اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رونمایی داعش از یگان ویژه کوهستان در افغانستان+تصاویر

  • کد خبر : 12804
  • 01 آذر 1396 - 10:08
رونمایی داعش از یگان ویژه کوهستان در افغانستان+تصاویر

به گزارش اخبار جهادی،گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری از ولایت کنر ( واقع در شرق افغانستان و هم مرز با پاکستان) از طیف جدید نیروهای انغماسی خود در این کشور رونمایی کرد. ولایت خراسان (شاخه داعش در افغانستان) با انتشار این تصاویر از تشکیل دسته‌های ویژه خود تحت عنوان «شیخ عبدالحسیب» خبر داد. بنابر […]

به گزارش اخبار جهادی،گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری از ولایت کنر ( واقع در شرق افغانستان و هم مرز با پاکستان) از طیف جدید نیروهای انغماسی خود در این کشور رونمایی کرد. ولایت خراسان (شاخه داعش در افغانستان) با انتشار این تصاویر از تشکیل دسته‌های ویژه خود تحت عنوان «شیخ عبدالحسیب» خبر داد. بنابر این گزارش، با نگاهی به آرایش نژادی عناصر این طیف از جریان تروریستی داعش که تحت عنوان ولایت خراسان فعالیت‌های خود را از دو سال پیش آغاز کرده‌اند، متوجه می‌شویم که اتباعی از پاکستان، چین، چچن، ازبکستان و کشورهای جغرافیای قفقاز، جنوب آسیا و بعضاً شرق آسیا در بین این نیروها وجود دارند. داعش در تصاویر منتشر شده از واژه «تخریج» برای نیروهای خود استفاده کرده که برای فارغ‌التحصیل شدن به کار می‌رود. یکی از تاکتیک‌های رسانه‌ای که داعش در افغانستان پیگیری می‌کند رونمایی از هسته‌های جدید عملیاتی خود در قالب «فارغ‌التحصیلان» پایگاه‌های آموزشی خود است. داعش با این کار و در دقیقه ۹۰ علاوه بر اینکه طیف‌های جدید عملیاتی خود را به دنیا معرفی می‌کند؛ دولت افغانستان، نظامیان آمریکا و ناتو را مورد هجمه روانی قرار می‌دهد و عناصر خود را راهی میدان نبرد (جهاد) می‌کند که رد گیری و تعقیب آنها بسیار سخت و دشوار خواهد بود. از جهت دیگر طالبان یکی از اهداف داعش محسوب می شود که این روند به منزله شلیک تیر اخطار برای آنها به حساب می‌آید. از این جهت باید گفت که طیف جدیدی از نیروهای «ولایت خراسان» دوره‌های آموزش نظامی و عقیدتی را به پایان رسانده‌اند و وارد فرآیند میدانی و اجرای عملیات در سراسر افغانستان خواهند شد. از این جهت در هفته‌ها و ماه‌های آینده باید منتظر وقوع عملیات‌هایی مانند عملیات انتحاری، بمب‌گذاری نقطه‌ای، عملیات نفوذ و دستبرد در ولایت‌های افغانستان خصوصاً کابل باشیم. نامگذاری این دسته از نیروهای ولایت خراسان به نوعی مخابره این پیام محسوب می‌شود که همچنان ادامه دهندگان راه رهبر پیشین داعش در افغانستان یعنی «شیخ عبدالحسیب» ادامه دارد. عبدالحسیب معلم زبان انگلیسی و ریاضیات در ولایت لوگر افغانستان بود که به دلیل اینکه از حیث مالی در تنگنا قرار داشت به صفوف طالبان پیوست و پس از اختلاف با طالبان، با داعش بیعت کرد. مقامات پنتاگون خرداد ماه سال جاری خبر از کشته شدن «شیخ عبدالحسیب» در شرق افغانستان خبر دادند. تشکیل هسته‌های عملیاتی داعش در افغانستان در حالتی اتفاق می‌افتد که با نگاهی به وضعیت فعالیت این تشکیلات تروریستی در افغانستان باید بگوییم که «ولایت خراسان» در حال قوت گرفتن است و فعالیت‌ها و زایش هسته‌های عملیاتی آنها شیب صعودی به خود گرفته است.این در حالی است که داعش از ماه گذشته اقدام به تهدید مستقیم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کرده که بهترین جغرافیا برای عزیمت به روسیه و انجام عملیات مناطق افغانستان و به طور کلی کشورهای همجوار با فدراسیون روسیه خواهد بود. لازم به ذکر است که جمهوری‌های جدا شده از شوروی سابق بهترین محل برای سربازگیری و زیستن جریان‌های بنیادگرای رادیکال به حساب می‌آید و داعش از دو سال پیش در حال انجام چنین فعالیتی است.

 

انتهای پیام/

منبع:اعلام الحربی

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.