اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات استان الانبار عراق؛ از خم شدن قامت داعش تا پاکسازی ۲۵ هزار کیلومتر مربع از مساحت اشغالی + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 12555
  • 19 آبان 1396 - 16:34
تحولات استان الانبار عراق؛ از خم شدن قامت داعش تا پاکسازی ۲۵ هزار کیلومتر مربع از مساحت اشغالی + نقشه میدانی و عکس

نیروهای بسیج مردمی در جریان عملیات پاکسازی غرب استان الانبار، ۷۲ درصد از مساحت مناطق آلوده را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از غرب استان الانبار عراق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق برای پاکسازی شهر القائم از تله های انفجاری و هسته […]

نیروهای بسیج مردمی در جریان عملیات پاکسازی غرب استان الانبار، ۷۲ درصد از مساحت مناطق آلوده را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از غرب استان الانبار عراق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق برای پاکسازی شهر القائم از تله های انفجاری و هسته های خاموش گروه تروریستی داعش ادامه دارد.

در عملیات پاکسازی غرب استان الانبار، نیروهای بسیج مردمی ( سپاه بدر، عصائب اهل حق،گردان حضرت علی اکبر و…)، نیروهای ارتش ( واکنش سریع و  مبارزه با تروریسم)، عشایر اهل سنت و پلیس فدرال  شرکت دارند.

نیروهای بسیج مردمی در جریان عملیات پاکسازی غرب استان الانبار و براساس مسئولیت های واگذار شده، ۷۲ درصد از مساحت مناطق آلوده را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند؛ محور جنوبی شهر القائم و مناطق مرزی مشترک با سوریه نقطه اصلی عملیات نیروهای بسیج مردمی بود.

۱۵ درصد مناطق اشغالی در غرب استان الانبار هم توسط نیروهای ارتش عراق پاکسازی شد؛ آزادسازی ۱۳ درصد از مساحت مناطق آلوده از جمله  شهر « القائم» و جنوب رود فرات به صورت مشترک توسط نیروهای عراقی انجام گرفت.

در عملیات ۱۰ روزه نیروهای عراقی در غرب استان الانبار که در نهایت منجر به پاکسازی شهر « القائم» شد، مساحتی حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

در جریان عملیات نیروهای عراقی، ۳۸ روستا به کنترل نیروهای عراقی درآمد و ۲۵ پایگاه و اتاق عملیات تروریست های داعش منهدم شد؛ ۳۲۵ تن از تروریست های داعش هم در این عملیات کشته و زخمی شدند. تاکنون حدود ۳۰۰ تله انفجاری در مناطق مختلف خنثی شده است.

چند منطقه راهبردی در شمال رود فرات از جمله « رمانه، باغوز، ابوحردان و راوه» همچنان در اشغال عناصر تروریستی داعش است؛ در حال حاضر، فقط ۴ درصد استان الانبار در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.