اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نتایج آخرین مرحله عملیات پاکسازی عراق از لوث تروریست‌های داعش به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 12862
  • 03 آذر 1396 - 15:16
نتایج آخرین مرحله عملیات پاکسازی عراق از لوث تروریست‌های داعش به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

در این عملیات که با مشارکت نیروی هوایی ارتش عراق در حال انجام است، پاکسازی صحرای «الجزیره» در شمال الانبار، جنوب و جنوب غرب نینوا و شمال غرب صلاح الدین در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش اخبار جهادی، از صبح دیروز، نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق، آخرین مرحله  عملیات پاکسازی مناطق […]

در این عملیات که با مشارکت نیروی هوایی ارتش عراق در حال انجام است، پاکسازی صحرای «الجزیره» در شمال الانبار، جنوب و جنوب غرب نینوا و شمال غرب صلاح الدین در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اخبار جهادی، از صبح دیروز، نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق، آخرین مرحله  عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش را در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کردند.

در این عملیات که با مشارکت نیروی هوایی ارتش عراق در حال انجام است، پاکسازی صحرای «الجزیره» در شمال استان الانبار، جنوب و جنوب غرب استان نینوا و شمال غرب استان صلاح الدین در دستور کار قرار گرفته است.

نیروهای عراقی در  جریان ۱۲ ساعت عملیات سنگین علیه تروریست های داعش، ۵۶ روستا از جمله « الشیخان، الشیخه، المالحه، صبیحه، علی المانع، عرب عبد الله الفریجی، بیر عزیز، ام العکارب، مسیلیله، کحیله، الرادار، البو رحمن، سرجیمه، بیت الفواد، عبد الله العبیدی، صبیحه البدو» را در صحرای الجزیره به کتترل خود درآوردند.

در جریان عملیات  روز گذشته، سه پل راهبردی در منطقه «وادی الثرثار» در شمال غرب استان صلاح الدین از اشغال تروریست های داعش خارج شدند.

«السکریات، العکارب و البکه» اسامی پل های راهبردی به شمار می آیند که بخش شرقی صحرای الجزیره را به بخش غربی متصل می کند و تاثیر قابل توجهی در پیشروی سریع تر نیروهای عراقی دارد.

در روز نخست عملیات، نیروهای عراقی حدود ۴ هزار و ۶۴۰ کیلومتر مربع از مجموع ۲۰ هزار کیلومتر مساحت اشغالی را به طور کامل آزاد کردند.

عملیات در گام نخست به محور مرکزی و جنوبی استان نینوا شامل بخش جنوب، جنوب غرب و جنوب شرقی منطقه راهبردی الحضر، محور غرب و شمال غرب شهر بیجی و شهرک صینیه در شمال استان صلاح الدین و حومه شمالی دریاچه الثرثار» متمرکز شد.

نیروهای عراقی در این عملیات سنگین و نفس گیر حدود ۸۰ تن از تروریست های داعش را کشته و زخمی کردند؛ ۱۲ خودروی انتحاری گروه تروریستی داعش هم در این عملیات منهدم شد.

حدود ۱۰ پایگاه و انبار سلاح تروریست های داعش هم در جریان حملات جنگنده های عراقی در صحرای جنوبی استان نینوا منهدم شد؛ عملیات خنثی سازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری آغاز شده است. تاکنون دهها تله انفجاری در مناطق آزاد شده از جمله «ام ذیابه و سنجار مخلف» خنثی شده است.

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.