اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گام نخست برای رسیدن به مرزهای مشترک با عراق محکم برداشته شد/ نیروهای جبهه مقاومت به ۶۱ کیلومتری آخرین پایگاه داعش در سوریه رسیدند + نقشه میدانی

  • کد خبر : 12309
  • 02 آبان 1396 - 12:48
گام نخست برای رسیدن به مرزهای مشترک با عراق محکم برداشته شد/ نیروهای جبهه مقاومت به ۶۱ کیلومتری آخرین پایگاه داعش در سوریه رسیدند + نقشه میدانی

در جریان درگیری ها برای پاکسازی شهرک « محکان»، حدود ۴۵ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند؛ نیروهای سوری و مقاومت در این عملیات ۴ خودروی انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع خودی منهدم کردند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از دفع حملات تروریست های داعش […]

در جریان درگیری ها برای پاکسازی شهرک « محکان»، حدود ۴۵ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند؛ نیروهای سوری و مقاومت در این عملیات ۴ خودروی انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع خودی منهدم کردند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از دفع حملات تروریست های داعش در حومه جنوبی شهر المیادین، از نیمه شب گذشته عملیاتی را در این محور آغاز کردند و پس از درگیری های شدید چند ساعته موفق شدند، شهرک راهبردی «محکان» را به کنترل خود درآورند.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی شهرک «محکان»، حدود ۴۵ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند؛ نیروهای سوری و مقاومت در این عملیات ۴ خودروی انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع خودی هدف قرار دادند و منهدم کردند.

نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه عملیات پاکسازی شهرک «محکان» و مناطق جنوبی شهر المیادین از مزارع «طیبه» و منطقه «رشاده» آغاز کرده اند و در مرحله نخست پس از ۸ ساعت درگیری سنگین موفق به عقب راندن تروریست های داعش از شهرک «محکان» شدند.

پس از تثبیت مواضع در این شهرک، عملیات پیشروی به سوی شهرک های حومه جنوبی شهر المیادین آغاز شده و نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند خود را به ورودی های شهرک «القوریه» برسانند و بخش مرکزی و غربی این شهرک را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند؛ درگیری ها در شرق این شهرک ادامه دارد.

از سویی دیگر، گروهی از نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوبی شهرک «القوریه» خود را به ورودی های شهرک «العشاره» رسانده اند؛ درگیری ها در بخش شمالی و غربی این شهرک هم ادامه دارد و نیروهای در حال پیشروی هستند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند روستاها  شهرک های واقع شده را در حدفاصل حومه جنوبی شهر المیادین و شهر البوکمال (آخرین پایگاه داعش در سوریه) به طور کامل پاکسازی کنند.

با رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به شهر البوکمال، ارتباط تروریست های داعش در غرب، جنوب غرب دیرالزور و شرق استان حمص با شرق استان دیرالزور به طور کامل قطع می شود و آنان در محاصره کامل قرار می گیرند.

پاکسازی شهر راهبردی البوکمال و رسیدن به مرزهای مشترک با عراق، آخرین مرحله این عملیات به شمار می آید؛ در حال حاضر، نیروهای سوری و مقاومت از شهرک «العشاره» در حومه جنوبی شهر المیادین با شهر البوکمال حدود ۶۱ کیلومتر فاصله دارند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.