اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عکس/ چهار ژنرالِ شهید «حزب الله» در یک قاب

  • کد خبر : 12584
  • 20 آبان 1396 - 8:56
عکس/ چهار ژنرالِ شهید «حزب الله» در یک قاب

این چهار عزیز، هر کدام از شاخص ترین شهدای دو مقطع تاریخی حزب الله لبنان هستند. مقاطع «پیش از آزادسازی جنوب» و «نبردِ وعده ی صادق» به گزارش اخبار جهادی،تصویری که پیش رو دارید، چهار تن از شهدای نام‌دار «مقاومت اسلامی لبنان» را در تاریخ به ثبت رسانده است. این چهار عزیز، هر کدام از […]

این چهار عزیز، هر کدام از شاخص ترین شهدای دو مقطع تاریخی حزب الله لبنان هستند. مقاطع «پیش از آزادسازی جنوب» و «نبردِ وعده ی صادق»

به گزارش اخبار جهادی،تصویری که پیش رو دارید، چهار تن از شهدای نام‌دار «مقاومت اسلامی لبنان» را در تاریخ به ثبت رسانده است. این چهار عزیز، هر کدام از شاخص ترین شهدای دو مقطع تاریخی حزب الله لبنان هستند. مقاطع «پیش از آزادسازی جنوب» و «نبردِ وعده ی صادق» (مقاومت پس از سال ۲۰۰۰ میلادی)

شهیدانِ حاضر در این عکس، از سمت راست، عبارتند از:

* نفر اول: «خالد احمد بَزی» با اسم جهادی «حاج قاسم». وی به سال ۱۹۶۶ در «جنوب لبنان» متولد شد. در سال ۲۰۰۶ میلادی،«خالد» از سوی «حاج عماد مغنیه» به عنوان فرمانده ی عملیاتِ اسیر گیری منصوب شد که طی آن عملیات، دو نظامی صهیونیست به اسارت «مقاومت اسلامی» درآمدند و «جنگ تموز»، معروف به «جنگ ۳۳ روزه» آغاز گشت. این سردارِ دلباخته ی حزب الله لبنان، در جریان همین جنگ، هنگام دفاع از شهر «بنت جبیل»، در نبرد با متجاوزان صهیونیست، بال در بال ملائک گشود.

* نفر دوم: «صلاح الدین محمد غندور» معروف به «صلاح غندور» با اسم جهادی «ملاک». وی به سال ۱۹۶۸ در روستای «کفر ملکی» در جنوب «لبنان» متولد شد و در سال ۱۹۸۵ به «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. در اویل دهه ی ۹۰ میلادی، «صلاح» یکی از فرماندهان میدانی مقاومت در جبهه های جنوب لبنان بود. اور در سال ۱۹۹۵ عملیات استشهادی بزرگی را در منطقه ی اشغالی «بنت جبیل» طراحی نمود و با اصرار فراوان، شخصا اجرای آن را هم خود بر عهده گرفت. این عملیاتِ تاریخی که به «عملیات مقرِ ۱۷» شهرت پیدا کرد، باعث کشته و مجروح شدن ۳۵ نظامی صهیونیست گردید.

* نفر سوم: «کمال محمد عفیف» با اسم جهادی «ابوقاسم». وی به سال ۱۹۶۹ در «بنت جبیل» (واقع در «جنوب لبنان») متولد شد و در اوایل دهه ی ۱۹۸۰ میلادی به «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. این فرمانده‌ی بی ادعای حزب الله لبنان، در جریان«جنگ ۳۳ روزه»، هنگام دفاع از شهر «بنت جبیل»، در نبرد با متجاوزان صهیونیست، خلعت شهادت پوشید.

* نفر چهارم: «ریاض یوسف دمشق»وی به سال ۱۹۷۲ در روستای «عیتا الجبل» (واقع در «جنوب لبنان») متولد شد و در اوایل دهه ی ۱۹۸۰ میلادی به «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. این مجاهدِ پاک‌باخته ، در سن ۲۲ سالگی، هنگام رویارویی با اشغال گران صهیونیست، پای بر بساطِ «عند ربهم یرزقون» نهاد. ۱۲ سال بعد، برادرِ او «محمد یوسف دمشق» پس از فرماندهی عملیات دفاع از «مارون الراس» در جنگ ۳۳ روزه و چندین روز جان به لب کردن ارتش صهیونیستی در جنوب لبنان، به وی ملحق شد.

روحمان با یادشان شاد

هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

انتهای پیام/منبع:مشرقبه کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.