اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تجزیه‌طلبان کُرد ایران، ترکیه و سوریه هم نتوانستند بارزانی را نجات دهند/ هلاکت سه سرکرده میدانی و کشف ۲۰۰ موشک ضد زره کورنت + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 12442
  • 05 آبان 1396 - 20:13
تجزیه‌طلبان کُرد ایران، ترکیه و سوریه هم نتوانستند بارزانی را نجات دهند/ هلاکت سه سرکرده میدانی و کشف ۲۰۰ موشک ضد زره کورنت + نقشه میدانی و عکس

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در محورهای مختلف، اختلاف در میان تجزیه طلبان کرد تشدید شده است. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از عملیات پاکسازی مناطق تحت تصرف نیروهای تجزیه طلب کرد و وابسته به مسعود بارزانی ( رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردستان) حاکیست، پیشروی نیروهای عراقی در شمال غرب استان نینوا ادامه دارد. […]

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در محورهای مختلف، اختلاف در میان تجزیه طلبان کرد تشدید شده است.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از عملیات پاکسازی مناطق تحت تصرف نیروهای تجزیه طلب کرد و وابسته به مسعود بارزانی ( رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردستان) حاکیست، پیشروی نیروهای عراقی در شمال غرب استان نینوا ادامه دارد.

عملیات نیروهای بسیج مردمی و واکنش سریع ارتش عراق در شمال گذرگاه ربیعه از روستای « عسیله» آغاز شده و پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت منطقه « جزوریه» از تصرف نیروهای تجزیه طلب کرد خارج شد.

در جریان این عملیات، نیروهای عراقی توانستند ۱۰ کیلومتر در عمق مناطق تحت تصرف پیشروی کنند و خود را به ۳۳ کیلومتری مرز ترکیه از این محور برسانند؛ نیروهای سپاه بدر در پاکسازی مناطق آلوده نقش ویژه ای ایفا کردند.

در درگیری های ساعات گذشته، دهها تن از تجزیه طلبان کرد از جمله چند سرکرده میدانی بنام های « وحید باکوزی ( مسئول بلندپایه حزب دموکراتیک کردستان)، عمر محمد خالد ( معاون فرماندهی نیروهای استان دهوک) و صباح ریس کوللی» کشته شدند.

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در محورهای مختلف، اختلاف در میان تجزیه طلبان کرد تشدید شده است؛ نیروهای وابسته به بارزانی اعلام کرده اند در صورتی که نیروهای عراقی وارد استان دهوک نشوند، حاضر هستند شهر فیشخابور و مناطق حومه را به صورت کامل تخلیه کنند.

در مقابل سایر گروه های تجزیه طلب و تروریستی کرد از جمله « پ ک ک » اعلام کرده اند در مقابل نیروهای عراقی خواهند ایستاد و به درگیری ها ادامه می دهند؛ نیروهای عراقی هم از سرعت عملیات کاسته اند تا تکلیف نیروهای کرد با یکدیگر مشخص شود.

از سویی دیگر، نیروهای بسیج مردمی در جریان عملیات پاکسازی مناطق مختلف استان نینوا تاکنون موفق شده اند در جبهه های مختلف، ۲۰۰ موشک ضد زره کورنت را کشف و ضبط کنند. ۱۷ خودروی نظامی تجزیه طلبان کرد هم در جریان درگیری ها منهدم شده است.

یکی از مسئولان بلند پایه سپاه بدر عراق هم در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در جریان عملیات پاکسازی مناطق تحت تصرف، فقط نیروهای وابسته به بارزانی به جنگ ما نیامده اند و  عناصر تروریستی تجزیه طلب پژاک ( شاخه ایران)، تروریست‌های «پ ک ک» ( شاخه ترکیه) و نیروهای دموکراتیک کُرد ( شاخه سوریه) به میدان آمده اند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.