اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

راز حضور وزیر سعودی در رقه سوریه

  • کد خبر : 12255
  • 30 مهر 1396 - 19:17
راز حضور وزیر سعودی در رقه سوریه

منابع مطلع در شمال سوریه، می‌گویند وزیر سعودی تحت پوشش مباحث بازسازی سوریه، دستکم ۳۰ نفر از اتباع سعودی داعش در رقه را تحویل گرفته است. به گزارش اخبار جهادی، منابع وبگاه خبری «العربی الجدید» از داخل شهر و استان رقه تاکید کردند خبری از بازسازی این شهر نیست و رهبران کُرد در سوریه به […]

منابع مطلع در شمال سوریه، می‌گویند وزیر سعودی تحت پوشش مباحث بازسازی سوریه، دستکم ۳۰ نفر از اتباع سعودی داعش در رقه را تحویل گرفته است.

به گزارش اخبار جهادی، منابع وبگاه خبری «العربی الجدید» از داخل شهر و استان رقه تاکید کردند خبری از بازسازی این شهر نیست و رهبران کُرد در سوریه به دنبال گسترش نفوذ خود در این استان اکثریت عرب نشین هستند و از همین رو نقشه‌های جدیدی برای نفوذ آتی خود طراحی کرده‌اند.

به گزارش العربی الجدید سفر غیر منتظره  «ثامرالسبهان» وزیر مشاور پادشاه عربستان در امور خلیج (فارس) به همراه «برت مک گورت» فرستاده ترامپ به منطقه و هماهنگ کننده ائتلاف بین المللی ضد داعش به رقه در سوریه نیز با توطئه هایی که برای این منطقه تدارک دیده شده می تواند همخوانی داشته باشد.

یک منبع خاص در رقه که خواست نامش فاش نشود گفت، وزیر سعودی مسیر خطوط نظامی ائتلاف یعنی یا از عراق یا اردن را برای رسیدن به رقه طی کرد و او از ترکیه وارد رقه نشده است.

این منبع افزود: هدف اصلی وی از سفر به رقه اعلام کمک به آوارگان رقه نبوده بلکه برای تحویل گرفتن شماری از عناصر سعودی داعش به آنجا رفته بود که شمار آنها بین ۲۰ تا ۳۰ نفر خوانده است.

این منبع تاکید کرد: سبهان در حین اینکه عناصر دارای تابعیت سعودی داعشی را تحویل می‌گرفت وعده کمک به بازسازی و اجرای پروژه‌های خدمات رسانی در استان رقه را داده بود.

در همین حال تحلیلگران سیاسی رسانه‌های مختلف عرب زبان تاکید کردند که سفر وزیر سعودی به رقه حتی ابعادی فراتر از تحویل گرفتن عناصر سعودی داعش داشته است.

آنها گفتند: واقعا معلوم نیست که عربستان در مرحله کنونی آمادگی حمایت مالی و مشارکت در بازسازی رقه را داشته باشد آن هم بدون اینکه در این خصوص ترتیباتی از سوی جامعه بین المللی اتخاذ شده یا کنفرانسی بین المللی و منطقه ای به خاطر آن برگزار شود که در آن کشورهای متعددی متعهد به قبول بخشی از فشار مالی بزرگ برای بازسازی سوریه شوند.

تحلیلگران معتقدند حتی اگر کنفرانسی هم در شرف برگزاری باشد تنها مخصوص رقه نخواهد بود بلکه به بازسازی کامل شهرهای سوریه اختصاص خواهد یافت که زیربناهای آنها در جریان جنگ تخریب شده است.

آنها افزودند: چگونه است که موصل هم با وجود اینکه بر اثر جنگ نابود شده هیچ کنفرانسی برای بازسازی آن برگزار نمی‌شود اما رقه هنوز ساعاتی از آزادی آن نگذشته از بازسازی آن سخن گفته می‌شود.

تحلیلگران با بیان اینکه سبهان در رقه ماموریتی اطلاعاتی داشته است، گفت: سمت وزیر مشاور در امور منطقه خلیج (فارس) را دارد و رقه در حیطه وظایف شغلی وی نیست.

آنها تاکید کردند، ماجراجویی سبهان در همراهی با رهبران کُرد نیروهای دموکراتیک سوریه نیز پیامدهای منفی بخصوص برای ترکیه خواهد گذاشت و چه بسا همراهی با برت مک گورت نیز پیامی دوگانه برای آمریکایی‌ها و روس‌ها دارد آن هم در شرایطی که ریاض معامله خرید موشک‌های اس ۴۰۰ از روسیه را در جریان سفر ملک سلمان به مسکو منعقد کرده و با آمریکا هم معامله خرید موشک‌های تاد را بسته است اما هر دو قرارداد همچنان جوهر روی کاغذ است و عربستان بهای هیچ کدام را نپرداخته است.

در همین حال منابع محل در منطقه عین عیسی در استان رقه و روستاهای پیرامون آن خبر دادند، کُردها شروع به خرید زمین های کشاورزی و املاک مردم این منطقه آن هم به ۲ برابر قیمت کرده اند.

به گفته منابع مذکور یک شخص کُرد ۴۰۰ متر مربع از زمین های عین عیسی را به قیمت ۲۵ میلیون لیره یعنی بیش از ۵۲ هزار دلار خریداری کرده و علاوه بر آن زمین هایی کشاورزی در روستای المهر در شمال عین عیسی هم ظرف همین چند روز با قیمتی معادل ۲ هزار دلار آمریکایی در هر هکتار به فروش رفته است.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.