گروه تروریستی «جیش النخبه»، «عبدالکریم ابواحمد»، فرمانده دیگر گروه تروریستی «جیش النخبه»، «ایوب حسین صویلح»، فرمانده نظامی گروه تروریستی «جیش النصر»، «حسن ابوخدیجه» فرمانده نظامی گروه تروریستی «فیلق الشام» و «ابوسیف کفرعوید» فرمانده نظامی گروه تروریستی احرارالشام به همراه ۲۸ سرکرده میدانی دیگر گروه های تروریستی در جنوب استان های ادلب و  حلب به هلاکت رسیده اند.

نیروهای جبهه مقاومت در شمال شرق استان حماه هم پس از تثبیت مواضع در شهرک «حجیله» و ارتفاع «مشرفه»، عملیات جدید دیگری را علیه تروریست های داعش انجام دادند و پس از درگیری های سنگین تواسنتند ارتفاع «موتیلات» را به کنترل خود درآورند. با پاکسازی این ارتفاع، شهرک های «طوطح و ابوحریق» از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شوند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.