اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طوفان جبهه مقاومت در شمال سوریه با آزادسازی ۷۰۰ کیلومتر مساحت اشغالی/ نسخه تروریست‌ها در جنوب و جنوب غرب حلب پیچیده می‌شود +تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 13559
  • 24 دی 1396 - 8:07
طوفان جبهه مقاومت در شمال سوریه با آزادسازی ۷۰۰ کیلومتر مساحت اشغالی/ نسخه تروریست‌ها در جنوب و جنوب غرب حلب پیچیده می‌شود +تصاویر و نقشه میدانی

با ابتکار نیروهای جبهه مقاومت که تاکتیک نظامی منحصر به فردی به شمار می‌آید، شمارش معکوس برای محاصره تروریست‌ها در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه آغاز شده است. به گزارش اخبار جهادی،روز گذشته (شنبه) تحولات میدانی در شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب با تاکتیک نظامی منحصر به فرد نیروهای جبهه […]

با ابتکار نیروهای جبهه مقاومت که تاکتیک نظامی منحصر به فردی به شمار می‌آید، شمارش معکوس برای محاصره تروریست‌ها در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه آغاز شده است.

به گزارش اخبار جهادی،روز گذشته (شنبه) تحولات میدانی در شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب با تاکتیک نظامی منحصر به فرد نیروهای جبهه مقاومت،۱۸۰ درجه تغییر کرد تا یک بار دیگر تروریست ها و حامیان آنان در این محور غافلگیر شوند.

در حالی که برخی رسانه ها گمانه زنی می کردند روز گذشته (شنبه) نیروهای جبهه مقاومت به سمت فرودگاه نظامی ابوظهور حرکت کنند یا با ادامه پیشروی ها از حومه شهرک خناصر به سمت شهرک «عقله البویدر» در جنوب فرودگاه ابوظهور (محور شماره یک در نقشه میدانی)، تروریست ها را در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه محاصره کنند اما راهبردها به شکلی تغییر پیدا کرد که حامیان تروریست ها هم در میدان نبرد از انجام هر واکنشی بازماندند.

اتاق عملیات جبهه مقاومت با تغییر محورهای عملیاتی، پازل تحولات میدانی را به گونه ای چیدمان کرد که تمرکز عناصر تروریستی به طور کامل بر هم زده شود و مقدمه محاصره آنان در مساحتی حدود ۳ هزار کیلومتر مربع در جنوب و جنوب غرب استان حلب و شمال شرق حماه فراهم شود.

در محور نخست نیروهای جبهه مقاومت عملیات گسترده ای را از صبح روز شنبه در غرب شهرک خناصر آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، حدود ۱۱ شهرک را به کنترل خود در بیاورند.

شهرک های «تل الضمان، تل أحمر، تل الشیح، قلعه الشیخ، مزرعه، ام عامود، حانوته، مکتبه، تل حواصید، اعبد، شویحه اللهب» مناطقی به شمار می آیند که امروز در غرب شهرک خناصر (جنوب غرب استان حلب) به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمدند؛ «تل الضمان» مهم ترین شهرکی به شمار می آید که در این محور از اشغال تروریست ها خارج شده است.

با رسیدن نیروهای مقاومت به شهرک «تل الضمان»، کمر عناصر تروریستی در این محور به طور کامل خم شد چرا که این شهرک شاهرگ حیاتی و نقطه تلاقی مسیر ارتباطی «شهر حلب، فرودگاه ابوظهور و شهرک خناصر» است و همین مسئله اهمیت شهرک «تل الضمان» را چند برابر کرده است.

در حال حاضر، فاصله نیروهای جبهه مقاومت از شهرک «تل الضمان» با شهرک «حمیدیه» در جنوب شرق فرودگاه ابوظهور به ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است؛ در صورتی که نیروهای مقاومت بتوانند خود را از شهرک تل الضمان به شهرک حمیدیه برسانند (محور شماره ۲ در نقشه میدانی)، تروریست ها در مجموع مساحت حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع محاصره می شوند. ( هزار و ۶۰۰ کیلومتر مجموع مناطق در محور شمار  ۱ و ۲ است)

***نقشه میدانی جنوب غرب حلب ( بامداد یک شنبه)***

همزمان با پیشروی ها در غرب شهرک خناصر و رسیدن نیروها به شهرک «تل الضمان»، نیروهای مقاومت توانستند شهرک های «حمیدیه، حمیدیه الشداد و جعیکیه» را در جنوب شرق فرودگاه الظهور پاکسازی کنند؛ با آزادسازی این شهرک ها راه ارتباطی تروریست ها از جنوب استان حلب با فرودگاه ابوظهور قطع شد.

به گزارش اخبار جهادی، با رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به شهرک «تل الضمان» و شهرک «حمیدیه» این فرصت در اختیار نیروهای جبهه مقاومت به وجود آمد که از دو محور (مسیر شماره ۳ و ۴ در نقشه میدانی) به سمت مناطق «تل ابورویل و تل المقبره» حرکت کنند و تیر خلاص را بر پیکره تروریست ها وارد آورند.

یک منبع میدانی شامگاه روز گذشته (شنبه) در گفت وگو با مشرق بدون اشاره به شروع عملیات در محورهای مورد اشاره (شماره ۳ یا ۴)، رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به «تل ابورویل و تل المقبره» را مهم ترین اولویت دانست.

در نهایت ساعاتی قبل نیروهای جبهه مقاومت بالاخره از شهرک «تل الضمان» یا همان محور شماره ۴ وارد عمل شدند و توانستند با پاکسازی ۴۵ شهرک خود را به «تل ابورویل و تل المقبره» برسانند و مساحتی حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع را از لوث وجود تروریست ها آزاد کنند. (مناطق قرمز رنگ در محدود محور شماره ۴ )

به گزارش مشرق، اگر نیروهای جبهه مقاومت بتوانند خود را از محور شماره ۳ به «تل ابورویل و تل المقبره» برسانند، عناصر تروریستی در جنوب و جنوب غرب استان حلب در مساحتی حدود ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع محاصره می شوند.

نیروهای جبهه مقاومت روز گذشته عملیاتی را هم برای تکمیل حلقه محاصره تروریست ها در شمال و شمال غرب شهرک خناصر انجام دادند و توانستند بیش از ۸ شهرک را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش اخبار جهادی، عملیات روزگذشته نیروهای جبهه مقاومت در  سه محور (غرب شهرک خناصر- شمال و شمال غرب شهرک خناصر و جنوب شرق فرودگاه ابوظهور) مقدمه ای برای پیچیدن نسخه تروریست ها در جنوب استان حلب بود.

با ابتکار نیروهای جبهه مقاومت که تاکتیک نظامی منحصر به فردی به شمار می آید شمارش معکوس برای محاصره تروریست ها در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه آغاز شده است و حالا باید دید که حامیان تروریست‌ها چه واکنشی نشان خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.