اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شرق پایتخت سوریه/ محاصره نیروهای ارتش سوریه در پایگاه نظامی حساس غوطه شرقی دمشق+ نقشه میدانی

  • کد خبر : 13477
  • 15 دی 1396 - 17:44
آخرین تحولات میدانی شرق پایتخت سوریه/ محاصره نیروهای ارتش سوریه در پایگاه نظامی حساس غوطه شرقی دمشق+ نقشه میدانی

حدود ۴۰ درصد از حومه شرقی استان دمشق همچنان در اشغال عناصر تروریستی «جبهه النصره، جیش الاسلام، احرارالشام و فیلق الرحمن» است. شهرک دوما مرکز اصلی تجمع گروه عناصر تروریستی در حومه شرقی دمشق است. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از حومه شرقی دمشق حاکیست، درگیری های سنگین در حومه پایگاه نظامی ارتش (اداره […]

حدود ۴۰ درصد از حومه شرقی استان دمشق همچنان در اشغال عناصر تروریستی «جبهه النصره، جیش الاسلام، احرارالشام و فیلق الرحمن» است. شهرک دوما مرکز اصلی تجمع گروه عناصر تروریستی در حومه شرقی دمشق است.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از حومه شرقی دمشق حاکیست، درگیری های سنگین در حومه پایگاه نظامی ارتش (اداره مرکبات) در جنوب شهرک حرستا به شدت جریان دارد و نیروهای سوری در تلاش هستند مناطق اشغال شده را بازپس بگیرند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه پس از ۲۴ ساعت درگیری نفس گیر توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، ۱۵ مجتمع مسکونی را در محور غربی پایگاه نظامی (اداره مرکبات) به کنترل خود دربیاورند.

وی با بیان این که پیشروی ها در جنوب شهرک حرستا برای طرفین متر به متر است، گفت: تراکم ساختمان ها باعث شده پیشروی ها برای جلوگیری از بالا رفتن تلفات جانی و خسارت های مالی با احتیاط کامل صورت گیرد.

این منبع میدانی با بیان این که مجموع مساحت پاکسازی شده در شرق پایگاه نظامی به ۳۰۰ متر مربع افزایش یافته، افزود: نیروهای سوری ۲۰ مجتمع مسکونی را هم در حومه منطقه «العجمی» شهرک حرستا از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان درگیری های امروز ۲۸ تن از عناصر تروریستی از جمله ۳ فرمانده میدانی به هلاکت رسیدند و نیروهای سوری موفق شدند خود را به ۵۰۰ متری پایگاه نظامی یا همان اداره سابق مرکبات برسانند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای محاصره شده ارتش سوریه در پایگاه نظامی تاکنون در مقابل حملات سنگین عناصر تروریستی مقاومت کرده اند و مانع از سقوط این منطقه مهم و حساس شده اند.

نیروهای محاصره شده ارتش سوریه در پایگاه نظامی در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند حدود ۸۰ تن از عناصر تروریستی را کشته و زخمی کنند و تلاش آنان را برای اشغال این پایگاه مهم نظامی ناکام بگذارند.

عناصر تروریستی در روزهای گذشته حملات سنگینی را برای نفوذ به این پایگاه انجام دادند و در نهایت صبح پنج شنبه با انفجار چند خودروی انتحاری توانستند ارتباط نیروهای سوری را در پایگاه نظامی (اداره مرکبات) با محله القابون قطع کنند.

پس از دو ماه آرامش نسبی در حومه شرقی مشق، عناصر تروریستی آتش بس را نقض کردند و  در تلاش هستند با اشغال پایگاه نظامی مهم ارتش سوریه در جنوب شهرک حرستا، مسیر ارتباطی را در حد فاصل دو شهرک «حرستا – عربین» برای انتقال نیرو و تجهیزات باز کنند.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۴۰ درصد از حومه شرقی استان دمشق همچنان در اشغال عناصر تروریستی «جبهه النصره، جیش الاسلام، احرارالشام و فیلق الرحمن» است. شهرک دوما مرکز اصلی تجمع گروه عناصر تروریستی در حومه شرقی استان دمشق به شمار می آید.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.